خبرخوش برای بازنشسته ها | واریزی ۱۵ میلیون تومانی به حساب این بازنشستگان امروز

کد خبر: 1174277

نخستین نوبت وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری مربوط به سال ۱۴۰۱ واریز شد.

خبرخوش برای بازنشسته ها | واریزی ۱۵ میلیون تومانی به حساب این بازنشستگان امروز

نخستین نوبت وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری مربوط به سال ۱۴۰۱ واریز شد.

واریزی ۱۵ میلیون تومان به حساب وام بازنشستگان امروز

علی خدامی؛ مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام خبر واریز نخستین نوبت وام ضروری 15 میلیون تومانی بازنشستگان کشوری مربوط به سال 1401 اظهار کرد: با هماهنگی بانک عامل، نخستین نوبت وام ضروری 15 میلیون تومانی از اعتبار سال 1401 برای 31 هزار و 479 نفر از مشمولان امروز (دوشنبه) به حساب این عزیزان واریز شد.

به گفته وی، این تسهیلات با کارمزد 4درصد و اقساط 36 ماهه به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری ارائه شده است./تسنیم

 شرایط دریافت وام جدید برای بازنشستگان

امکان پرداخت تسهیلات اعتباری ۴ میلیون تومانی سفر به بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش، به صورت قرض الحسنه فراهم شد، شرایط دریافت چیست؟

 مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از فراهم شدن امکان پرداخت تسهیلات اعتباری ۴ میلیون تومانی سفر به بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش، به صورت قرض الحسنه خبر داد.

این تسهیلات بانکی با دوره بازپرداخت یکساله و نرخ کارمزد 4 درصد به بازنشستگان برای سفر ارائه می شود

به نقل از ایسنا، محمود مرتضایی فرد با اعلام این خبر گفت: این تسهیلات بانکی به مبلغ ۴ میلیون تومان با دوره بازپرداخت یکساله و نرخ کارمزد ۴ درصد به متقاضیان ارائه می شود. بازپرداخت این تسهیلات یک ماه پس از پرداخت، از حقوق فرد بازنشسته کسر خواهد شد.

وی اظهارکرد: بازنشستگان علاوه بر امکان استفاده از کمک هزینه سفر که تابع شرایط بهره مندی از سهمیه تورها است، می توانند از تسهیلات بانکی قرض الحسنه چهار میلیون تومانی (درصورت دارا بودن شرایط اخذ تسهیلات) نیز بهره مند شوند.

مرتضایی فرد ادامه داد: متقاضیان برای استفاده از این تسهیلات می توانند از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق به نشانی sabasrm.ir و از طریق لینک طرح های یاری (خدمات گردشگری و سفر) به سامانه تورهای مسافرتی شرکت پرشین گلف متصل شده و اقدام به ثبت نام در تورهای تعریف شده این شرکت کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی افزود: پس از انجام ثبت نام متقاضی در تورهای اعلامی از سوی شرکت پرشین گلف، در صورت تمایل به استفاده از تسهیلات اعتباری، ابتدا مبلغ ۴ میلیون تومان از کل هزینه تور کسر شده و مبلغ باقیمانده به صورت نقدی توسط متقاضی به شرکت پرداخت می شود.

لازم به یادآوری است که خدمات گردشگری صندوق بازنشستگی کشوری تنها از طریق سامانه تورهای مسافرتی شرکت پرشین گلف با نام “سامانه خاتم تور” به بازنشستگان تحت پوشش ارائه می شود. متقاضیان می توانند از طریق لینک khatamtour.com یا از طریق مراجعه به شرکت پرشین گلف یا تماس با آن شرکت با شماره تلفن ٨۶٨٢-٠٢١ از فرایند ارائه این خدمات و تورهای شرکت مطلع شوند.

افزایش رقم وام‌ها ؟

به گزارش ساناپرس؛ محمد اسکندری درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان و ضرورت اجرایی شده ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، اظهار کرد: در این ماده قانونی تاکید شده که دستگاه‌های اجرایی باید به بازنشستگان خود خدمات بیمه تکمیلی ارائه دهند؛ اما از آنجایی که اکنون این کار در دستگاه‌های اجرایی برای بازنشستگان انجام نمی‌شود، صندوق بازنشستگی خود این موضوع را برای بازنشستگان متقاضی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه «آیین‌نامه اجرایی ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در صندوق بازنشستگی کشوری تدوین و آماده ارسال به هیئت دولت است» گفت: اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و اگر این ماده قانونی اجرایی شود به عنوان یک هدیه بزرگ به بازنشستگان کشوری تلقی می‌شود و به طور قطع می‌تواند یک دستاورد بزرگ برای دولت سیزدهم باشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات این صندوق در یک سال دولت سیزدهم ادامه داد: کاری که توانستیم در این دوره انجام دهیم، پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان بود که با حمایت دولت این موضوع انجام شده، هرچند که این امر وظیفه حداقلی صندوق بازنشستگی است.

اسکندری افزود: درخصوص پرداخت هزینه خسارت درمان بازنشستگان نیز هزینه‌های پایین‌تر از ۵۰۰ هزار تومان ظرف چند روز پرداخت می‌شود. ضمن اینکه تلاش می‌کنیم در این زمینه نظام ارجاع اجرایی شود.

وی ادامه داد: در بحث سفر بازنشستگان نیز مطالبات بسیار مهمی هست و کارهایی در این خصوص درحال اجرا است. در مورد وام‌های ضروری نیز هم تعداد دریافت‌کنندگان و هم رقم این وام‌ها افزایش یافته، اما همچنان افزایش رقم وام‌ها از مطالبات بازنشستگان است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها