تعطیلی روز یکشنبه در این استان/اطلاعیه تعطیلی ادارات و دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها

کد خبر: 1163757

ستاد بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد: در پی وقوع چند زمین لرزه مهیب در مناطقی از استان، تاکنون تصمیمی مبنی بر تعطیلی ادارات و دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها برای روز یکشنبه اتخاذ نشده است.

تعطیلی روز یکشنبه در این استان/اطلاعیه تعطیلی ادارات و دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها

ستاد بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد: در پی وقوع چند زمین لرزه مهیب در مناطقی از استان، تاکنون تصمیمی مبنی بر تعطیلی ادارات و دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها برای روز یکشنبه اتخاذ نشده است.

به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، در اطلاعیه ستاد بحران استانداری هرمزگان تاکید شده است: مردم این استان اخبار موثق را تنها از روابط عمومی استانداری و ستاد بحران پیگیری کرده و به شایعات شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هم گفت: این زمین لرزه در بندرعباس هم احساس شده و سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری مردم این شهر در نظر گرفته شده است.

مهرداد حسن‌زاده با اشاره به اینکه مردم آرامش خود را حفظ کنند تصریح کرد: تاکنون گزارشی از خسارت نداشته‌ایم. 

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۸ ریشتر شنبه شب چند دقیقه بعد از نخستین زمین لرزه ۵.۷ ریشتری بار دیگر حوالی بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت ۲۰ و ۳۹ دقیقه رخ داده است دو دقیقه پیش از نخستین زمین لرزه که امروز در این منطقه رخ داد.

کانون این زمین لرزه یک کیلومتر نزدیکتر به سطح زمین رخ داده است زلزله قبلی در عمق ۱۰ کیلومتری و در طول جغرافیایی ۵۵.۳۵ و عرض جغرافیایی ۲۶.۶۷ به وقوع پیوست.

زلزله قبلی در طول جغرافیایی ۵۵.۳۲ و عرض جغرافیایی ۲۶.۷۳ رخ داده بود.

نزدیکترین شهرها به کانون زلزله بندر خمیر با ۳۸ کیلومتر، کنگ با ۴۲ کیلومتر و جزیره تنب بزرگ با ۴۵ کیلومتر بوده است.

این زلزله با بندرعباس مرکز استان هرمزگان ۱۰۸ کیلومتر و شیراز مرکز استان فارس ۴۲۹ کیلومتر فاصله داشته است./ایسنا

فرماندار خمیر: خسارتی از زلزله گزارش نشده است/ اعلام  آماده‌باش به نیروهای امدادی

 

فرماندار خمیر هرمزگان گفت: تاکنون هیچ گزارشی از صدمه جانی یا خسارت مالی ناشی از  ۲ زلزله پیاپی شامگاه شنبه در شهرستان خمیر نرسیده است.

میرهاشم خواستار، شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور مداوم با بخشداران و دهیاران منطقه در تماس هستیم و وضعیت منطقه به صورت لحظه ای رصد می شود.

وی یادآور شد: برخی گزارش‌های مردمی از ترک خوردگی های جزئی در تعداد انگشت شماری از منازل فرسوده شهر خمیر رسیده که مورد بررسی کارشناسی قرار خواهد گرفت.

خواستار تصریح کرد: تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی و بیمارستانی و نظامی و انتظامی در آماده باش کامل هستند و مکان های عمومی مطمئن مانند سالن های ورزشی و مدارس برای اسکان اضطراری احتمالی آماده هستند.

به گفته فرماندار خمیر تاکنون هیچ تصمیمی مبنی تغییر فعالیت عادی ادارات در روز یکشنبه (دوم مرداد) گرفته نشده است.

۲زلزله به قدرت ۵.۷ و ۵.۸ریشتر شامگاه شنبه بخش‌هایی از هرمزگان را لرزاند.

مرکز این زلزله در فاصله حدود ۳۴کیلومتری شهر خمیر بود.

این زمین‌لرزه در بندرعباس هم به شدت احساس شد و تعدادی از مردم را به خیابان ها و مکان‌های باز کشاند.

اعزام ۲ گروه ارزیاب هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده غرب جزیره قشم

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم از اعزام ۲ گروه ارزیاب به منطقه زلزله‌زده غرب این جزیره به منظور ارزیابی اولیه زلزله بوقوع پیوسته خبر داد.

احمدنور سرودی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پس از کسب وقوع خبر سه زمین لرزه ۵.۷، ۵.۸ و ۴ ریشتری در خلیج فارس و حوالی بندر خمیر، بندر لافت و کنگ استان هرمزگان و جزیره قشم با قید فوریت های امدادرسانی ستاد بحران در جمعیت هلال احمر این شهرستان تشکیل و با هماهنگی های انجام شده، دستورات لازم برای اعزام گروه های ارزیاب از نزدیکترین پایگاه های امداد و نجات به منطقه وقوع زلزله صادر شد.

وی توضیح داد: اکنون گروه های ارزیاب هلال احمر برای ارزیابی اولیه و بررسی لازم به محل وقوع این زلزله اعزام شده اند.

به گزارش ایرنا از اعلام شنبه شب مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، سه زمین لرزه ۵.۷، ۵.۸ و ۴ ریشتری خلیج فارس حوالی بندر خمیر و کنگ استان هرمزگان و بندر لافت جزیره قشم را در ساعت های ۲۰ و ۳۷ دقیقه و ۴۶ ثانیه، ۲۰ و ۳۹ دقیقه و ۶ ثانیه و ۲۱ و سه دقیقه و ۱۵ ثانیه شامگاه (شنبه اول مرداد ۱۴۰۱) لرزاند.

بامداد شنبه ۱۱ تیرماه ۲ زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ در شهرستان‌های بندرخمیر و بندرلنگه رخ داد و شدت تخریب به حدی بود که استاندار هرمزگان از تعبیر ویران برای بیان شرایط روستای سایه خوش استفاده کرد.

این زمین لرزه ها هفت کشته و یکصد و ۱۱ مصدوم برجای گذاشت./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها