ریزش قیمت سکه و طلا /حباب سد راه بازار سکه

کد خبر: 1174827

به عقیده عده ای از معامله گران به نظر می رسد عقب نشینی قیمت اونس طلا یکی از دلایل ریزش فلز گران بهای داخلی بوده است. قیمت اونس طلا کانال 1700 دلار را از دست داد و بر روی 1691 دلار ایستاد.

ریزش قیمت سکه و طلا /حباب سد راه بازار سکه

قیمت سکه که روز سه شنبه تا یک قدمی مرز  مقاومتی 14 میلیون و 800 هزار تومان پیشروی کرده بود در روز چهارشنبه سقوط کرد.

این فلز  گران بهای داخلی عصر دیروز به قیمت 14 میلیون و 380 هزار تومان به فروش رسید که در مقایسه با عصر روز سه شنبه 370 هزار تومان کاهش پیدا کرده بود .

ریزش قیمت طلا جهانی

به عقیده عده ای  از معامله گران به نظر می رسد عقب نشینی قیمت اونس طلا یکی از دلایل ریزش فلز گران بهای داخلی بوده است. قیمت اونس طلا کانال 1700 دلار را از دست داد و بر روی 1691 دلار ایستاد.

حباب سد راه بازار سکه

در این میان برخی از تحلیلگران بازار سکه معتقدند که علت دیگری که سد راه افزایش قیمت سکه شده به حباب چشمگیر این فلز زرد رنگ بر می گردد.  دیروز حباب سکه در سطح ۱۵ درصدی قرار گرفت. این در حالی است که در هفته های اخیر حباب فلز گران بهای داخلی در بیشتر اوقات زیر محدوده ۱۴ درصدی بود. به این ترتیب می توان هم چنان انتظار افت حباب سکه را داشت.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر طلا و دلار

از نگاه فعالان قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه 24 شهریور ماه در صورتی می تواند آرایش صعودی به خود بگیرد که بازار ارز شاهد افزایش قیمت دلار باشد. به باور این دسته از معامله گران بدون افزایش قیمت دلار، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در نزدیکی محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار دارد که نزدیک به ۲ میلیون از قیمت نقدی فاصله دارد .

از سوی دیگر  اگر قیمت اونس طلا به بالای هزار و 700 دلار برسد این امر ممکن است  تا حدودی قدرت معامله گران افزایشی بازار سکه را تقویت کند .

منبع: اقتصادنیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها