خبر خوش رئیسی به مشمولان سهام عدالت | واریز قطعی و مبلغ مرحله نخست سود سهام عدالت ۱۴۰۰

کد خبر: 1172510

مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد واریز امسال سود سهام عدالت طی دو مرحله مثلا پایان پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود.

خبر خوش رئیسی به مشمولان سهام عدالت | واریز قطعی و مبلغ مرحله نخست سود سهام عدالت ۱۴۰۰

سود سهام عدالت | سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد. آخرین اخبار سود سهام عدالت را با هم در سایت فردا می خوانیم.

 مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد واریز امسال سود سهام عدالت طی دو مرحله مثلا پایان پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود.

«پیمان حدادی» روز شنبه درباره بازگشایی نماد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی اشاره کرد و افزود: در این زمینه در ابتدا باید زمان برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت مشخص شود.

وی اظهار داشت: با مشخص شدن تاریخ برگزاری مجامع توسط شورای عالی بورس، سازمان بورس آمادگی برگزای این مجامع را دارد.

حدادی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود سود سهام عدالت دو برابر و به ۶۰ همت برسد، تصریح کرد: سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در ارتباط با زمان اجرایی شدن سود سهام عدالت گفت: اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد برنامه ریزی به نحوی انجام شود که واریز سهام عدالت طی ۲ مرحله، مثلا انتهای پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود./ایرنا

مشمولان سود سهام عدالت 10 میلیون تومانی اعلام شدند

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص سهام عدالت، گفت: ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت به جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص می‌یابد. سیداحسان خاندوزی افزود: دولت طبق قانون بودجه سال جاری مکلف است به جاماندگان دو دهک کم درآمد شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سهام عدالت اختصاص دهد که تا آخر سال این کار انجام خواهد شد. جاماندگان سهام عدالت تا پایان سال جاری تعیین تکلیف خواهند شد. جاماندگان سهام عدالت به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.  

وی گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ دو تکلیف به دولت سپرده شده است، یکی اینکه افراد جامانده تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی که جاه مانده‌اند، سهام عدالت به آن‌ها اختصاص یابد و دوم اینکه سایر اشخاص جامانده در ۶ دهک کم‌درآمدی جامعه که سهام عدالت ندارند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم قرار ندارند، سهام عدالت دریافت کنند.

سودهای پرداخت شده سهام عدالت اقساط عقب افتاده است

او درباره نحوه پرداخت سود سهام عدالت از ابتدا تاکنون گفت: سودهای سال گذشته بابت تسویه اقساطی پرداخت شده که باید تا سال ۹۵- ۹۶ پرداخت می‌شده، چراکه از زمان آغاز این طرح و واگذاری سهام به مردم مقرر شد تا طی ۱۰ سال (تا پایان سال ۹۶) بدهی مردم از محل سودهایی که این شرکت‌ها شناسایی می‌کنند در ارتباط با سهام عدالت تسویه شده و در این راستا تا سال۹۶ به این شکل پرداخت شد و از سال ۹۷ تا ۹۹ برای شرکت‌های بورسی پرداخت شد اما از سال ۱۴۰۰ تا ۶ ماهه دوم سال‌جاری نیز قرار است پرداخت شود. رئیس اداره نظارت بر سازمان‌های بورس افزود: سود شرکت‌های غیربورسی بنا به تصمیمات اخذ شده این سودها تا پایان شهریور ماه سال‌جاری پرداخت خواهد شد هرچند مبالغ این سودها تاکنون نزد خزانه دولت بوده که البته درباره سود امسال سهام عدالت قرار است شفاف سازی‌هایی صورت گیرد که این سود حاصل عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های پرتفوی سهام عدالت است که بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته مبلغ سود پرداختی در این بخش دوبرابر شده و در شش ماهه دوم سال طی یک یا دو مرحله پرداخت خواهد شد و این سود هیچ ارتباطی با سود پرداختی در شهریور ماه که مربوط به شرکت‌های غیربورسی است ندارد.

اصل و سود سهام فوت شدگان و واگذاری‌های جدید سهام عدالت در راه است

حدادی درباره تکلیف سود سهام فوت شدگان گفت: بر اساس تعاملات و رایزنی‌های صورت گرفته بین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و مرکز آمار قوه قضائیه به زودی اطلاعات کامل به صورت کاملا سیستماتیک انتقال داده خواهد شد و سهم افراد فوت شده به وراث تعلق می‌گیرد البته طبق پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امیدواریم که بتوانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور ١۴٠١ کلید بزنیم اما نکته مهم این است که همراه با انتقال سهام به وراث، توزیع سود را نیز انجام خواهیم داد وراث برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت اشخاص متوفی باید به نشانی اینترنتی samanese. ir مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات هویتی متوفی از مشمول بودن مطلع شوند و با وارد کردن اطلاعات هویتی متوفی، صورت وضعیت دارایی سهام عدالت نیز، قابل مشاهده خواهد بود همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درباره جاماندگان سهام عدالت نیز اقداماتی صورت گرفته است و در این راستا به دو دهک اول افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هستند وسهام عدالت ندارند در سال‌جاری سهام عدالت تخصیص می‌یابد و در این راستا اقدامات اولیه توسط سازمان خصوصی سازی صورت گرفته است.

خرید و فروش سهام عدالت متوقف محدودتر خواهد شد

حدادی در رابطه با خرید و فروش سهام عدالت گفت: هنوز هیچ خبر جدیدی وجود ندارد و چه افرادی که روش مستقیم یا غیرمستقیم را در زمینه مدیریت برای سهام عدالت خود انتخاب کردند در حال حاضر هیچ گزینه‌ای برای فروش ندارند البته راه‌های مختلفی وجود دارد که در حال بررسی است تا اگر قرار باشد که فروش سهام عدالت آزاد شود، اما نکته مهم این است که از مقدار ۶۰ درصد سهامی که بر اساس مصوبه شورای‌عالی بورس در سال ۹۹ قرار بود که فروش آن آزاد شود حتما مقدارآن کاهش خواهد یافت، چراکه فلسفه واگذاری سهام عدالت بحث نگهداری این سهام و استفاده از فواید طولانی مدت و بهره گیری از سود سالانه آن به منظور بهبود معیشت است. او بیان کرد: براساس مصوبه شورای عالی بورس در اسفند سال گذشته که به‌خاطر واریز سود نقدی سهام عدالت، نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بسته شد که بعد از آن مقرر شد نماد این شرکت‌ها تا زمان اصلاح آئین نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت، متوقف بماند و درآن زمان فروش سهام عدالت یکی از عوامل تشدید کننده در ریزش بازار بود و به عنوان پاشنه آشیل به شمار می‌رفت که به منظور جلوگیری از زیان سهامداران، خرید و فروش سهام عدالت متوقف شد و قرار شد تصمیم‌گیری در مورد آزادسازی سهام عدالت به شرطی باشد که اولا بازار از نظر حجم و قیمت سهام و معاملات متعادل شود ثانیا آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت چه برای روش مدیریت مستقیم و یا روش غیرمستقیم اصلاح شود و همچنین چگونگی برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت مشخص شود. او یادآور شد: اصلاح آئین‌نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت در جلسات شورای عالی بورس شده است که در سال گذشته کارگروهی ذیل شورای عالی بورس متشکل از تمام نهادها و سازمان‌های مرتبط، کار بررسی و اصلاح آئین نامه را در دستور کار قرار داده‌اند این کارگروه پیشنهادهای اصلاحی برای اصلاح آئین‌نامه اجرایی آزاد سازی سهام عدالت به شورای عالی بورس ارائه کردند که اتفاقا برخی از این پیشنهادها نیز به تصویب رسید. از جمله این پیشنهادها این است که یک‌نفر دارای صلاحیت توسط کارگروهی متشکل از کانون‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، عضو حقیقی شورای عالی بورس و نماینده وزارت اموراقتصادی و دارایی، به عنوان نماینده سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت برای شرکت در مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌پذیر انتخاب می‌کند که آن نماینده می‌تواند در همه مجامع به نمایندگی سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت مشارکت کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها