سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | سود سهام عدالت | فروش سهام عدالت

امشب؛ واریز 1 میلیون تومان برای همه سهام داران | خبر مهم برای وراث سهام عدالت | آغاز ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

کد خبر: 1172746

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور با اعلام شناسایی حدود ۳ میلیون نفر جامانده از سهام عدالت، شرایط ثبت‌نام برای سایر اقشار و گروه‌های جامانده در این طرح را تشریح کرد.

امشب؛ واریز 1 میلیون تومان برای همه سهام داران | خبر مهم برای وراث سهام عدالت | آغاز ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

حسین امینی‌خواه با بیان اینکه 352 شرکت تعاونی سهام عدالت در کشور فعال است، اظهار داشت: تعاونی می‌تواند یکی از حلقه‌های باارزش رشد اقتصادی کشور باشد و به‌همین دلیل گسترش تعاونی‌ها در زمینه‌های گوناگون می‌تواند سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور را رقم بزند.

وی افزود:  تعاونی‌های سهام عدالت با بیش از 49 میلیون نفر عضو بزرگ‌ترین تعاونی‌های اقتصادی کشور یک سرمایه بزرگ اجتماعی و اقتصادی محسوب می‌شوند.

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور عنوان کرد: تعاونی‌های سهام عدالت  با توجه به دوراندیشی مقام معظم رهبری در موافقت با اجرای 44 قانون اساسی در واگذاری سهام برخی شرکت‌های صدر اصل 44 به شش دهک پایین جامعه تشکیل شد.

وی بیان کرد:  اگر دولت بتواند از پتانسیل تعاونی‌های سهام عدالت در حوزه اقتصاد کشور استفاده کند به‌گونه یقین نقش مؤثری در اقتصاد بومی استان‌ها، شهرستان‌ها و همچنین اشتغال‌زایی دارد.

امینی‌خواه گفت: مقوله تعاون در چهار دولت گذشته بسیار مورد بی‌مهری قرارگرفته است، در حالی که اقتصاد اسلامی مبنی بر محور تعاون می‌تواند به کاهش  فاصله‌های طبقاتی و مشارکت عموم مردم در اقتصاد کشور سهم بهسزایی داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از زحمات بیش از 15 ساله مدیران و کارکنان 352 شرکت سهام عدالت شهرستانی کشور تصریح کرد: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقاضا داریم با توجه به عدم پرداخت 25 درصد از مانده مطالبات شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی تا پایان سال 1398، همچنین کل مطالبات و حق بیمه کارکنان تعاونی‌ها حمایت و کارهای لازم را درزمینهٔ تسریع در پرداخت مطالبات کارکنان انجام بدهند.

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور ضمن تأکید بر تثبیت امنیت شغلی پرسنل شرکت‌های  سهام عدالت خاطرنشان کرد: امیدواریم  وزارت تعاون، کار و  رفاه اجتماعی امنیت شغلی  پرسنل شرکت‌های تعاونی که بیش از 15 سال عمر خود را در تعاونی ها صرف نمودند تأمین کند.

امینی‌خواه با بیان اینکه وجود تعاونی‌های سهام عدالت با توجه به تعدد آن‌ها در بیش از 352 شهرستان کشور سبب نظارت بسیار گسترده بر دارایی مردم در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و شرکت‌های سرمایه‌پذیر شده‌است، اظهار داشت: امیدواریم جایگاه و نقش این تعاونی‌ها با تدوین مقررات و اجرای قانون اصل 44 هر روز پررنگ‌تر از قبل شود‌.

وی  با اشاره به آخرین وضعیت جاماندگان سهام عدالت افزود:  بانک اطلاعاتی حدود 3 میلیون نفر جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با همکاری  نهادهای مربوط، معاونت رفاه وزارت تعاون و کار و همچنین سازمان خصوصی شناسایی و اقدامات لازم انجام شده است.‌

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور با بیان اینکه شرایط ثبت‌نام برای سایر اقشار و گروه‌های جامانده از سهام عدالت اعلام می‌شود، عنوان کرد: سایت مربوط به انتقال سهام فوتی‌ها به وراث با توجه به اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار تا پایان شهریور راه‌اندازی می‌شود.

منبع: تسنیم

واریز 2 میلیون تومان سود سهام عدالت

پیمان حدادی در نشست خبری با بیان اینکه سود سهام عدالت با عملکرد سال ۱۴۰۰ بالغ بر دو برابر می‌شود، افزود: بنابراین مشمولانی که سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند امسال دو میلیون تومان و مشمولانی که سهام عدالت 

۵۳۲ هزار تومانی دارند امسال حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

او با اشاره به پیشنهادی مبنی بر واریز سود سهام عدالت طی دو مرحله اظهار کرد: این موضوع باید به تصویب شورای عالی بورس برسد. البته تحقق آن منوط به این است که ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر سودهای خود را به موقع پرداخت کنند. شورا از پرداخت دو مرحله‌ای سود در شش ماه دوم سال استقبال می‌کند.

پرداخت سود ۱۳ شرکت غیربورسی در پایان شهریور

مشاور رئیس‌ سازمان بورس در امور سهام عدالت در مورد سود ۱۳ شرکت غیربورسی موجود در پرتفوی سهام عدالت نیز توضیح داد: طبق مصوبه ماه قبل شورای عالی بورس، سود این شرکت‌ها بعد از اعمال افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده شرکت‌ها توسط سازمان خصوصی‌‌سازی در پایان شهریورماه با همکاری شرکت سپرده‌گذاری پرداخت می‌شود. هم‌اکنون سود در خزانه دولت قرار دارد.

سود سهام عدالت 2 برابر شد

 رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه سود سهام عدالت امسال نسبت به ۱۳۹۹، دو برابر شده است، اعلام کرد: قانون می‌گوید که افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی باید سهام عدالت داشته باشند، اما حدود سه و نیم میلیون نفر از آن‌ها سهام عدالت ندارند.

«حسین قربان‌زاده» در برنامه «تهران ۲۰»، درباره مهم‌ترین عملکرد این سازمان در یک سال اخیر افزود: مهم‌ترین اتفاق رویداد بین‌المللی بود که در اجلاس سران برگزار شد؛ فرصتی پیش آمد تا همه شرکت‌هایی که در ۲۰ سال گذشته واگذار شده‌اند یک‌بار برای همیشه در ۹ پاویون عرضه شوند.

وی ادامه داد: جزییات چگونگی واگذاری این اطلاعات به‌سختی به دست مردم می‌رسد، اما سامانه پاسخ افتتاح شد تا تمام اطلاعات در دسترس مردم این حوزه باشد و حدود ۹۸۰ شرکت واگذار شده‌اند.

قربان‌زاده درباره جاماندگان سهام عدالت توضیح داد: قانون می‌گوید که افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی باید سهام عدالت داشته باشند، اما حدود سه و نیم میلیون نفر از آن‌ها سهام عدالت ندارند. این افراد نباید به جایی مراجعه و ریالی پرداخت کنند. آماده اختصاص سهام عدالت به این افراد هستیم که پس از ابلاغ مصوبه دولت انجام خواهد شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در واکنش به اینکه حدود ۶ هزار میلیارد تومان سود منابع سهام عدالت توزیع نشده از سال ۹۸ اعلام شده است، ادامه داد: بخشی از این سود برای افراد متوفی است که باید سازمان بورس سامانه‌ای برای آن‌ها تعبیه کند، بخشی شبا ندارند و بخشی هم مربوط به ۱۳ شرکت غیر بورسی است.

وی افزود: در قانون بودجه امسال ۳۷۱ هزار میلیارد تومان تکلیف فروش سهام لحاظ شده است. تابلو بورس ۱۸۶ هزار میلیارد تومان است که ۹۲ هزار میلیارد سهم دولت است. دولت سهامی در بورس ندارد و در بخش غیر بورس شرکت زیان‌ده داریم؛ دولت باید برای افزایش دارایی به این بخش فکری کند.

قربان‌زاده مطرح کرد: سال گذشته حدود ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود، شرکت‌های سهام عدالتی داشته‌اند این نوید را می‌دهم که تاکنون با توجه به اینکه برخی شرکت‌ها مجامع خود را برگزار نکرده‌اند قریب به دو برابر سود ایجاد شده و دو برابر و نیم سود نسبت به سود ۱۳۹۹ پیش‌بینی شده است.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی درباره وضعیت حسابرسی استقلال و پرسپولیس گفت: باز شدن جعبه سیاه سرخابی‌ها بعد سه دهه رخ داده است. افشای نسخه به نسخه قرارداد‌ها را به ما و فرابورس داده‌اند و تطبیق صورت گرفته است. مجموع قرار داد بازیکنان ارزی و ریالی در سایت کدال افشا شده، ریسک فسخ‌ها اعلام شده یک انضباط مالی شروع شده که امکان بازگشت وجود ندارد.

وی یادآور شد: کمیته مصارف تشکیل شده تمام موارد با جزییات در نظر گرفته شده است. نامه‌ای به ۷ شرکت بورسی زده‌ام که آن‌ها هم رقم قرارداد خود را افشا کنند تا رقابت عادلانه شکل گیرد. حدوداً ۴ میلیارد تومان این دو باشگاه سود ماهانه دریافت می‌کنند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها