هدیه دولت برای زائران اربعین / پرداخت وام فوری و ارزان به حساب یارانه نقدی زائران / برای دریافت وام اینجا ثبت نام کنید

کد خبر: 1172973

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تسهیلات سه تا سقف پنج میلیون تومانی برای حضور زمینی زائران اربعین حسینی‌(ع) در بزرگ‌ترین اجتماع بشری جهان پیش‌بینی شده است.

هدیه دولت برای زائران اربعین / پرداخت وام فوری و ارزان به حساب یارانه نقدی زائران / برای دریافت وام اینجا ثبت نام کنید

سیداحسان خاندوزی درباره تمهیدات بانک‌ها برای زائران اربعین اظهار کرد: به منظور پرداخت تسهیلات برای حضور زمینی زائران اربعین حسینی‌(ع)، پس از هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک‌ها صورت گرفت، زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) در صورتی که از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آنها واریز شده و با اقساط یک‌ساله از یارانه آنها کسر خواهد شد.

وی افزود: درخصوص زائرانی که سرپرست خانوار نیستند امکان بهره‌مندی از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار فراهم خواهد شد. این تسهیلات به طور ویژه برای آن دسته از هموطنانی پیش‌بینی شده که به دلیل مشکلات مالی توان حضور در راهپیمایی اربعین حسینی را نداشتند.

وزیر اقتصاد میزان این تسهیلات را برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او چهار میلیون تومان و سرپرست خانوار و دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او پنج میلیون تومان اعلام کرد.

خاندوزی ادامه داد: برای دریافت این تسهیلات مطلقاً نیاز به حضور در بانک‌ها نیست و این تسهیلات در صورت ثبت درخواست در سامانه سماح به صورت خودکار به زائران تعلق گرفته و در حساب یارانه آنها واریز می‌شود.

جزئیات ارائه ارز به زائران اربعین

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، مدیرعامل بازار متشکل ارزی دیروز در ارتباط زنده با شبکه خبر در مورد جزئیات اختصاص ارز به زائران اربعین گفت:‌ ارز اربعین طبق بخشنامه بانک مرکزی علاوه‌بر صرافی‌های مجاز عضو بازار متشکل ارزی در بانک‌های ملی، ملت، سپه و صادرات نیز به مردم ارائه می‌شود.

امیر‌هامونی افزود:‌ دیروز به تمام سرگروه‌های زائران اربعین که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند پیامکی ارسال شد و مراکز عرضه ارز برای اربعین در بانک‌ها و صرافی‌های مجاز را اطلاع‌رسانی کردیم.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی تصریح کرد: از مردم درخواست می‌کنم که‌علاوه‌بر صرافی‌ها به شعب بانک‌ها هم مراجعه کنند و اتفاقاً فروش ارز اربعین در شعب بانک‌ها خلوت است. فعلاً بار عمده بر روی دوش بانک ملی است اما زائران می‌توانند به بانک‌های ملت، صادرات، سپه و تجارت هم مراجعه کنند که شعب آنها خلوت‌تر است و در کوتاه‌ترین زمان ارز مورد نیاز خود را خریداری کنند.

هامونی با بیان اینکه حجم دینار در کشور محدود است، گفت:‌ نرخ دلار که در بانک‌ها و صرافی‌ها برای زائران اربعین ارائه می‌شود 28 هزار و 700 تومان و با یک نوسان ‌اندکی به دست مردم می‌رسد که به خاطر هزینه نقل و انتقال بین شهرهای مختلف است و هر دینار عراقی هم دیروز 21 و هشت دهم تومان به زائران ارائه می‌شود.

وی در مورد کسانی که در داخل کشور موفق به خریداری ارز نشوند، گفت:‌ زائران می‌توانند در مسیرهای منتهی به عتبات عالیات با ریال و اسکناس‌های ایرانی هم خرید کنند و نگرانی در این مورد وجود ندارد. همچنین می‌توانند ریال خود را تبدیل به دینار کرده و اقدام به خرید کنند. البته ‌به محض اینکه گشایشی در عرضه ارز اربعین در عراق ایجاد شود، به اطلاع زائران می‌رسانیم. تفاهم‌نامه‌ای با طرف عراقی در زمینه تبدیل ریال به دینار منعقد شده بود که به دلیل شلوغی‌های عراق هنوز به نتیجه نرسیده است.

منبع: کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها