فروش اقساطی ایران خودرو از ششم مهر/ بدون قرعه کشی صاحب هایما S5 شوید / خریداران هایما S5 چقدر سود می کنند؟

کد خبر: 1176410

از ششم مهرماه، بخشی از تولیدات روزانه هایما S۵ به صورت اقساطی عرضه خواهد شد.

فروش اقساطی ایران خودرو از ششم مهر/ بدون قرعه کشی صاحب هایما S5 شوید / خریداران هایما S5 چقدر سود می کنند؟

طبق تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ایجاد شرایط عرضه خودرو به مشتریان واقعی، با عرضه هایما S۵ در روز ششم مهرماه، فروش خودرو به صورت اقساطی در شرکت لیزینگ ایران خودرو آغاز می‌شود.

  دیرعامل لیزینگ ایران خودرو با اعلام این خبر گفت: به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از سودجویی واسطه گران در فرآیند فروش محصولات، گروه صنعتی ایران خودرو برای فروش به صورت لیزینگی اقدام کرده است.

وی با بیان این که از ششم مهرماه، بخشی از تولیدات روزانه هایما S۵ به صورت اقساطی عرضه خواهد شد، گفت: در این طرح فروش هایما S۵ با اعطای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی در بازه زمانی سه ساله  و با سود ۲۱ درصد بدون کارمزد و در قالب ۹ چک چهار ماهه در نظر گرفته شده است و سند خودرو تا پایان اقساط در رهن شرکت لیزینگ ایران خودرو خواهد بود.

وی افزود: مشتریان برای خرید این محصول می توانند با مراجعه به درگاه فروش اینترنتی ایران خودرو  یا نمایندگی های مجاز، نسبت به ثبت نام اقدام کنند و پس از اعتبار سنجی، فرآیند دریافت اسناد، ثبت نام نهایی و تحویل خودرو به متقاضی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان این که متقاضیانی که دارای پلاک فعال خودرو هستند نیز می توانند در فروش های لیزینگ شرکت کنند، بر رعایت موضوع عدم خرید از خودروسازان داخلی ظرف ۱۸ ماهه اخیر تاکید کرد و گفت: جهت رفاه حال مشتریان خودرو تا پایان اقساط سه ساله دارای بیمه و گارانتی خواهد بود.

مدیرعامل لیزینگ ایران خودرو به مزایای این روش برای مشتریان اشاره کرد و گفت: در شرایطی ‌که مشتریان امکان تامین اعتبار برای خرید خودرو را نداشته باشند شرکت ایران خودرو در کنار مشتری قرار گرفته و شرایط مطلوبی را برای خرید خودرو بدون واسطه و به صورت اقساطی فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی فروش بر اساس شرایط بازار خودرو، سایر محصولات ایران خودرو به صورت اقساطی به مشتریان عرضه خواهد شد.

وی از فروش لیزینگی خودروهای دست دوم در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این بخش از فروش لیزینگ محدود به محصولات ایران خودرو نبوده و محصولات سایر خودروسازان را نیز در بر می گیرد.

وی از آمادگی برای فروش لیزینگ در سایر حوزه های غیر خودرویی از جمله لوازم خانگی خبر داد و گفت: هماهنگی لازم با شرکت نیرومحرکه ایران خودرو برای فروش لیزینگی موتور سیکلت نیز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در طرح های فروش لیزینگی، هماهنگی لازم برای تامین اعتبار صورت خواهد گرفت و دیگر ضرورتی برای مراجعه مشتریان به بانک ها و موسسات مالی وجود ندارد.

وی در پایان گفت: هماهنگی برای فروش محصولات سایر خودروسازان از طریق لیزینگ ایران‌خودرو صورت گرفته و در آینده نزدیک نوع محصول و شرایط عرضه آن اعلام خواهد شد./ منبع: جماران

قیمت هایما S5 در کارخانه و بازار چقدر است؟

هایما S5 توسط ایرانخودرو ۷۹۴ میلیون عرضه می‌شود. در بازار آزاد برخی فروشنده‌ها تقریبا با قیمت کارخانه حاضر به رد کردن این خودرو هستند

 قیمت هایما S5 در کارخانه ۷۹۴ میلیون تومان است. متقاضیان طرح فروش بدون قرعه‌کشی درحالی این رقم را به حساب ایرانخودرو واریز کردند که هایما S5 مثل اغلب مدل‌های مونتاژی اختلاف قیمت چشمگیری با کارخانه ندارد و ممکن است فروشنده‌هایی را پیدا کنیم که در ازای حدود ۸۰۰ میلیون تومان برای مدل‌های صفرکیلومتر دنبال مشتری می‌گردند. در این بازه قیمت مدل‌هایی مثل هاوال H2، جک S5 و چری تیگو 5 فروخته می‌شوند.

اختلاف قیمت هایما S5 بین کارخانه و بازار

به گزارش فرارو، قیمت هایما S5 در نمایندگی‌های فروش ایرانخودرو ۷۹۴ میلیون تومان است. کمتر از دو هفته پیش آخرین مرحله فروش هایما S5 توسط ایرانخودرو انجام شد و قرار است دو هفته دیگر این خودرو بدون قرعه‌کشی به متقاضیان تحویل داده شود. مثل اغلب مدل‌های مونتاژی، به‌خاطر وضعیت عرضه و تقاضا، هایما S5 اختلاف قیمت چشمگیری بین کارخانه و بازار ندارد. قیمت هایما S5 در بازار آزاد الان نهایتا ۸۷۰ میلیون تومان است و ممکن است فروشنده‌هایی را پیدا کنیم که در ازای حدود ۸۰۰ میلیون تومان -یعنی تقریبا با قیمت کارخانه- حاضر به رد کردن هایما S5 باشند. مثل فروشنده هایما S5 مشکی در تهران که رقم ۸۰۸ میلیون تومان را برای فروش درنظر گرفته است. یعنی فقط ۱۴ میلیون تومان – کمتر از دو درصد- بیشتر از نرخ کارخانه درحالی که این تفاوت قیمت برای مدلی مثل سمند EF۷ دوگانه‌سوز حدود ۱۵۰ درصد، پژو پارس با موتور TU۵ حدود ۱۳۰ درصد و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تقریبا ۱۰۰ درصد است.

مقایسه قیمت هایما S5 در کارخانه و بازار

کارخانه

بازار

۷۹۴ میلیون تومان

۸۰۰ تا ۸۷۰ میلیون تومان

قیمت هایما S5 کارکرده؛ حداقل ۶۰۰ میلیون

هایما S5 سال ۹۷ وارد بازار شد. الان مدل‌های کارکرده هایما S5 که آن سالتولید شده‌اند، حداقل حدود ۶۰۰ میلیون تومان ارزش دارند. فروشنده هایما S5 مدل ۹۷ رقم ۵۹۰ میلیون تومان را برای فروش درنظر گرفته است. میزان کارکرد این هایما در چهار سال قبلی فقط ۱۵ هزارکیلومتر بوده، اما دوررنگ بودن بدنه، باعث شده یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها بین انواع هایما S5 کارکرده در بازار باشد. هایما S5 مدل ۹۸ با کارکرد ۹۰ هزارکیلومتر ۶۷۸ میلیون تومان آگهی شده است. فروشنده بابت تعویض سالم بودن بدنه و شرایط فنی خودرو تاکید کرده است و میزان کارکرد این مدل را ۹۰ هزارکیلومتر اعلام کرده است. فروشنده دیگری هایما S5 مدل ۹۹ را با قیمت ۷۳۵ میلیون تومان به خریداران پیشنهاد می‌دهد و در یک آگهی دیگر قیمت هایما S5 کارکرده مدل ۱۴۰۰ را ۷۹۰ میلیون تومان اعلام کرده‌اند.

هایما S5 در بازار مدل‌های دست‌دوم چقدر ارزش دارد؟

مدل

کارکرد

مشخصات

قیمت

۹۷

۱۵ هزارکیلومتر

دوررنگ

۵۹۰ میلیون تومان

۹۸

۹۰ هزارکیلومتر

فنی و بدنه سالم

۶۷۸ میلیون تومان

۹۹

۷۰ هزارکیلومتر

فنی و بدنه سالم

۷۳۵ میلیون تومان

۱۴۰۰

۱۰ هزارکیلومتر

فنی و بدنه سالم

۷۹۰ میلیون تومان

مشخصات فنی هایما S5

هایما S5 سومین محصول شرکت Haima Automobile در ایران است. بعد از هایما S۷ و هایما S۷ توربوشارژ که به‌ترتیب در سال‌های ۹۴ و ۹۷ وارد بازار شدند، هایما S5 اواخر سال ۹۷ در نسخه‌های جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته و جعبه دنده اتوماتیک CVT عرضه شد. موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به‌عنوان قلب تپنده این محصول کار می‌کند که حداکثر گشتاور خروجی و حداکثر توان خروجی آن به‌ترتیب ۲۲۳ نیوتن‌متر و ۱۶۱ اسب‌بخار است. مصرف سوخت ترکیبی هایما S5 هشت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود و راننده هایما S5 می‌تواند با آن نهایتا ۱۷۰ کیلومتر برساعت رانندگی کند.

حجم موتور

۱.۵ لیتر

حداکثر گشتاور خروجی

۲۳۰ نیوتن‌متر

حداکثر توان خروجی

161 اسب بخار

حداکثر سرعت

۱۷۰ کیلومتربرساعت

مصرف سوخت ترکیبی

هشت لیتر

 

منبع: فرارو

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها