شوک جدید به بازار سکه و طلا | افزایش شدید قیمت سکه و طلا در اولین روز هفته

کد خبر: 1172486

قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱، روند افزایشی داشت. سکه امامی بر اساس گزارش برخی منابع در آستانه ورود به کانال ۱۴ میلیون تومانی قرار گرفت. ممکن است احتمال ورود دلار به کانال ۳۰ هزار تومانی، سکه را نیز افزایشی کند. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

شوک جدید به بازار سکه و طلا | افزایش شدید قیمت سکه و طلا در اولین روز هفته

امروز قیمت‌ها در بازارهای مالی تحت تاثیر سیگنال‌های منفی از مذاکرات وین افزایشی بود. قیمت دلار امروز در سطح ۲۹۹۰۰ تومان نوسان داشت. قیمت طلا و سکه نیز امروز صعودی شد. به گونه‌ای که سکه بر اساس منابع مختلف در حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

با وجود این، علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی معتقد است که در روزهای آینده، کاهش قیمت اونس جهانی و به دنبال آن، طلای داخلی وجود دارد. اما احتمال ورود دلار به کانال ۳۰ هزار تومانی می‌تواند سکه امامی را وارد سطح ۱۴ میلیون تومانی کند.

در بازار طلا و سکه چه گذشت؟

طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۳۶۷ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود ۱۷ هزار تومان بیشتر از روز کاری گذشته است. طلا هفته گذشته را کاهشی به اتمام رساند.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به بعد از ظهر امروز ۷۰ هزار تومان کمتر و نسبت روز کاری گذشته، حدود ۱۸۰ هزار تومان بیشتر است. سکه امامی روز پنجشنبه کاهشی بود.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند صعودی دارد و به ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم با بعد از ظهر امروز تفاوتی ندارد و حدود ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از روز کاری گذشته است.

افزایش ۲۶۷ هزار تومانی قیمت سکه

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و ۲۷۱ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود هزار تومان کمتر از بعد از ظهر امروز و ۱۵ هزار تومان بیشتر از روز کاری گذشته.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و حدود ۱۳ میلیون و ۹۴۹ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز حدود هفت هزار تومان و نسبت به روز کاری گذشته حدود ۲۶۷ هزار تومان بیشتر است.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و ۱۳ میلیون و ۲۶۶ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۵۹ هزار تومان بیشتر از بعد از ظهر امروز و ۲۴۸ هزار تومان از روز کاری گذشته بیشتر است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر، با وجود تعطیلی بازارهای جهانی بر اساس گزارش برخی سایت‌ها افزایشی و ۱,۷۱۲٫۵ دلار اعلام شده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

با وجود این، علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: روند بازار طلا و سکه در روزهای آینده با توجه به اونس جهانی، نزولی پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: با توجه به نشست فدرال رزرو در ماه سپتامبر، احتمال افزایش ۰،۷۵ درصدی قیمت طلا و فشار بر بازار طلا وجود دارد.

این کارشناس بازارهای مالی توضیح داد: احتمال دارد که قیمت دلار در این هفته در کانال ۳۰ هزار تومان نوسانی باشد، در نتیجه پیش‌بینی می‌شود قیمت سکه در این هفته بین ۱۳ میلیون و ۶۰۰ تا ۱۴ میلیون ۲۰۰ هزار تومان باشد.

آخرین نوسانات دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند. ایران پنجشنبه شب، پاسخ خود را به پیشنهادات آمریکا ارائه کرد. پاسخ ایران چندان به مذاق طرف آمریکایی خوش نیامده است. همین موضوع قیمت‌ها را در بازار ارز افزایشی کرده است.

دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، نسبت به معاملات نقدی روز پنجشنبه روند افزایشی داشت. صبح امروز معاملات در بازار ارز از حدود قیمتی ۲۹,۹۰۰ تومان آغاز شد. در ادامه روند افزایشی به خود گرفت و به حدود ۲۹,۹۲۰ تومان رسید. در ادامه باز به حدود ۲۹۹۰۰ تومان بازگشت. معاملات غیرقانونی فردایی نیز همین روند را دارد و البته اکنون وارد کانال بالاتر شده است.

روز گذشته دلار روند افزایشی داشت و در معاملات غیرقانونی فردایی به کانال ۳۰ هزار تومان نیز رسید. روز پنجشنبه اما روند قیمتی ارز آمریکایی، کاهشی بود و کف و سقف قیمت آن به ۲۹,۷۶۰ و ۲۹,۸۵۰ تومان رسید.

در این میان، امروز دلار در بازارهای هرات و سلیمانیه نیز افزایشی است.

آخرین اخبار برجامی

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام آمریکایی (که نام او ذکر نشده است) مدعی شد پاسخ ایران به پیشنهاد واشنیگتن سازنده نبوده است.

در عین حال، کارین ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید گفت: نباید بین اجرای مجدد توافق هسته‌ای با تعهدات ایران بر اساس معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای هیچ ارتباط و شرطی وجود داشته باشد.

به نقل از ایرنا، او گفت: ایران باید به پرسش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ های قانع کننده بدهد. چنانچه ایران آماده عمل تعهداتش در توافق ۲۰۱۵ باشد ما نیز متقابلا به آن عمل خواهیم کرد.

فرصت صادرات نفت از دست رفت

در همین زمینه، علی واعظ، دستیار سابق رابرت مالی در توئیت خود نوشت که با پاسخ ایران، فرصت صادارت نفت کشور به اروپا در زمستان از دست رفت.

توئیت استفانی لیختن‌اشتاین، خبرنگاری که در وین از نزدیک در جریان مذاکرات برجام است هم نشان می‌دهد علاوه بر آمریکایی‌ها، دیپلمات‌های اروپایی هم از پاسخ‌های ایران ابراز نارضایتی کردند.

این در حالی است که کانال اعتمادآنلاین در جدیدترین خبر خود راجع به برجام، بر اساس شنیده‌‌هایی مدعی شد که ایران آماده برگزاری نشست وزرا است.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند./تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها