موسوی لارگانی: پژو ۲۰۷ به بالای ۶۰۰ میلیون رسیده مگر جنسش از طلاست؟

کد خبر: 1161612

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور،گفت: دو دستور تعیین سقف ۲۵ درصدی افزایش اجاره بها و وام ودیعه مسکن به خطا رفته‌اند .

موسوی لارگانی: پژو ۲۰۷ به بالای ۶۰۰ میلیون رسیده مگر جنسش از طلاست؟

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۲۲ تیرماه) در جلسه علنی مجلس در نطق میان دستور گفت: نطق را با تذکری در خصوص ضرورت توجه ویژه به خانواده‌های معظم و معزز شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران آغاز می‌کنم. عجیب است که به جای انتشار اخباری در خصوص توجه بیشتر به وضعیت معیشت خانواده‌های شهدا، افزایش حقوق جانبازان و ایثارگران و بهبود خدمات درمانی و بیمه تکمیلی ایثارگران که حیات و موجودیت خود را مدیون جان‌فشانی آنها هستیم، اخباری از اختلاس و تخلفات با ارقام نجومی در شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد منتشر می‌شود که به گفته مسئولین هنوز ابعاد این تخلفات نامعلوم است، آیا بدتر از این نیز می‌شود به مطالبات حداقلی این عزیزان بی احترامی کرد؟

وی تصریح کرد: شایسته نیست که ۳۰ سال پس از اتمام دوران دفاع مقدس، جانبازان و آزادگان در شرایط بسیار بد و نامطلوبی به سر ببرند و مجموعه‌های اقتصادی بنیاد شهید بی‌توجه به آلام این بزرگواران، به حیف و میل اموال آنها و فساد بپردازند. ایثارگران، الگوی مردانگی و رشادت نسل معاصر هستند و شرایط فعلی زیبنده آنها نیست. جا دارد به صورت فوری موضوع مشکلات ایثارگران و اختلاس‌های زیرمجموعه بنیاد شهید در دستور کار قرار گرفته است و در عین حال تلاش‌ها برای کمک به معیشت خانواده‌های شهدا را دوچندان کنیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ضمن انتقاد از افزایش اجاره‌بها، خطاب به رئیس جمهور، گفت: آقای رئیسی! در بحث اجاره‌بها دو دستور تعیین سقف ۲۵ درصدی افزایش اجاره بها و وام ودیعه مسکن، هردو به خطا رفته‌اند؛ اکنون شاهد افزایش چند برابری اجاره در کشور هستیم و خانوارهای اجاره‌نشین به مرز روانی شدن رسیده‌اند.

موسوی لارگانی افزود: قیمت اجناس مخصوصاً ارزاق عمومی در حال افزایش است؛ برنج ایرانی به مرز دویست هزار تومان رسیده و به خاطره‌ها پیوسته است؛ لبنیات، گوشت، مرغ و تخم مرغ از سفره‌ها پر کشیده است. در بازار خودرو هم آشفتگی مشهود است مثلاً یک پژو ۲۰۷ اتومات به بالای ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است چه خبر است؟ مگر جنسش از طلاست؟

وی اظهار کرد: آقای رئیس جمهور! با اقدامات موقتی و اقتصاد دستوری نمی‌شود مانع افزایش قیمت‌ها شد. اگر می‌خواهید امید مردم به شما حفظ شده و خللی بر آن وارد نشود، کارهای بنیادین مانند مهار تورم را دنبال کنید، در غیر این صورت اقتصاد کشور گرفتار زنجیره‌ای از تورم خواهد شد که هر موجش سهمگین‌تر از موج قبلی خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وزرای ضعیف و مدیران ناکارآمد را بر کنار کنید، مطرح کرد: هنوز چند ماه از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نگذشته که دولت به فکر بازگرداندن بخشی از آن شده است؛ اولاً چنین تغییراتی پی‌درپی در سیاستگذاری اقتصادی، موجب بی اعتمادی بازار می‌شود، از سوی دیگر اقتصاد کشور هزینه حذف ارز ترجیحی را به طور کامل پرداخت کرده است؛ البته چون قرار نیست ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا تخصیص داده شود، لذا تأثیر چندانی در کاهش قیمت و تورم ندارد و فقط موجب کاهش ۲۸ هزار میلیارد تومانی درآمد دولت شده و نهایتاً ناچار به استقراض از بانک مرکزی می‌شویم.

موسوی لارگانی با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از بورس، تصریح کرد: متأسفانه در فرآیند تحقیق و تفحص از بورس به نتایجی رسیدیم که نشان می‌دهد بسیاری از مدیران و تصمیم‌سازان فعلی و گذشته بورس دچار تعارض منافع هستند، برخی افراد سودهای چند هزار میلیارد تومانی به جیب زده‌اند.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها