پیش‌بینی مهم درباره قیمت‌ طلا و سکه / بازار طلا منتظر خبرهای برجامی

کد خبر: 1175105

نایب رییس اتحادیه طلا گفت: بعد از تعطیلات باید منتظر اخبار منتشر شده از نتیجه مذاکرات هسته‌ای باشیم که به طور حتم بر قیمت‌ها در بازار اثرگذار خواهد بود.

پیش‌بینی مهم درباره قیمت‌ طلا و سکه / بازار طلا منتظر خبرهای برجامی

تغییرات قیمت دلار در روزهای اخیر به دنبال منفی شدن فضای سیاسی برجام، بازار طلا و سکه را هم صعودی کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر، قیمت سکه امامی ۶۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار در حدود ۵۳ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.

به این شکل که هر قطعه سکه امامی در ۱۶ شهریور ۱۳ میلیون و ۸۵۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۷۲ هزار و ۸۰۰ تومان داشت.

این در حالی است قیمت سکه امامی در آخرین لحظه معاملاتی هفته گذشته به ۱۴ میلیون و ۴۶۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافت.

فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند با توجه به تعطیلات بازار اصلی کشور و بازار جهانی طلا تا روز دوشنبه قیمت‌ها در همین سطح باقی خواهد ماند.

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا در این خصوص می‌گوید: پیش‌بینی اکثر تحلیلگران اقتصادی با توجه به اوضاع سیاسی دنیا، جنگ اوکراین و روسیه، مسائل نفت و گاز و مشکلاتی که اروپا با آن مواجه است، این بود که با کاهش ارزش دلار، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود برسد.

وی عنوان می‌کند: برخلاف پیش‌بینی کارشناسان، چنین اتفاقی رخ نداد و در چند روز گذشته قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کرد و در هفته جاری تحت تاثیر همین تحولات مثبت در حوزه سیاسی جهان، قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کرد و به کانال ۱۶۰۰ دلار رسید.

کشتی‌آرای تصریح می‌کند: بعد از تعطیلات هم باید منتظر اخبار منتشر شده از نتیجه مذاکرات هسته‌ای باشیم که به طور حتم بر قیمت‌ها در بازار اثرگذار خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها