احتمال گرانی گوشت در آستانه ماه محرم

کد خبر: 1163844

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی خاطر نشان کرد: قیمت گوشت گوساله در هفته‌های اخیر تغییر نکرد و ثابت ماند و مغز ران گوساله کیلویی 220 هزار تومان، گوشت چرخ‌کرده مخلوط 175 هزار تومان بفروش می‌رسد.

 احتمال گرانی گوشت در آستانه ماه محرم

نیما حبیب‌فر با اشاره به ثبات ایجاد شده در بازار گوشت گوساله، گفت: میزان خرید گوشت در هفته‌های اخیر نوسان‌ زیادی را تجربه نکرد چراکه تقاضای چندانی برای خرید گوشت وجود ندارد؛ علاوه بر کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان گرمای هوا نیز بر ریزش مصرف گوشت تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه بدون تردید در ماه محرم شاهد افزایش قیمت گوشت در بازار خواهیم بود، تصریح کرد: در این ماه تقاضا برای خرید گوشت افزایشی می‌شود از این‌رو این احتمال وجود دارد که قیمت گوشت 10 تا 15 درصد افزایش پیدا کند.

به گفته این فعال صنفی؛ قیمت گوشت گوساله در هفته‌های اخیر تغییر نکرد و ثابت ماند و مغز ران گوساله کیلویی 220 هزار تومان، گوشت چرخ‌کرده مخلوط 175 هزار تومان بفروش می‌رسد.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت پشتیبانی امور دام با عرضه گوشت تنظیم بازاری در ایجاد تعادل در بازار ورود خواهد کرد؟ گفت: شرکت پشتیبانی ذخایر استراتژیک قابل توجهی دارد و گوشت گوسفند و گوساله منجمد و گرم تولید داخلی و خارجی را در شرایط حساس برای تنظیم بازار عرضه می‌کند این احتمال وجود دارد از هفته آینده توزیع گوشت را در بازار آغاز کند.

حبیب‌فر ادامه داد: میزان تقاضا برای خرید گوشت در 2 هفته اخیر به‌گونه‌ای نبود که نیاز به ورود شرکت پشتیبانی امور دام احساس شود.

وی با بیان اینکه واردات گوشت در حال انجام شدن است، تصریح کرد: فاصله معناداری بین نرخ گوشت گوساله و گوسفند وجود ندارد و از آنجایی‌که در بسیاری از هیات‌ها گوسفند نذر می‌شود از گوشت گوساله به‌عنوان گوشت کمکی در خورشت‌ها استفاده می شود.

به گفته این فعال صنفی؛ گوشت گوساله گوشت خالص است که استخوان، چربی و غدد ندارد از این‌رو از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر است که گوساله خریداری شود اما از آنجایی‌که این تفکر وجود دارد که گوشت گوساله سرد است مردم بیشتر گوشت گوساله خریداری می‌کنند.

منبع: ایلنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها