همه حواشی داغ بنزینی/ تغییر سهمیه بنزین در قشم و کیش در راه است؟

کد خبر: 1174360

رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نه از سوی دولت وجود دارد و نه از سوی مجلس.

همه حواشی داغ  بنزینی/ تغییر سهمیه بنزین در قشم و کیش در راه است؟

تامین امنیت انرژی برای هر کشوری در جهان اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا نبود این امنیت می‌تواند آثار اجتماعی و سیاسی بزرگی را به دنبال داشته باشد و حتی امنیت غذایی را به دلیل اختلال در حمل و نقل مختل کند.

با توجه به این موضوع اغلب کشورهای جهان تلاش می‌کنند تا در تولید سوخت و فرآورده‌های نفتی به منبع مطمئنی برای دسترسی داشته باشند. از همین رو ساخت پالایشگاه به عنوان یکی از موثرترین راهکارها به شمار می‌رود.

ایران نیز به عنوان کشوری که بزرگترین دارنده ذخایر هیدروکربوری جهان به شمار می‌رود، ۱۰ پالایشگاه بزرگ برای تامین سوخت مورد نیاز و همچنین صادرات ساخته است.

با این حال، مصرف سوخت در کشور هر ساله بیشتر می‌شود و از همین رو باید این ظرفیت پالایشی با ساخت پالایشگاه‌های جدید توسعه پیدا کند.

این در حالی است که اخیرا خبری دال بر افزایش قیمت بنزین و سه نرخی شدن آن به سرخط اخبار رسید که در گام نخست با واکنش و تکذیب مسئولین امر در این بخش مواجه شد.

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به موضوع گرانی بنزین و حواشی این مسئله بیان کرد: هیچ برنامه ای برای گران شدن بنزین و هیچ فرآورده ای دیگری فعلا وجود ندارد.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نه از سوی دولت وجود دارد و نه از سوی مجلس.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین بحث افزایش قیمت بنزین به هیچ وجه در کمیسیون انرژی و تخصصی مجلس نیز مطرح نشده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: همچنین ما در این بخش از وزیر مربوطه سوال داشتیم که تاکید شد دولت چنین برنامه ای را در دست اقدام ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما تنها در یک الی دو جزایرمان به مانند قشم و کیش برنامه ای داشتیم که براساس آن هم قرار نیست سهمیه بنزینی کاسته شود.

وی تاکید کرد: در این بخش قرار بوده سهمیه فعلی را داشته و یک سهمیه دیگر هم به آنها اضافه شود که این طرح در حال حاضر اجرا شده و مشکل خاصی هم در این بخش وجود ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشور برنامه ای برای گران شدن قیمت سوخت ، چه بنزین و چه گازوئیل ندارد و هرگونه خبرسازی در این زمینه صحت ندارد.

منبع: خبرگزاری بازار

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها