خبر غیر منتظره برای دارندگان سهام عدالت مستقیم /سود میلیونی سهام عدالت بزودی در جیب سهامداران

کد خبر: 1175219

کسانی که روش مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، بلاتکلیف مانده‌اند. برخی از این دسته افراد که پرتفوی بورسی دارند و کار بورس را بلدند؛ خواهان قرار گرفتن سهام عدالت در پرتفوی خود هستند. برای اینکه کلیت بورس از ورود و عرضه سهام عدالت زیان نکند، یکی از راهکارها این است که سهام عدالت به عنوان یک سهم مثل شستا در تابلوی بورس قرار بگیرد و وارد پرتفوی افراد شود.

خبر غیر منتظره برای دارندگان سهام عدالت مستقیم /سود میلیونی سهام عدالت بزودی در جیب سهامداران

طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در نیمه نخست امسال ۲۶۰۰ میلیارد تومان سود سنواتی از طریق سامانه سجام پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در نیمه نخست امسال ۲۶۰۰ میلیارد تومان سود سنواتی برای بیش از ۱۰ میلیون سهامدار از طریق سامانه سجام پرداخت شد. طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، از ابتدای سال تا نیمه شهریور ۱۴۰۱ بیش از  ۲۶۰۰ میلیارد تومان سود سنواتی با سجام به حساب ۱۰میلیون و ۲۲۱ هزار سهامدار واریز شد.

همچنین بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، از ابتدای امسال تا نیمه شهریور، ۱۶۳ شرکت بورسی، سود سهامداران به مبلغ ۱۹ هزار میلیارد تومان را از طریق سجام به حساب بیش از ۲۶ میلیون نفر واریز کرده‌اند.

سود میلیونی سهام عدالت آخر پاییز پرداخت می‌شود

همچنین پیمان حدادی؛ مشاور رئیس ‌سازمان بورس با بیان اینکه پیش‌بینی می‌‌شود سود سهام عدالت دو برابر و به ۶۰ همت برسد، اظهار داشت: سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود دو میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و 100 هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد. او در ارتباط با زمان اجرایی شدن سود سهام عدالت تاکید کرد: اگر شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد برنامه‌ریزی به نحوی انجام شود که واریز سود سهام عدالت طی دو مرحله انجام شود؛ یعنی به عنوان مثال در انتهای پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود. دستیار ویژه رئیس ‌سازمان بورس ادامه داد: در هفت شرکت سرمایه‌‌گذاری استانی کمیته تخلفات سازمان بورس به دلیل احراز تخلف اقدام به سلب صلاحیت هیئت مدیره این شرکت‌ها کرده و همچنین به خاطر عدم اجرای آیین‌نامه سهام عدالت امکان بارگذاری اطلاعات بر روی سامانه کدال وجود ندارد. بنابراین هر شرکتی نتواند اطلاعات خود را در کدال اعلام کند، نماد آن تعلیق می‌شود. گفتنی است، کسانی که روش مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، بلاتکلیف مانده‌اند. برخی از این دسته افراد که پرتفوی بورسی دارند و کار بورس را بلدند؛ خواهان قرار گرفتن سهام عدالت در پرتفوی خود هستند. برای اینکه کلیت بورس از ورود و عرضه سهام عدالت زیان نکند، یکی از راهکارها این است که سهام عدالت به عنوان یک سهم مثل شستا در تابلوی بورس قرار بگیرد و وارد پرتفوی افراد شود. شستا؛ مجموعه‌ای از چند شرکت است که به صورت جدا و هم با عنوان شستا در بازار سرمایه حضور دارند. سهام عدالت هم مجموعه‌ای از سهام مختلف است که می‌تواند تحت عنوان سهام عدالت در تابلوی بورس و پرتفوی افراد قرار بگیرد.

ارزندگی سهام بورس

بورس این روزها، روند صعودی را کنار گذاشته و اغلب در شیب نزولی بوده است. این شرایط برای جمع‌آوری سهام ارزان، مناسب است. شاخص کل در هفته سوم شهریور بازدهی منفی یک و هفت دهم درصد داشت تا برای چهارمین هفته متوالی شاهد بازدهی منفی شاخص کل باشیم. مجتبی دانشی؛ کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بورس گفت: از منظر ارزش جایگزینی، اکثر سهم‌‌های بازار ارزنده هستند و قیمت فعلی بسیاری از سهم ‌ها حتی به یک پنجم ارزش جایگزینی رسیده است. تقریبا کل بازار سرمایه نسبت به بازارهای جهانی ارزان بوده و بسیاری از نمادها نیز نسبت به ارزش بازار سرمایه خودمان، ارزان هستند. او ادامه داد: بعد از اتفاقات سال ۱۳۹۹، هرگز بازار سرمایه به این سطح از ارزندگی (بالاخص در بعضی صنایع) نرسیده بود. اتفاقا اواخر شهریورماه، زمان مناسبی هم برای خرید سهام با نگاه بلندمدت و هم با نگاه کوتاه مدت است‌. گفتنی است، طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به 23 شهریور ماه با افزایش 13 صدم درصدی به 20 و 93 صدم درصد رسیده است. این بیشترین نرخ از 12 مردادماه سال جاری است. طی هفته‌های گذشته نرخ بهره بین بانکی با رشد همراه بوده است. پیش از این وزیر اقتصاد درخصوص حفظ این نرخ در محدوده ۲۰ درصد وعده داده بود؛ افزایش این نرخ هشداری برای سرمایه‌گذاران در راستای به‌کارگیری سیاست‌های پولی انقباضی توسط دولت است.

منبع: کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها