سود سهام عدالت | سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت | فروش سهام عدالت

امشب؛ واریز عیدی 1 میلیونی بحساب سهام داران | سورپرایز جنجالی دولت برای مشمولان سهام عدالت | افزایش سود سهام عدالت آبان ماه

کد خبر: 1169076

در این گزارش ارزش سهام عدالت امروز 26 مرداد 1401 آمده است.

امشب؛ واریز عیدی 1 میلیونی بحساب سهام داران | سورپرایز جنجالی دولت برای مشمولان سهام عدالت | افزایش سود سهام عدالت آبان ماه

سود سهام عدالت | سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد. آخرین اخبار سود سهام عدالت را با هم در سایت فردا می خوانیم.

شرط مهم پرداخت وام با وثیقه سهام 

خانم سمیه محمدی مدیر پروژه توثیق الکترونیک شرکت سپرده گذاری مرکزی در رابطه با شرایط و نحوه توثیق سهام نکاتی را مطرح کرد .

سوال:فرآیند توثیق هوشمند سهام به چه شکل است؟

سمیه محمدی:فرآیند توثیق هوشمند برای عموم جامعه به این صورت خواهد بود که سهامداران پس از آن که اقدامات اولیه را در بانک مربوطه خودشان تکمیل کردند به صفحه خدمات بازار سرمایه مراجعه و خدمت توثیق را انتحاب می‌کنند.

سوال:کدام سهامداران می‌توانند از خدمات توثیق استفاده کنند؟

سمیه محمدی:سهامدارانی می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند که در سامانه جامع اطلاعات مشتریان اطلاعات خود را ثبت کرده و سجامی شده باشند.

سوال:مراحل و جزییات در خواست برای توثیق سهام چگونه است؟

سمیه محمدی:پس از وارد شدن به سامانه ثبت توثیق یک رمز یکبار مصرف به شماره موبایل سجامی افراد ارسال می‌شود و یک احراز صورت می‌گیرد بعد از وارد کردن رمز یکبار مصرف دارایی قابل توثیق را افراد مشاهده و میزان دارایی کل یا بخشی از آن دارایی قابل توثیق را انتخاب و به صفحه شرکت سپرده گذاری مرکزی هدایت می‌شوند. بعد از این که به صفحه سپرده گذاری هدایت شدند یک سری شرایط و تعهداتی است که سهامدار باید با دقت و آگاهی مطالعه کند و پس از پذیرش آن‌ها و پرداخت کارمزد مراحل انجام شده و سپس به صفحه بانک هدایت می‌شوند.

سوال:آیا فرآیند توثیق و در خواست آن در روز‌های مشخصی انجام می‌شود؟

سمیه محمدی:سهامداران باید به این نکته توجه داشته باشند که ارائه کلیه خدمات با توثیق هوشمند در روز‌ها و ساعت‌های کاری قابل انجام است.

در پایان روز کاری تمام درخواست‌ها از بانک‌های عامل که سرویس‌ها را پیاده سازی کردند به شرکت‌ها سپرده گذاری مرکزی ارسال می‌شود و بعد از پردازش در سامانه‌های اطلاعاتی، نتیجه درخواست در روز بعد به بانک‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

سوال:سهامداران برای توثیق باید شرایط ویژه‌ای داشته باشند؟

سمیه محمدی:شرایط توثیق در بازار سرمایه به این شکل است که سهامداران محدویت ناظر (به اصطلاح فریز) نداشته و دارایی شان قابل معامله و سپرده باشد.

سوال:اگر سهامدار به تعهدات خود عمل نکنند چه رقم می‌خورد؟

سمیه محمدی:سهامداران توجه داشته باشند بعد از پذیرش شرایط و تعهدات در ابتدای فرآیند درصورتی که در بازه زمانی مشخص سهامدار به تعهدات خود عمل نکند عملیات رفع توثیق اتفاق می‌افتد و در صورت عدم اجرای تعهدات توسط بانک مربوطه بر اساس قرداد‌های که در ابتدا وجود داشته دارایی سهامدار به فروش می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

سهام عدالت یک و نیم میلیونی برای این نوزادان

هیئت وزیران در نشست روز چهارشنبه خود تصمیم گرفت به متولدان سال ۱۴۰۱، ۵/۱‌میلیون تومان سهام تعلق بگیرد.

بازار سرمایه یکی از بازار‌هایی است که می‌توان به واسطه آن هم ثروت را در میان مردم توزیع و هم اینکه به واسطه سهامداری مردم در بنگاه‌های بورسی درآمدی را از محل فعالیت شرکت و همچنین رشد نرخ بنگاه عاید مردم کرد، در این میان وقتی مردم در این بازار سهم داشته باشند، انواع و اقسام ریسک‌ها را تا حد ممکن کنترل می‌کنند تا سرمایه و محل درآمدشان آسیب نبیند، در همین راستا با وجودی که بیش از ۵۰‌میلیون ایرانی در بازار سرمایه حضور دارند و رویداد‌های اخیر به سرمایه آن‌ها آسیب زده است، هیئت وزیران در نشست روز چهارشنبه خود تصمیم گرفت به متولدان سال ۱۴۰۱، ۵/۱‌میلیون تومان سهام تعلق بگیرد.

سرمایه ترسو است و با کوچک‌ترین ناآرامی و ریسکی ترجیح می‌دهد به بازاری ورود کند که نقدشوندگی بالایی داشته باشد، ولو اینکه این بازار غیرمولد باشد. در همین راستا در هفته گذشته در مجموع هزارو ۶۵۹‌میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۳۳۱‌میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته افزایش ۴۵‌درصدی داشته است، افزایش اندک نرخ ارز این شائبه را ایجاد کرده که شاید نقدینگی کم‌کم در حال ورود به بازار ارز یا سکه و طلاست.

طبیعتاً با رشد ریسک به هر دلیلی شاخص‌های بازار سرمایه به عنوان دماسنج اقتصاد از خود واکنش نشان می‌دهد، این در حالی است که همزمان با آغاز ناآرامی‌ها در کشور شاهد تشدید خروج حقیقی‌ها از بازار سرمایه بوده‌ایم، به طوری که این رویداد در هفته گذشته توجهات را به خود جلب کرد و در اواخر هفته نیز شاهد اندک نرخ ارز بودیم که امکان دارد این تغییر ناشی از خروج نقدینگی از بازار بورس اوراق بهادار به سمت بازارهایی، چون ارز، طلا و سکه یا واحد‌های صندوق سرمایه‌گذاری بانک‌ها باشد.

همانطور که می‌دانیم بازار سرمایه در هر شرایط در رابطه با احیا و عدم‌احیای برجام از خود واکنش منفی نشان می‌داد، در این بین همزمان با شکل‌گیری ناآرامی‌ها در کشور طی هفته‌های گذشته نیز ریزش شاخص‌ها در بازار سرمایه تشدید شد که برخی تحلیلگران مواجهه چالش‌های امنیتی در کشور را یکی از دلایل تشدید ریزش‌ها در بازار عنوان می‌کنند، این در حالی است که نرخ تورم در اغلب کالا‌ها رشد داشته است و با رشد بهای محصولات این انتظار وجود دارد بنگاه‌های بورسی با بهبود وضعیت درآمدی روبه‌رو شوند که این رویداد می‌تواند بر اساس شروطی به بهبود سودآوری بنگاه‌ها و سپس رشد نرخ سهام منتج شود.

هر چقدر هم که وضعیت درونی بنگاه‌های بورسی مناسب باشد، اما ریسک‌های بزرگ و عمومی گریبانگیر بازار سهام و حتی اقتصاد ایران است و شرایط برای انعکاس بهبود عملکرد و سودآوری بنگاه‌های بورسی در نرخ سهام دشوار می‌شود، به عنوان مثال وقتی به طور عمومی وضعیت در بازار بورس اوراق بهادار و فرابورس مساعد نیست و بازار با چالش نقدینگی و اعتماد روبه‌رو است و رویداد‌های موجود در کشور نشان از تبدیل ناآرامی‌ها به ناامنی‌ها دارد، طبیعی است که بازار سرمایه حتی به رغم بهبود عملکرد بنگاه‌ها نتواند این وضعیت را در قالب رشد نرخ سهام به نمایش بگذارد.

به طور خلاصه باید عنوان داشت که حال بازار سرمایه خوب نیست و این بازار نیاز به مجموعه سیاست‌هایی دارد که بتواند جایگاه خود را در تأمین مالی اقتصاد ایران بیابد و چنان جامعه ایرانی را به واسطه سهامداری در دل خود جای دهد که خود بازار سرمایه یکی از مؤلفه‌های امنیت‌آفرینی در جامعه شود، زیرا وقتی خانوار‌ها از محل بازار سرمایه درآمد مناسب داشته باشند، کمک می‌کنند تا ریسک‌ها تا حد ممکن کنترل شود و بازار را تحت تأثیر منفی قرار ندهند.

به هر ترتیب الان هم کم سهامدار نداریم و اتفاقات هفته‌های اخیر به ارزش دارایی مردم در بازار سرمایه آسیب زده است، به طوری که علاوه بر کاهش ارزش معاملات روزانه شاهد خروج سهامداران حقیقی از بازار هستیم و در عین حال ارزش سهام بنگاه‌ها نیز با کاهش مواجه شده است.

در این میان در شرایطی که به نظر می‌رسد دولت توجهی به بازار سرمایه ندارد، اما هیئت وزیران در نشست روز چهارشنبه خود به ریاست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بند (ر) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال۱۴۰۱ کل کشور را اصلاح کرد. به موجب این اصلاحیه، مبلغ اختصاص‌یافته برای متولدان سال۱۴۰۱ برای خرید واحد‌های صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس، به ازای هر نوزاد ۱۵‌میلیون ریال و تا سقف ۱۵هزار‌میلیارد ریال است.

پیش از این دولت در مصوبه خود مقرر کرده بود، به متولدان سال۱۴۰۰، یک‌میلیون تومان و متولدان سال ۱۴۰۱، ۵/۱‌میلیون تومان سهام تعلق گیرد.

رویداد فوق نشان می‌دهد دولت همچنان گوشه‌چشمی در شرایط ناآرام کشور به بازار سرمایه دارد.

 بالاترین افت شاخص کل در سال ۱۴۰۱

روند شاخص کل بورس در تمامی روز‌های هفته اخیر نزولی بود. در اولین روز کاری هفته شاخص افت هزارو ۲۰۶ واحدی را پشت سر گذاشت و روز یک‌شنبه ۱۲ هزارو ۱۶۳ واحد پایین آمد و وارد کانال ۲/۱ میلیون واحدی شد. روز دو‌شنبه نیز شاخص ۱۹ هزارو ۶۱ واحد سقوط کرد و روز سه‌شنبه شاخص به نزول ادامه داد و ۱۰ هزارو ۶۷۶ واحد کاهش یافت. در روز چهارشنبه نیز نرخ نزول شاخص بیشتر شد و ۲۵ هزارو ۹۹۳ واحد سقوط کرد.

شاخص کل در پایان هفته اول آبان ماه به رقم یک‌میلیون‌و ۲۴۱ هزارو ۶۷ واحدی رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۶۹ هزارو ۹۹ واحد پایین‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۳/۵ درصد شد. این افت شاخص بزرگ‌ترین ریزش هفتگی شاخص کل در سال جاری است.

منبع: روزنامه جوان

پرداخت وام با ضمانت سهام عدالت

بخشی عمده‌ای از افراد جامعه سهامدار سهام عدالت هستند و اکنون بانک‌ها به واسطه کارت اعتباری سهام عدالت وام می‌دهند.

البته در ماه‌های اخیر بانک‌های ملی و تجارت کارت اعتباری سهام عدالت به مبلغ هفت میلیون به دارندگان سهام عدالت پرداخت می‌کردند.

محسن خدابخش، نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار نیز چند هفته قبل گفت که هر بانک با توجه به منابع خود می‌تواند به سهامداران وام دهد. البته سهام عدالت ضمانت وام است.

از سوی دیگر مجید عشقی، رئیس سازمان بورس نیز زمستان سال گذشته گفته بود که صاحبان ETF و همچنین اوراق بدهی می‌توانند از اولین ماه سال ١۴٠١ اقدام به دریافت وام کنند. قرار بر این بود که از فروردین ۱۴۰۱ با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، این امکان فراهم شود تا اوراق بهادار، سهام و تمام دارایی‌های مالی در بازار مالی بتوانند پشتوانه و توثیق وام‌های بانک به صورت الکترونیکی قرار گیرند.

سهام عدالت چه کسانی را ضمانت می‌کند؟

همه اشخاص حقیقی که سهام عدالت دارند می‌توانند وام سهام عدالت بگیرند. اما به شرط اینکه هیچ بخشی از سهام عدالت خود را نفروخته باشند. حتی اگر افراد یک سهم از سبد سهام خود را فروخته باشند، نمی‌توانند وام سهام عدالت را بگیرند.

متقاضیان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت پس از ثبت‌نام در سجام، باید اقدام به بازگشایی حساب در دو بانک ملی و تجارت کرده و از طریق اپلیکیشن‌های دو بانک ایوا و زمرد اقدام به ثبت‌نام کنند.

یارانه شرط دریافت وام

نکته مهم اینجاست که مبلغ وام، ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت افراد است.  همچنین سهامدارانی که متقاضی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت هستند، باید پیش از ورود به سامانه بانک حتما تغییر کارگزاری ناظر را در پرتفوی سهام عدالت خود فعال کنند.

از طرف دیگر باید این افراد مشمول یارانه باشند. یعنی باید  یارانه نقدی یا یارانه معیشتی بگیرند. اگر سهامداران عدالت بتوانند تا یک ماه مبلغ را به بانک بازگردانند، این مبلغ قرض‌الحسنه خواهد بود. اما اگر از یک ماه عبور کرد و قادر به بازپرداخت وام نبودند، این اعتبار به تسهیلات سه ساله تبدیل خواهد شد.

نرخ سودی که برای کارت‌های اعتباری سهام عدالت در نظر گرفته شده ۱۸درصد است. اما اگر مشمولان تا پایان ماه اول مبلغ کارت را تسویه کنند، هیچ سودی از آنها دریافت نمی‌شود.

تجارت نیوز

خبرهای خوش درباره سهام عدالت در راه است

سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نماد‌های بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌های گذشته با نوسان در میزان ارزش همراه بوده است.

​سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد. در اواسط دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد که با این کار بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند.

دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشر‌های کم‌درآمدتر فروخته می‌شود. در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می‌خوانیم.

دولت در سال ۱۳۸۵ سهام ۴۹ شرکت خود را با عنوان سهام عدالت منتشر کرد. اولویت سهام با افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی بود. بعدها، اقشار مختلف جامعه با هدف افزایش ثروت عمومی مشمول دریافت سهام عدالت شدند.

بورس دیروز رشد ۱٫۳ درصدی داشت و به سطح یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحد رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود. آن دسته از مشمولان سهام عدالت که تا به امروز اقدام به ثبت نام و احراز هویت سجام نکرده‌اند می‌توانند با بهره‌مندی از ۸۷ مرکز الکترونیک و حضوری به صورت کاملا رایگان در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت خود در آن را انجام دهند. این موضوع می‌تواند تعداد سجامی‌ها افزایش دهد و درنهایت اعتماد سهامداران نیز نسبت به بازار سرمایه افزایش می‌یابد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: اگر رقم قرارداد‌های ۸ تیم صنعتی در بورس افشا نشود، برای شرکت‌های مالک آن‌ها مجوز صادر نمی‌کنیم.

افشای ارقام قرارداد‌های تیم‌های صنعتی این باشگاه‌ها شفاف و نحوه سرمایه‌گذاری در آن را تغییر می‌دهد. مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: براساس قانون شرکت‌ها ۸ ماه زمان برای پرداخت سود مجامع دارند، ولی با رایزنی که با ناشران صورت می‌گیرد. معمولا منابع لازم را تامین می‌کنند تا سود سهامداران حقیقی را زودتر پرداخت کنند. تقریبا در اکثر قریب به اتفاق موارد، در حال حاضر شرکت‌ها سود سهامدار حقیقی را در مهلت بسیار کمتر از ۸ ماه و زیر ۳ ماه پرداخت می‌کنند.

کاهش زمان پرداخت سود می‌تواند اعتماد سهامداران را افزایش و در وهله بعد این سود را در قالب نقدینگی وارد بازار کند. رابرت مالی درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها و احیای توافق هسته‌ای با ایران با اشاره به اینکه هنوز توافقی در کار نیست، ادعا کرد: واشنگتن قصد ندارد استاندارد‌های تحریمی خود را در مورد تجارت شرکت‌ها با ایران پایین بیاورد. ما در مورد پایین آوردن استاندارد‌های تحریم‌ها خود در مورد تجارت شرکت‌های اروپایی یا سایر شرکت‌ها با ایران انجام نداده‌ایم و این کار را نخواهیم کرد. ایران باید به تحریم‌های ما احترام بگذارد. وزارت خزانه‌داری استاندارد‌های کاملاً روشنی را در مورد کار‌هایی که شرکت‌ها باید انجام دهند، تعریف کرده است. هر گونه گزارشی خلاف این موضوع که ادعا می‌کند ما استاندارد‌های خودمان را پایین می‌آوریم یا در مورد آن مذاکره می‌کنیم، کذب محض است. در صورت توافق بورس می‌تواند در بلند مدت روند صعودی بسیار خوبی داشته باشد.

سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نماد‌های بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌های گذشته با نوسان در میزان ارزش همراه بوده است. این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.

ارزش این سهام در هفته اول فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است. البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد. ارزش این سهام در هفته چهارم فروردین ماه با رشد ۴ درصدی که داشت افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

سهام عدالت در تمام هفته‌های اردیبهشت ماه با افزایش ارزش روبرو شد. ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد ۰.۸۵ درصدی مواجه شده است. ارزش این سهام در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش ۰.۴۲ درصدی یافت. ارزش این سبد دارایی در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد ۰.۶۸ درصدی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه با رشد ۱.۷ درصدی روبرو شد.

ارزش برگه‌های سهام عدالت در هفته ابتدایی خردادماه با کاهش ۱.۲۹ درصدی روبرو شد. این روند نزولی در هفته دوم خرداد نیز ادامه پیدا کرد و ارزش سهام عدالت در هفته گذشته با کاهش ۲.۱۳ درصدی مواجه شد.

برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته ابتدایی مردادماه به ترتیب با کاهش ۵۰۴ هزار تومانی، ۶۰۶ هزار تومانی، ۶۵۶ هزار تومانی و یک میلیون و ۲۳۳ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته مواجه شده‌اند.

محمد خزائی، دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گفت: پیش‌بینی می‌شود سود سهام عدالت که در پایان سال جاری پرداخت خواهد شد نسبت به سال گذشته دو برابر شود.

وی در مورد اینکه پرتفوی و ترکیب سبد سهام عدالت امسال چه تغییری پیدا کرده است، گفت: وقتی یک شرکت سود پرداخت می‌کند بخشی از سود کسب شده را به سهامداران می‌دهد و بخش دیگری صرف افزایش سرمایه در شرکت می‌شود که در نتیجه قیمت سهام آن در بازار افزایش می‌یابد یعنی علاوه بر اینکه سود عدالت امسال دو برابر می‌شود قیمت سهام عدالت نیز به طور میانگین ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد؛ بنابراین از مردم می‌خواهیم سهام عدالت خود را نگه دارند و این سهام طی یکی دو سال آینده بسیار بهتر می‌شود.

حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت درباره زمان اجرایی‌شدن دوبرابر شدن سود سهام عدالت گفت: جریان برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی، بسته به پایان سال مالی تا اواسط سال طول می‌کشد. در این راستا شاهد هستیم سود سهام عدالت در سال‌های اخیر در اسفندماه واریز شده است، اما تلاش داریم بازه زمانی توزیع سود را در سال دو یا سه بار کنیم تا حجم مراجعات مردم کاهش پیدا کند و اگر مردم نیاز‌های اضطراری مالی دارند از آن استفاده کنند.

حیدری در خصوص آزادسازی سود‌ها بیان کرد: آزادسازی سهام عدالت بعد از ابلاغیه سال ۱۳۹۹، رهبر معظم انقلاب محقق و انجام شده است؛ اما آنچه بعضاً به عنوان آزادسازی برداشت می‌شود، در حقیقت معاملاتی شدن سهام عدالت است که این امر نه در سیاست‌های کلان برنامه ریزان و نه در بین کارشناسان بازار سرمایه به ویژه در شرایط ریزشی بازار توصیه نمی‌شود./ باشگاه خبرنگاران

چهارشنبه (26 مرداد 1401)، ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 8 میلیون و825 هزار و789تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با 8104 واحد کاهش در ارتفاع 1.451.395 و شاخص هم  وزن در ارتفاع 399.077 واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس4479 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم 5482 هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار فارس،شبندر،شپدیس،شپنا،کگل،شتران،فولاد بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار فرابورس زاگرس،آریا،شاوان،شراز،بپاس،دماوند،کگهر فرابورس است. برخی نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با کاهش قیمت مواجه شدند.

برای دریافت وام و سود سهام اینجا رایگان ثبت نام کنید

به گزارش شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، این شرکت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: آن دسته از مشمولان سهام عدالت که تا به امروز اقدام به ثبت نام و احراز هویت سجام نکرده‌اند می‌توانند با بهره مندی از ۸۷ مرکز الکترونیک و حضوری به صورت کاملا رایگان در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت خود در آن را انجام دهند تا از مزایای بی شماری همانند دریافت سالیانه سود سهام عدالت، وام بانکی و غیره برخوردار شوند.

بر این اساس، مشمولان سهام عدالتی که هنوز در سامانه سجام ثبت نام نکرده و احراز هویت نشده اند می توانند با مراجعه به لینک https://sahamedalat.ir/marakez با انتخاب یکی از ۱۵ مرکز منتخب، ثبت نام رایگان سجام خود را انجام دهند.

همچنین این دسته از مشمولان سهام عدالت برای دریافت خدمات رایگان احراز هویت سجام نیز می‌توانند در یکی از هشت مرکز رایگان احراز هویت الکترونیک سجام یا یکی از ۶۴ مرکز رایگان احراز هویت حضوری سجام نیز این خدمت را کاملا رایگان انجام دهند تا از همه منافع سهامداری خود منتفع شوند.

سامانه سجام چیست؟

لازم به ذکر است، سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان برای ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که همه فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دائمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

سورپرایز جنجالی دولت برای مشمولان سهام عدالت

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: مشمولان سهام عدالت می‌توانند با استفاده از ۸۷ مرکز الکترونیک و حضوری نسبت به ثبت نام و احراز هویت رایگان سجام اقدام کنند.

سپرده‌گذاری مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آن دسته از مشمولان سهام عدالت که تا به امروز اقدام به ثبت نام و احراز هویت سجام نکرده‌اند می‌توانند با بهره مندی از ۸۷ مرکز الکترونیک و حضوری به صورت کاملا رایگان در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت خود در آن را انجام دهند تا از مزایای بی شماری همانند دریافت سالانه سود سهام عدالت، وام بانکی و … برخوردار شوند.

به نقل از ایبنا، بر این اساس، مشمولان سهام عدالتی که هنوز در سامانه سجام ثبت نام نکرده و احراز هویت نشده اند می‌توانند با مراجعه به لینک https://sahamedalat.ir/marakez با انتخاب یکی از ۱۵ مرکز منتخب، ثبت نام رایگان سجام خود را انجام دهند.

همچنین این دسته از مشمولان سهام عدالت برای دریافت خدمات رایگان احراز هویت سجام نیز می‌توانند در یکی از ۸ مرکز رایگان احراز هویت الکترونیک سجام یا یکی از ۶۴ مرکز رایگان احراز هویت حضوری سجام نیز این خدمت را کاملا رایگان انجام دهند تا از همه منافع سهامداری خود منتفع شوند.

سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهاد‌ها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

منبع: تجارت نیوز

واریز 1 میلیون بحساب سهام عدالتی ها

واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در اواخر تیر ماه انجام می شود.

سپرده‌گذاری مرکزی بعد از دریافت شماره شبای بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت در اواخر اردیبهشت ماه، سود این عده از جاماندگان را واریز کرد.

برخی از جاماندگان سهام عدالت، در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹ را همزمان با یکدیگر دریافت کردند، مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است در اواخر تیر ماه صورت می‌گیرد.

براساس آخرین آمارها حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت به دلیل عدم ارائه شماره شبا، سود دریافت نکرده اند که باید با ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در آن در فرایند دریافت سود سهام عدالت قرار بگیرند.

مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۹ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و صد هزار تومان و برای سهام عدالت۵۳۲ هزار تومانی حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

چه کسانی مشمول این سود سهام عدالت نمی شوند؟

قشمی مدیر سیستم تسویه و پرداخت سمات : دسته‌ای از دارندگان سهام عدالت که سجامی نشده اند سود سهام دریافت نخواهند کرد.

گروه دیگری که سود سهام عدالت برای آن‌ها واریز نمی‌شود، شماره حساب‌های مسدودی است که نمی‌توان سود سهام را به این حساب‌ها واریز کرد.

سومین دلیل عدم واریز سود سهام عدالت برای افراد مشمول، این است که شماره حساب ثبت شده افراد، راکد بوده، در شرایطی که کارت و شماره حساب بانکی افراد در مدت ۶ ماه تراکنش نداشته باشند، جزو شماره حساب‌های راکد محسوب می‌شود و امکان واریز سود سهام در این شماره حساب ها وجود ندارد.

منبع: اقتصادآنلاین

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها