یارانه جدید | زمان واریز یارانه | یارانه نقدی | کارت اعتباری معیشتی

امشب؛ خبر خوش یارانه ای برای یارانه‌بگیران | واریز یارانه 1 میلیونی مرداد برای سه دهک اول | یارانه جدید برای سه دهک اول

کد خبر: 1167181

رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی مجلس، در پاسخ به اینکه آیا امکان پرداخت مستمری توسط بهزیستی به تمام افرادی که شامل سه دهک اول جامعه شده‌اند، وجود دارد، توضیحاتی را ارائه داد.

امشب؛ خبر خوش یارانه ای برای یارانه‌بگیران | واریز یارانه 1 میلیونی مرداد برای سه دهک اول | یارانه جدید برای سه دهک اول

یارانه / یارانه جدید رئیسی از اردیبهشت ماه کلید خورد. یارانه جدید در ابتدای به اقشار خاصی پرداخت شد اما با اعتراض دیگر یارانه بگیران قرار بر بررسی و پرداخت یارانه به دهک های دیگر هم شد. رقم یارانه جدید رئیسی بین 300 تا 400 هزارتومان است.

محمدعلی محسنی بندپی در مورد انتشار خبری از سوی رئیس سازمان بهزیستی کشور مبنی بر اینکه فقط مددجویانی از دهک یک تا سه که تحت پوشش سازمان بهزیستی باشند، مستمری دریافت می‌کنند، گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه جامعه هدف سازمان بهزیستی اعم از افراد دارای معلولیت، خانواده‌های دارای بیش از یک فرزند معلول و سالمندانی که از تمکن مالی برخوردار نیستند و تحت پوشش این سازمان قرار دارند، مستمری دریافت می‌کنند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این پرسش که آیا بر اساس قانون امکان بهره‌مندی تمام افرادی که شامل سه دهک اول جامعه شده‌اند و از اقشار کم درآمد محسوب می‌شوند از مزایای این بخش وجود دارد، ادامه داد: این بحث جدیدی است که تمام افراد مشمول سه دهک اول جامعه که جامعه هدف بهزیستی نیستند بتوانند تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گیرند ضمن اینکه مصوبه‌ای هم در این زمینه وجود ندارد که بر اساس آن تمام افرادی که در سه دهک پایین جامعه قرار دارند از مزایای این بخش بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: البته این احتمال وجود دارد که این موضوعات در این شرایط که در حال تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم در قالب پیشنهاد مطرح شود تا اعتبارات لازم برای آن در قانون برنامه پیش‌بینی شود؛ چراکه باید منابع مالی آن پیشاپیش تعیین شود و اگر این اقدام صورت نگیرد، شورای نگهبان براساس اصل ۷۵ قانون اساسی با آن مخالفت خواهد کرد.

رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته سه دهک پایین جامعه جمعیت گسترده حدود ۲۵ میلیون نفر را تشکیل می‌دهند که پرداخت مستمری به آنها از سوی سازمان بهزیستی اعتبارات زیادی را می‌طلبد که تأمین منابع لازم برای آن بعید به نظر می‌رسد./مهر

افراد حاضر در دهک اول تا سوم در مرداد ماه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. این میزان برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

رقم جدید یارانه نقدی مرداد اعلام شد

 در مورد میزان یارانه واریزی مرداد ماه ۱۴۰۱ دولت همچنان قرار است یارانه نقدی را مطابق مراحل پیشین پرداخت کند؛ اگر وام کرونا را در سال ۹۹ دریافت کرده‌اید، از مجموع دریافتی تان ۳۵ هزار تومان کسر می‌شود.

به نقل از مشرق، تنها ۴۸ ساعت به واریز یارانه مرحله مرداد ماه ۱۴۰۱ باقی مانده است و با توجه به کاهش میزان یارانه دریافتی در مرحله پیشین، حالا سوال یارانه بگیران این است که در این مرحله میزان دریافتی آن‌ها چه میزان خواهد بود.

در مرحله ۱۳۷ پرداخت یارانه‌های نقدی، برخی یارانه بگیران گفته بودند که به میزان ۳۵ هزار تومان از مجموع یارانه دریافتی آن‌ها کاسته شده است. بررسی ما نشان می‌دهد که در این مرحله هم این دسته از یارانه بگیران به همان میزان از دریافتی شان کسر می‌شود.

علت کسر مبلغ ۳۵ هزار تومان هم به دریافت وام کرونا در سال ۱۳۹۹ بر می‌گردد. در آن‌ سال بخش اعظم یارانه بگیران در دو مرحله تیر ماه و آذر ماه یارانه یک میلیون تومانی دریافت کردند و قرار شد اقساط آن در سر ماه از یارانه آنها کسر شود.

در چنین شرایطی، افرادی که تیر ماه ۱۳۹۹ وام یک میلیون تومانی کرونا دریافت کرده اند، تاکنون ۲۴ قسط را پرداخت کرده اند و باید تا دی ماه امسال هم شش قسط دیگر پرداخت کنند. اما سرپرستان خانواری که در دی ماه ۹۹ وام به حساب شان واریز شده است، ۱۸ قسط را پرداخته اند و همچنان تا مرداد ماه سال آینده باید اقساط این وام را بپردازند.

در مرحله مرداد یارانه بگیران چه میزان یارانه نقدی دریافت می‌کنند؟

در مورد میزان یارانه واریزی مرداد ماه ۱۴۰۱ دولت همچنان قرار است یارانه نقدی را مطابق مراحل پیشین پرداخت کند؛ بنابراین افراد حاضر در دهک اول تا سوم در مرداد ماه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. این میزان برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

اما اگر وام کرونا را در سال ۹۹ دریافت کرده اید، از مجموع دریافتی تان ۳۵ هزار تومان کاسته می‌شود. مثلا اگر خانواده‌ای سه نفره هستید و در دهک اول تا سوم قرار دارید، باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حساب تان واریز شود که با کاستن قسط ۳۵ هزار تومانی وام کرونا این میزان به یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان می‌رسد.

منبع: تجارت نیوز

خبر مهم درباره شیوه جدید پرداخت کالابرگ

سید احسان خاندوزی اعلام کرد: پس از تصمیم نهایی ستاد اقتصادی دولت، شیوه پرداخت کالابرگ و نحوه دریافت آن را اعلام خواهیم کرد.

با وجود گذشت حدود ۳ ماه از جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ترجیحی، دولت یارانه مرداد را هم به صورت نقدی پرداخت خواهد کرد؛ این را می‌شود از اظهارات اخیر وزیر اقتصاد برداشت کرد. احسان خاندوزی گفته ارائه کالابرگ منوط به این است که گزارش استقرار زیرساخت‌های فنی خدمت رییس‌جمهور ارائه شود.

این در شرایطی است که مردم معتقدند که پرداخت یارانه نقدی بهتر از توزیع کالابرگ است، چون به خانوارها امکان می‌دهد که خودشان درباره نحوه هزینه‌کرد یارانه خود تصمیم‌گیری کنند؛ نه آنکه دولت مشخص کند که یارانه آنها صرف چه کالایی شود.

با این حال، خاندوزی در توضیح طرح کالابرگ الکترونیکی عنوان کرده؛ این گزارش قرار است تا آخر مرداد توسط دوستان ارائه شود و امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش، تصمیم نهایی در خصوص جزییات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.

وزیر اقتصاد متذکر شده؛ پس از تصمیم نهایی ستاد اقتصادی دولت، شیوه پرداخت کالابرگ و نحوه دریافت آن را اعلام خواهیم کرد.

خاندوزی در پاسخ به این سوال ایلنا که آیا مردم می‌پذیرند بعد از چندین سال دریافت یارانه، به صورت نقدی کالابرگ دریافت کنند، عنوان کرده؛ با توجه به این‌که پرداخت یارانه‌ها حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است و دولت به جهت اینکه می‌خواست حتما حمایت اولیه صورت بگیرد، در ماه‌های گذشته تلاش کرد پرداخت یارانه داشته باشیم؛ تا زمانی که زیرساخت ارائه کالابرگ آماده شود.

منبع: ایلنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها