فوری؛ شگفتانه جدید دولت برای یارانه بگیران | واریز 2 میلیون بحساب همه خانوارها؛ امشب ؟

کد خبر: 1170526

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قرار شد اگر قیمت‌ها بر اساس شهریور ۱۴۰۰ اصلاح نشود، میزان یارانه نقدی بر اساس قیمت جدید تنظیم شود.

فوری؛ شگفتانه جدید دولت برای یارانه بگیران | واریز 2 میلیون بحساب همه خانوارها؛ امشب ؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قرار شد اگر قیمت‌ها بر اساس شهریور ۱۴۰۰ اصلاح نشود، میزان یارانه نقدی بر اساس قیمت جدید تنظیم شود.

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست امروز (چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱) هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص جزییات لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ مروبط به همان چند موردی بود که ارسال شده است و هنوز موضوع جدیدی اضافه نشده است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این لایحه مطرح شد مربوط به یارانه بود و قرار شد اگر قیمت‌ها بر اساس شهریور ۱۴۰۰ اصلاح نشود، میزان یارانه نقدی بر اساس قیمت جدید تنظیم شود و اکنون باید لایحه اصلاح یارانه را به مجلس ارائه کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان نیز عنوان کرد: افزایش حقوق در حال بررسی است و اگر منابع تامین شود در ماه جاری تصمیم‌گیری و برای تصویب به مجلس ارائه می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

مردم درخواست پرداخت یارانه به صورت نقدی را دارند

رییس سازمان برنامه و بودجه در مورد تداوم پرداخت نقدی یارانه‌ها و موضوع کالابرگ نیز توضیح داد: کالابرگ به این معنا نیست که کالابرگی صادر شود تا از طریق آن کالای اساسی خریداری شود، بلکه به این صورت است که با فراهم شدن سازوکارها و طراحی سامانه‌ای خاص، پول یارانه مستقیم بعد از خرید کالای اساسی توسط مردم به حساب فروشنده واریز شود.

میرکاظمی بیان کرد: قانون می گوید که یارانه به صورت کالابرگ باشد، اما نظرسنجی‌های رسمی  نشان می دهد که مردم می خواهند در استفاده از آن آزاد باشند. با این حال رسانه‌ها تلاش کنند این را روشن کنند که مردم کدام روش را می پسندند و کدام به نفع آنها است.

وی به رتبه بندی معلمان نیز پرداخت و اظهار داشت: هدف از رتبه بندی، افزایش کیفت آموزش و پرورش است. خود رتبه بندی هدف نیست. ما به صورت علی الحساب به ازای هر ماه یک میلیون و در مجموع ۱۱ میلیون تومان به حساب معلمان واریز کردیم. وقتی احکام معلمان آماده شد مابه‌التفاوت آن نیز پرداخت خواهد شد.

واریز یارانه نقدی 2 میلیونی برای سرپرستان

رئیس کمیته امداد خمینی از واریز یک ماه مستمری اضافه به حساب مددجویان براساس بعد خانوار در مناطق متأثر از سیل در ماه اخیر ، خبر داد.

مرتضی بختیاری با اشاره به پرداخت یک مرحله اضافه مستمری به حساب مددجویان متأثر از سیل، اظهار کرد: بنا به برنامه‌ریزی انجام شده و وعده‌ای که از قبل داده شده بود این مبلغ به حساب مددجویان واریز شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مستمری پرداختی به مددجویان برای خانوار یک نفره ۴۲۰ هزار تومان، دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره ۸۴۰ هزار تومان، چهارنفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و ۵ نفره یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است، گفت: مستمری مرداد ماه مددجویان کمیته امداد نیز روز گذشته به صورت متمرکز به حساب آنها واریز شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی در رابطه با رقم پرداختی مستمری به مددجویان متأثر از سیل در هفته‌های اخیر تصریح کرد: این مبلغ برای هر کدام از مددجویان متفاوت و بر اساس بعد خانوار واریز شده است.

وی در خصوص اجرای پویش اطعام و احسان حسینی گفت: این پویش نیز از ابتدای محرم امسال آغاز شده است و تا پایان صفر ادامه دارد و بنا بر آمار نخست در دهه اول محرم، مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است.

بختیاری گفت: براساس آمار در محرم و صفر سال قبل و در قالب "پویش اطعام و احسان حسینی" بیش از ۳۷ میلیون وعده گرم و یک میلیون و ۵۳۳ بسته معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند در سراسر کشور توزیع شده است.

رئیس کمیته امداد در پایان گفت: با توجه به استقبال خیرین و نیکوکاران در نیمه نخست محرم امسال، پیش‌بینی می‌شود میزان کمک‌ها و توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

منبع: مهر

کالابرگ جایگزین یارانه نقدی از مهر ماه

طرح توزیع کوپن به جای یارانه نقدی از اردیبهشت ماه و با پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در دست کار قرار گرفت و اعلام شد اجرای آن هم به آماده شدن زیرساخت‌ها بستگی دارد و گفته شده که یکی از اهداف دولت و مجلس از توزیع کالابرگ تامین کالاهای اساسی است.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی چندی پیش درباره آخرین وضعیت ارایه کالابرگ الکترونیک به جای یارانه نقدی به مردم اعلام کرده بود؛ وزارت رفاه وعده داده است که در شهریور ماه پیشنهاد رسمی کالابرگ الکترونیک را به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارایه می‌کند که پس از اجرای آزمایشی و پایلوت در برخی نقاط کشور، ایراد این طرح رفع و سپس برای توسعه آن به کل کشور تصمیم‌گیری خواهد شد. این در حالی است که روز گذشته محمدهادی سبحانیان، معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد اعلام کرد که این طرح قرار است از مهرماه اجرایی شود و پرداخت کالابرگ را به پاییز موکول کرد. براساس این گزارش پیش از این قرار بود که در سه شهر ایلام، گرمسار و آبیک کالابرگ به صورت آزمایشی اجرا شود. البته سبحانیان، معاون اقتصادی وزارت اقتصاد از شهرهای هدف اجرای آزمایشی طرح کوپن اطلاعات جدیدتری نداد. طرح توزیع کوپن به جای یارانه نقدی از اردیبهشت ماه و با پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در دست کار قرار گرفت و اعلام شد اجرای آن هم به آماده شدن زیرساخت‌ها بستگی دارد و گفته شده که یکی از اهداف دولت و مجلس از توزیع کالابرگ تامین کالاهای اساسی است. کالاهایی نظیر برنج که از سال گذشته تاکنون بیش از ۲۰۰ درصد هم افزایش داشته‌اند. محسن زنگنه، نایب‌رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز با اشاره به عملکرد دولت در بحث اصلاح قیمت‌ها گفته است: ما از ابتدا هم با دادن یارانه نقدی به مصرف‌کننده مخالف بودیم، این مساله که افزایش قیمت چهار کالای اساسی باعث افزایش قیمت سایر کالاها می‌شود، امری واضح و روشن بود. متاسفانه مشاوره‌هایی که برخی به مسوولان می‌دادند حرف‌های غیرعلمی بود. اینکه فقط چهار کالا گران می‌شود یک نوآوری در علم اقتصاد بود مگر می‌شود چهار کالا افزایش قیمت داشته باشد، اما سایر کالاها افزایش قیمت نداشته باشند. او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در بودجه ۱۴۰۲ از طرف دولت و مجلس در مورد ارز ۴۲۰۰ تجدیدنظر شود، گفت: ارز ۴۲۰۰تحت هیچ شرایطی برنمی‌گردد. اثرات ارز۴۲۰۰در بازار کاملا خودش را نشان داده است هر کاری که کنیم دیگر قیمت‌ها به قبل برنمی‌گردد و‌ ارزان نمی‌شود، چراکه ما تورم معکوس که نداریم.

۳

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها