هدیه 15 میلیونی دولت به سرپرستان خانوارها | یارانه بگیران از هدیه شگفت انگیز رئیسی جا نمانند

کد خبر: 1171694

توافق‌نامه جوانی جمعیت ویژه زوج‌های دانشگاهی، بین بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به امضا رسید.

هدیه 15 میلیونی دولت به سرپرستان خانوارها | یارانه بگیران از هدیه شگفت انگیز رئیسی جا نمانند

حمیدرضا علیان‌زادگان مدیر عامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، با بیان اینکه در فاز اول این طرح ملی، پنج هزار زوج دانشگاهی مشمول حمایت هستند اضافه کرد: برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای است که با همکاری شرکای اجتماعی و خیرین، این آمار در آینده تا ۴۰ هزار زوج افزایش یابد.

وی با اشاره به اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریالی این مرحله از طرح، به بیان جزئیات حمایت از زوج‌های دانشجو پرداخت و گفت: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به زوج‌های دانشگاهی با اولویت دارای فرزند سوم به بعد، اهدای کارت هدیه به مادر، افتتاح دفترچه حساب پس‌انداز بلندمدت به نام فرزند به مبلغ ۲۰ میلیون ریال و اهدای بسته «لبخند مادری» به زوج‌های دانشجو با شرایط مندرج در توافق‌نامه برای متولدین ۱۴۰۱ به بعد، از جمله مفاد طرح ملی «ایرانِ جوان» است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با بیان تهدیدهای پیری جمعیت اظهار داشت: همه مردم ایران به ایرانِ جوان و جوانیِ ایران می‌اندیشند و ما برای داشتن کشوری آباد و سرآمد در دنیا، به یک نسل مسئولیت‌پذیر و با استعداد و مجهز به علم روز نیازمندیم و در این زمینه، زوج‌های جوان دانشگاهی برای تربیت چنین نسلی به یقین شایستگی دارند.

علیان‌زادگان در ادامه به کارویژه‌های بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه جمعیت اشاره کرد و گفت: طرح ملی ایرانِ جوان، طرح ملی لبخند مادری، طرح ملی حمایت از چند قلوها (سه قلو و بیشتر)، رویداد ملی طراحی برای کودک، راه‌اندازی باشگاه‌های مثبت پنج، طراحی پلتفرم مادر و کودک، برگزاری رویدادهای روایت محور جمعیت (تد) و رویدادهای حل مسئله جمعیت، جشنواره سینما جمعیت، مشارکت در تولید یک سریال پرمخاطب برای پخش از تلویزیون و نمایشگاه ملی جمعیت از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: راه‌اندازی مجمع خیرین جمعیت، راه‌اندازی شبکه ملی تسهیلگران جمعیت، حمایت از تولید پوشک پارچه‌ای، تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و با تخفیف مادر و کودک، راه‌اندازی مرکز نوآوری جمعیت و خانواده، پروژه‌های مطالعاتی جمعیت و تدوین اطلس ملی جمعیت از دیگر کارویژه‌های بیست‌گانه بنیاد در حوزه جمعیت به‌شمار می‌رود.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز با بیان اینکه همه ما در حوزه مسائل مهم جامعه که با آینده و سرنوشت کشور گره خورده، تکالیف جدی داریم گفت: یکی از وظایف مهم ما برنامه‌ریزی برای حفظ جوانی جمعیت است. چرا که اگر مثل بعضی از کشورهای اروپایی در چاله جمعیتی بیفتیم و تعداد سالمندان بالا برود و نسل جدید نتواند جایگزین نسل تلاشگر امروز شود، کشور با چالش‌های بزرگی روبرو خواهد شد.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور با تمجید از فعالیت‌های گسترده بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه جمعیت اظهار داشت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز به سهم خود در این زمینه قدم‌هایی برداشته و در ۱۰ سال اخیر بیش از ۴۰۰ هزار زوج دانشجو از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی ما که اکثراً در قالب سفرهای زیارتی و تفریحی انجام شده استفاده کرده‌اند.

وی افزود: برای استفاده از طرح ملی ایران جوان، سامانه‌ای راه‌اندازی شده که زوج‌های دانشجو می‌توانند با ثبت نام در این سامانه از خدمات و حمایت‌های بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استفاده کنند.

منبع: مهر

بی‌شک تاکنون نام «وام ازدواج» را شنیده‌اید. تسهیلاتی که برخی بانک‌ها به زوجین برای آغاز زندگی مشترک ارائه می‌دهند. در این بخش، ما می‌خواهیم نحوه دریافت وام ازدواج بانک مهر ایران را برایتان تشریح کنیم.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، وامی تحت عنوان «طرح پیوند مهر ایران» برای کمک به جوانان ارائه داده است. سود این وام قرض‌الحسنه صفر و کارمزد آن ۴ درصد است. این طرح به دو بخش تقسیم می‌شود، «طرح یکم پیوند مهر» و «طرح دوم پیوند مهر».

برای دریافت وام در طرح یکم، اگر در بانک مهر ایران حساب ندارید، باید با مراجعه به یکی از شعبه‌های این بانک یا به صورت آنلاین، اقدام به افتتاح حساب بانکی کنید.

پس از گذشت ۵ ماه از سپرده‌گذاری اندک در بانک، می‌توانید برای دریافت وام ازدواج اقدام کنید.

مدت زمان خواب سپرده در این بانک، ۲۴ ماه است. به این صورت که وام‌گیرنده با ایجاد میانگین حساب و واریز مستمری مبلغ به حساب خود پس از ۲۴ ماه می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

شما می‌توانید وام‌هایی با مبالغ ۱۵، ۳۰ و حداکثر ۴۰ میلیون تومان دریافت کنید.

اگر نیاز به دریافت وام ازدواج دیگری هم دارید، می‌توانید همزمان با وامی که از بانک مهر ایران دریافت می‌کنید، وام دیگری بگیرید. همچنین باید دارای میانگین حساب و واریز مستمری مبلغ به حساب خود باشید تا وام به شما تعلق گیرد.

نکته دیگر این است که میزان هزینه‌های جانبی شامل تشکیل پرونده و دریافت کارمزد نیز حدود یک میلیون و ۶۶۰ هزارتومان برآورد می‌شود.

برای بازپرداخت وام هم حداکثر ۳۶ ماه فرصت دارید که در هرماه می‌توانید حدود ۱,۱۱۱,۱۱۱ تومان پرداخت کنید.

«طرح دوم پیوند مهر» چگونه است؟

برخی خانواده‌ها برای ازدواج فرزندان خود از همان کودکی سرمایه‌گذاری می‌کنند. یکی از بانک‌هایی که به این منظور می‌توان از آن بهره‌مند شد، بانک قرض‌الحسنه مهر است. خانواده‌ها می‌توانند با سپرده‌گذاری در این بانک و شرکت در طرح دوم پیوند مهر، در آینده برای ازدواج فرزندان خود تسهیلات دریافت کنند.

برای دریافت وام به چه مدارکی نیاز داریم؟

برای دریافت وام ازدواج بانک مهر، به مدارک زیر نیاز دارید:

اصل و کپی شناسنامه زوجین تمام صفحات

اصل و کپی کارت ملی زوجین

اصل و کپی سند ازدواج زوجین

اصل و کپی شناسنامه ضامنین

اصل و کپی کارت ملی ضامن

کد رهگیری ده رقمی دریافت از سایت بعد از ثبت نام

کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل زندگی زوجین

اتباع خارجی و اقلیت‌های مذهبی هم می‌توانند وام ازدواج بانک مهر ایران را دریافت کنند. برای گرفتن این وام نیاز است تا دو سال از زمان عقد سپری شود، سپس می‌توان برای دریافت وام‌هایی با مبالغ ۳۰ و ۴۰ میلیون تومان اقدام کرد.

اشخاصی که بعد از سال ۱۳۹۶ ازدواج کرده‌اند، می‌توانند در هر دو طرح ازدواج بانک مهر شرکت کنند. این بانک تمامی موسسات اعتباری غیر بانکی، و موسسات یارانه پرداختی را به عنوان ضامن می‌پذیرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

بانک‌ها به یارانه بگیران وام ۲۰۰ میلیون تومانی می‌دهند؟

در شرایطی که بانک‌ها در برابر تقاضا برای دریافت تسهیلات رویه‌ای سختگیرانه در پیش گرفته‌اند، باور این خبر که قرار است به دریافت کنندگان یارانه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات داده شود، بیش از هر زمان دیگری باور ناپذیر است.

به گزارش تجارت‌نیوز، پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی به یارانه بگیران یکبار دیگر سوژه تولید محتوای رسانه‌ها در روزهای تعطیل آخر هفته شد.

در شرایطی که بانک‌ها در برابر تقاضا برای دریافت تسهیلات رویه‌ای سختگیرانه در پیش گرفته‌اند، باور این خبر که قرار است به دریافت کنندگان یارانه تا سقف دویست میلیون تومان تسهیلات داده شود، بیش از هر زمان دیگری باور ناپذیر است.

واقعیت این است که در روزهای اخیر هیچ مقام مسئولی در خصوص برنامه پرداخت وام به یارانه بگیران صحبتی نداشته است و چه برسد به اینکه نظام بانکی کشور مکلف به انجام چنین کار شده باشد. برخی رسانه‌ها نیز تکذیب این مطلب را منتشر کرده‌اند.

البته اگر درنظر داشته باشیم که تا همین چند روز پیش افراد زیادی در صف‌های مختلف برای دریافت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان یارانه یا معوقات آن در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برند، توقع از نظام بانکی برای پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان وام آن هم به پشتوانه چنین مبالغی باورناپذیر به نظر می‌رسید.

با این حال محض تنویر افکار عمومی و به ویژه یادآوری مجدد به متقاضیان وام‌ها باید گفت که هنوز قانونی مصوب نشده است که بانک‌ها را وادار به پرداخت چنین تسهیلاتی کند.

در اصل سال گذشته رئیس جمهور و وزیر اقتصادش از برنامه جدیدی  برای پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن رونمایی کردند و اجرای این برنامه تا به امروز با مقاومت بانک‌ها به صورت‌های دیگری اجرا می‌شود.

اگر طالب چنین تسهیلاتی بودید، حتما تاکنون در مراجعه به بانک‌ها مطلع شده‌اید که این تسهیلات تنها نصیب عده معدودی از کارمندان رسمی دولت و بازنشستگان و در نهایت افراد شاغل در بنگاه‌های اقتصادیِ غیر دولتی معروف تعلق می‌گیرد.

در اغلب مواقع شعب بانک‌ها پرداخت چنین تسهیلاتی را منوط به داشتن حساب فعال از سوی مشتری و سپرده‌گذاری رقمی سنگین کرده‌اند که با شرایط بیشتر متقاضیان جور نیست.

در نهایت اینکه در جریان به روز شدن مقررات مربوط به اخد وثیقه حساب یارانه افراد هم می‌تواند در کنار سهام عدالت، چک، سفته، اوراق قرضه، سند ملکی و… حکم وثیقه را داشته باشد اما در عین حال بانک‌ها این اختیار دارند تا بسته به مقدار ارزش وام، نوع وثیقه را خودشان تعیین کنند.

پس اگر این خبر را جایی خواندید که می‌توان با یارانه ۳۰۰ هزار تومانی تاسقف ۲۰۰ میلیون تومان وام بانکی گرفت و یا با کسی روبرو شدید که ادعای انجام چنین کاری را داشت، خیلی خیلی جانب احتیاط را رعایت کنید تا مبادا در دام سودجویان گرفتار نشوید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها