ریزش شوکه کننده قیمت کوئیک در بازار / ارزانی خودرو در راه است؟

کد خبر: 1168069

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: قیمت خودروهایی که عرضه آنها توسط خودروسازان افزایش یافته در بازار کاهشی شده است.

ریزش شوکه کننده قیمت کوئیک در بازار / ارزانی خودرو در راه است؟

سعید موتمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت قیمت خودروها در بازار، اظهار داشت: طی 80 روز گذشته قیمت خودرو در بازار تقریبا از ثبات برخوردار بوده اما طی چند هفته اخیر قیمت برخی از خودروهای دو خودروساز بزرگ کشور در بازار کاهش داشته است.

او افزود: قیمت کوئیک در بازار بین هشت تا 10 میلیون تومان کاهش یافته و به حدود 202 میلیون تومان در بازار رسیده است. همچنین قیمت 207 MC اتومات سقف قرمز که در تیرماه امسال حدود 570 میلیون تومان بود به 508 میلیون تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: قیمت خودروهایی مانند 206 تیپ 2، پژو پارس، سمند و پژو 405 نیز اختلاف قیمتی نسبت به دو ماه پیش نداشته و قیمت این خودرو در بازار تقریبا ثابت بوده است.

موتمنی در مورد دلایل کاهش قیمت برخی از خودروها گفت: هر خودرویی که توسط خودروسازان بیشتر به بازار عرضه شده در بازار کاهش قیمت داشته است. همین موضوع موجب کاهش قیمت برخی از خودروها شده است. در مجموع قیمت‌ها [کالاهای صنعتی] تابع عرضه و تقاضا است و هر کالایی در بازار بیشتر عرضه شود، واسطه‌گری کم و در نتیجه قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو در بورس کالا

همچنین دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم  با اعلام رضایت فعالان صنعت خودرو از عرضه محصولات در بورس کالا، تصریح کرد: تنها راه قانونی در شرایط فعلی برای رهایی صنعت خودرو از قیمت‌گذاری دستوری، بورس کالا و عرضه محصولات در آن است.

محمدرضا نجفی‌منش افزود: در بورس کالا با استفاده از مکانیزم عرضه و تقاضا قیمت واقعی کشف می‌شود. زمانی که قیمت واقعی کشف شود صف خرید افرادی که در انتظار بهره بردن از اختلاف قیمت درب کارخانه و بازار هستند جمع خواهد شد و خریداران واقعی به معاملات ورود می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که عرضه‌های مستمر تا چه میزان به تعادل بازار خودرو کمک می‌کند؟ گفت: عرضه خودرو در بورس باعث می‌شود قیمت‌هایی که در بازار به صورت غیر واقعی بالا رفته‌اند کاهش یابد.

نجفی‌منش تصریح کرد: بسیاری از خریداران فعلی خودرو در سیستم قرعه‌کشی مصرف‌کننده نیستند بلکه به دنبال استفاده از اختلاف قیمت بازار و درب کارخانه هستند و بررسی‌ها نشان می‌دهد خودروهایی که بیشترین اختلاف قیمت را دارند بیشترین تقاضا در قرعه‌کشی‌ها نیز برای همان‌ها ثبت می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها