خبر مهم درباره اصلاح بانک اطلاعاتی خانوار/معوقات یارانه نقدی برای چه کسانی واریز می‌شود؟

کد خبر: 1164752

مشمولانی که اعتراض کرده بودند یا تازه ثبت‌نام کرده‌اند و یارانه نقدی تیر برایشان واریز شده نگران نباشند چرا که معوقات اردیبهشت و خرداد آنها پس از تکمیل اطلاعات به حساب سرپرستان خانوارهایشان واریز می‌شود.

خبر مهم درباره اصلاح بانک اطلاعاتی خانوار/معوقات یارانه نقدی برای چه کسانی واریز می‌شود؟

این موضوع را سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده و گفته که این تأخیر به معنی عدم پرداخت معوقات نیست و حتماً اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه بررسی وضعیت مشمولان در حال انجام است، توضیح داد: در مورد افرادی که نسبت به قطع یارانه خود اعتراض کرده بودند، قبلاً یک مرحله یارانه ۳۰۰ هزار تومانی واریز و مسدود شده بود که این رقم متعلق به دهک چهار تا ۹ است، بنابراین باید برای کسانی که دهک اول تا سوم تشخیص داده شده‌اند، این مبلغ به تناسب پرداختی برای آنها که هر نفر ۴۰۰ هزار تومان است، تغییر کند. از این‌رو باید فرایند بررسی و انجام محاسبات طی شده و پرداخت‌های انجام شده در قالب دهک‌بندی صورت گرفته انجام شود.

به گفته سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، به محض تکمیل جریان بررسی و محاسبات، معوقه اردیبهشت و خرداد به حساب مشمولان واریز می‌شود.

معوقه یارانه‌ها مربوط به دو گروه است؛ کسانی که تا اردیبهشت امسال یارانه نقدی دریافت می‌کردند ولی با واریز مبالغ جدید، به‌عنوان دهک پردرآمد، یارانه آنها قطع شد و در سامانه hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کرده و درخواست بازبینی دهک‌بندی را داشتند و گروه دیگر کسانی که تا پیش از این یارانه‌ای دریافت نکرده و از اردیبهشت ماه برای ثبت‌نام در سامانه my.gov.ir اقدام کردند که در نهایت درخواست‌های هر دو گروه بررسی و افرادی که بین دهک اول تا نهم قرار گرفتند، به لیست یارانه‌بگیران اضافه شدند.

بر این اساس برای افراد معترض، همراه با یارانه تیرماه، اولین پرداخت انجام شد و حدود یک هفته بعد برای ثبت‌نام‌کنندگان نیز به تناسب دهکی که در آن قرار داشتند، یک پرداخت صورت گرفت. قرار بود که یارانه اردیبهشت و خرداد (مبالغ جدید) نیز به‌عنوان معوقه برای آنها پرداخت شود که در اعلام اولیه اواخر تیرماه مطرح بود ولی تاکنون واریز نشده است.

بر پایه این گزارش طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، روند بررسی مشمولان یارانه نقدی که دارای معوقه هستند در حال انجام است و با تکمیل اطلاعات به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود؛ موضوعی که سرپرست وزارت رفاه نیز بر آن تأکید کرد و گفت تلاش کردیم طی یکی دوماه گذشته مجدد وسع سنجی انجام دهیم اما این یک فرایند رو به تکامل است. مردم اگر اعتراض و مشکلی دارند، اطلاعات خود را اصلاح و اعلام کنند تا بتوانیم روی آن اقدام کنیم.

این در حالی است که سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده افرادی که مشمول دریافت یارانه نبوده‌اند یا یارانه دریافت نکرده‌اند، درصورتی‌ که فکر می‌کنند مستحق دریافت یارانه هستند با شماره‌ تلفن ۶۳۶۹ تماس بگیرند یا به سامانه حمایت وزارت کار مراجعه کنند که در آنجا اطلاعات قابل اصلاح خواهد بود.

محمد زاهدی‌وفا با بیان اینکه اطلاعات یارانه‌ای خانوارها در چند سال گذشته به‌روزرسانی نشده بود، گفته: اطلاعات خانوارها در پایگاه رفاه ایرانیان است که یک قسمت به سازمان هدفمندی‌ها در ترکیب خانوارها مربوط می‌شود که وضعیت خانوارها را به وزارت رفاه اعلام می‌کند. همچنین اکنون بسیاری از بازنشستگان با مشکلاتی مواجه هستند که باید اعضای خانواده‌ها تفکیک و ترکیب‌بندی خانوارها تغییر کند.

 وی گفته که اطلاعات از دولت قبل و به روایتی از سال ۹۳ و ۹۹ اصلاح و به روز‌رسانی نشده بود که بر اساس اطلاعات آن وزارت تعاون اقدام به واریز یارانه کرده بود. بعضی از افراد یا در هیچ خانواده‌ای نبوده یا اسم‌شان در ۲ خانواده بود که وزارت تعاون بر اساس اطلاعات موجود، وسع سنجی را انجام می‌دهد.

به گفته وی، بانک اطلاعاتی خانوارها با سیاست‌های جدید پرداخت یارانه نیاز به تغییر دارد که این امر زمان‌بر است.

منبع: روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها