خبر خوش وام ویژه ازدواج /وام ازدواج ۳۴۰ میلیونی در راه است

کد خبر: 1164431

یک ماه از وعده پرداخت وام ویژه ازدواج دهه شصتی‌ها گذشته اما معاون رئیس جمهور همچنان می‌گوید پیگیر آن است و هیچ جزئیات جدیدی درباره آن اعلام نکرده است.

خبر خوش وام ویژه ازدواج /وام ازدواج ۳۴۰ میلیونی در راه است

یک ماه از وعده پرداخت وام ویژه ازدواج دهه شصتی‌ها گذشته اما معاون رئیس جمهور همچنان می‌گوید پیگیر آن است و هیچ جزئیات جدیدی درباره آن اعلام نکرده است.
ماه گذشته بود که انسیه خزعلی، معاون امور زنان رئیس جمهور در هفته ازدواج وعده پرداخت وام ازدواج دهه شصتی‌ها را داد. وامی که به نظر می‌رسد اگر پرداخت شود، مبلغ آن حدود ۱۰۰ میلیون تومان باشد.

انتظار می‌رفت که جزئیات پرداخت این وام بعد از یک ماه مشخص شده باشد اما امروز خزعلی در گفتگو با تسنیم تنها به اعلام مجدد وعده خود بسنده کرده و گفته: «برای زنانی که در سنین پایین و زیر ۲۵ سال ازدواج می‌کنند و همچنین کسانی که متولد دهه شصت هستند، تسهیلاتی نظیر وام در نظر گرفته شده است.»

وام ازدواج متولدین دهه شصت چیست؟

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۰ میلیون تومان رسید و زوجین در مجموع می‌توانند ۲۴۰ میلیون تومان وام ازدواج بگیرند. مبلغ این وام، برای دختران زیر ۲۳ و پسران زیر ۲۵ هم ۱۵۰ میلیون تومان است.

اما بر اساس وعده معاون رئیس جمهور برای متولدین دهه شصت (افراد ۳۱ تا ۴۱ ساله) وام و تسهیلات جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است.

اگرچه مبلغ وام عنوان نشده اما ماه گذشته خزعلی گفته بود مبلغ وام ازدواج دهه شصتی‌ها مانند وامی است که به تمام زوج‌های دهه شصتی روستایی و عشایری تعلق گرفته است. او گفته بود: افرادی که از آغاز هفته روستا و عشایر سال گذشته (از ۱۵ مهر ۱۴۰۰) تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج کنند؛ جمعا ۱۰۰ میلیون تومان (هر کدام ۵۰ میلیون تومان) تسهیلات تعلق گیرد.

بر این اساس انتظار می‌رود وام ازدواج دهه شصتی‌ها هم ۵۰ میلیون تومان باشد که مبلغ آن برای هر دو نفر به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که نه جزئیات وام ویژه دهه شصتی‌ها اعلام شده و نه حتی کلیات و اعتبارات آن تصویب شده است. این تنها وعده‌ای است که داده شده است. اگر وعده معاون رئیس جمهور اجرا شود یک زوج دهه شصتی ۲۴۰ میلیون تومان وام ازدواج می‌گیرند و ۱۰۰ میلیون وام ویژه متولدین دهه شصت و مجموع آن به ۳۴۰ میلیون تومان می‌رسد.

باید دید با توجه به کمبود اعتبارات بانک‌ها و سختگیری آنها در پرداخت وام‌های مختلف، این وام در صورت تصویب پرداخت می‌شود و یا این هم در حد یک وعده باقی می‌ماند./تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها