توقف تولید تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد/خبر‌های خوبی در راه است

کد خبر: 1162580

سخنگوی وزارت صمت گفت: تولید خودرو‌های تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و به جای آن خودرو‌های شاهین CVT، آریا، رانا AMT, هایما ۸S و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند جایگزین خواهند شد.

توقف تولید تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد/خبر‌های خوبی در راه است

سخنگوی وزارت صمت گفت: گزارش‌های مالی شرکت‌های خودرویی نشان می‌دهد این صنعت در خرداد ماه با 18 درصد رشد، رکورد دار بخش تولید در رشد اقتصادی بود.

امید قالیباف افزود: همزمان با رشد کمی تولید، با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، تولید خودرو‌های تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و به جای آن خودرو‌های شاهین CVT، آریا، رانا AMT, هایما 8S و آریسان2 که ضرایب کیفی بالاتری دارند جایگزین خواهند شد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نتایج اقدامات کمی و کیفی این وزارتخانه در صنعت خودرو را قابل مشاهده دانست و گفت: این صنعت طبق ابلاغ 8 ماده‌ای ریاست محترم جمهور در حال گذار پلت فرمی از شکل سنتی به مدرن است و طبق سند تحول خودرو مسیر کیفی سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی در مورد تعهدات خودروسازان برای سه خودرویی که تولید نمی‌شوند، افزود: جمع این تعهدات کمتر از 50 هزار دستگاه است و طبق هماهنگی با سازمان استاندارد شماره گذاری خواهند شد.

امید قالیباف با اشاره به خروج 15 طرح خودرویی از شمول قرعه کشی در مرحله اول تخصیص یکپارچه اظهار داشت: در مرحله دوم تخصیص یکپارچه (که در حال انجام است) با افزایش رشد تولید، 50 درصد طرح‌های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه کشی ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت صمت در ادامه گفت: هدفگذاری امسال، ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است و رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.

قالیباف در پایان اضافه کرد: در ماه آینده خبر‌های خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها