هشدار ؛ مراقب صرافی‌های آنلاین باشید

کد خبر: 1171868

رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به تبلیغات گسترده صرافی‌های برخط (آنلاین) در فضای مجازی به کاربران در خصوص فعالیت برخی از این صرافی‌ها هشدار داد.

هشدار ؛ مراقب صرافی‌های آنلاین باشید

 رسول جلیلیان، رییس پلیس فتای استان البرز، گفت: کلاهبرداران با سوء استفاده از عناوین صرافی های آنلاین بزرگ دنیا و با تبلیغات فریبنده در فضای مجازی اقدام به ترویج نرم افزارهای جعلی کرده وضمن دسترسی به حساب بانکی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: کاربران مجازی قبل از خرید از صرافی‌های آنلاین از اصالت آن اطمینان و سپس اقدام به پرداخت کنند چرا که در حوزه ارزهای دیجیتال تعدادی صرافی های آنلاین معتبر فعالیت و اعتماد مردم را جلب کردند اما تاکنون بانک مرکزی به هیچ یک از این صرافی‌ها مجوز نداده است.

رئیس پلیس فتا البرز تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی در این حوزه نبود قانون و مقررات مدونی برای صرافی آنلاین است که سبب جذابیت برای کلاهبرداران در این فضا شده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در زمان حاضر سایت‌ها، صرافی های معتبر و کیف پول‌های دیجیتال معتبری در دنیا وجود دارد که بسیاری از معاملات ارزهای دیجیتال از این طریق انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با مراجعه به این صرافی ها طعمه های خود راشناسایی و با مهندسی اجتماعی اقدام به اخذ رمز ۱۲کاراکتری کیف دیجیتال می‌کنند.

جلیلیان یادآورشد: مجرمان سایبری با استفاده از تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی با عنوان فعالیت در صرافی های آنلاین و تبلیغات غیرواقعی، کاربران مورد نظر خود را ترغیب و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا البرز اظهار کرد: مردم قبل از خرید مجازی از صرافی های آنلاین باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوند تا در دام درگاه های جعلی قرار نگیرند، در غیر این صورت کلاهبرداران با ترفندهای خاص مانند ایجاد صفحات جعلی از حساب‌های بانکی مردم برداشت خواهند کرد.

جلیلیان ،سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها