دلار در کف قیمت ۳ ماهه/ همه تماشاچی شدند

کد خبر: 1169230

قیمت دلار بعد از سه ماه به کف خود رسید و همچنان در کانال ۲۹ هزار تومان معامله می‌شود؛ دبیرکانون صرافان از فضای آرام در این بازار می گوید و تأکید دارد که این روزها همه تماشاچی شده‌اند و خرید و فروشی دیگر در بازار نداریم.

دلار در کف قیمت ۳ ماهه/ همه تماشاچی شدند

 

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

    اخبار اقتصادی

    اخبار پول | ارز | بانک

 

 

بازار ارز که از ابتدای هفته جوی آرام را سپری کرده و شاهد کاهش قیمت‌ها بوده است در آخرین روز هفته نیز در فضایی با ثبات چشم‌انتظار خبرهای جدید سیاسی است.

قیمت دلار در روز گذشته به میانه کانال 29 هزار تومان رسید و عملاً رکورد کف قیمت دلار طی 3 ماه گذشته ثبت شد؛ در 90 روز گذشته دلار در قیمت‌های بالای 30 هزار تومان در نوسان بود ولی طی روزهای اخیر با کاهش قیمت ها در بازار ارز، دلار توانست به کانال 29 هزار تومانی بازگردد.

خبرهای جدید از مذاکرات و فضای آرام بازار ارز به همراه افزایش عرضه توانست زمینه کاهش قیمت ارز را هموار کند تا جایی که طبق اعلام دبیر کانون صرافان می توانیم در صورت ادامه همین روند، بزودی شاهد سقوط قیمت دلار در کانال 28 هزار تومان هم باشیم.

کارشناسان ارزی می گویند: شرایط فشار فروش قابل توجهی در بازار حکم‌فرما است و تلاش‌های معامله‌گران افزایشی در جهت تقویت سیگنال‌های سیاسی منفی و در نتیجه آن جلوگیری از کاهش قیمت ارز بی‌نتیجه مانده است.

کامران سلطانی‌زاده دبیرکل کانون صرافان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به تشریح وضعیت بازار ارز در روز جاری پرداخت و گفت: امروز جو بازار بسیار آرام‌ است  و‌ عموما حساسیت نسبت به معاملات در‌بازار ارز کاهش یافته است.

او با تأکید براینکه در بازار ارز دیگر خبری از رفتارهای هیجانی نیست و اصطلاحاً دیگر کسی از بازار ارز سراغ نمی‌گیرد، گفت: امروز در بازار نه خریداری هست و‌ نه فروشنده؛ همه نسبت به بازار ارز بی تفاوت شدند.  می توان گفت که این روزها اکثرا تماشاچی بازار شدند.

به گفته سلطانی زاده امروز قیمت دلار در بازار غیررسمی در محدوده 29700 تومان و در بازار توافقی در کانال 28 هزار تومان در نوسان است.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها