اینترنت کی وصل میشه | قطعی اینترنت | اینترنت بانک ملت | اینترنت بانک رسالت

محدودیت اینترنت رفع شد | واتساپ وصل شد | اعلام زمان رفع فیلتر اینستاگرام

کد خبر: 1177722

وزارت ارتباطات اعلام کرد: محدودیت‌هایی که بنا به ملاحظات و دستور مراجع ذی‌صلاح، در روزهای گذشته و در بعضی ساعات روز در سطح بین‌المللی ایجاد می‌شد، هم اکنون برداشته شده است.

محدودیت اینترنت رفع شد | واتساپ وصل شد | اعلام زمان رفع فیلتر اینستاگرام

محدودیت‌های اینترنت برداشته شد / اینستاگرام و واتس اپ برمی گردند؟

وزارت ارتباطات اعلام کرد: محدودیت‌هایی که بنا به ملاحظات و دستور مراجع ذی‌صلاح، در روزهای گذشته و در بعضی ساعات روز در سطح بین‌المللی ایجاد می‌شد، هم‌اکنون برداشته شده است و تنها محدودیت موجود برای دو پلتفرم مذکور است که تصمیم‌گیری درباره آنها به دلیل نقض قوانین حاکمیتی و نقشی که در ایجاد آشوب داشتند باید در مراجعی که ذی‌صلاح هستند، صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به گزارش روزنامه خراسان با عنوان «سرگردانی کسب و کارهای اینترنتی» در توضیحاتی اعلام کرد:

«همان طور که عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شنبه گذشته ۱۶ مهرماه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره های سنجش از دور به آن تاکید کرد، ایجاد محدودیت برای دو پلتفرم خارجی براساس تصمیم وزارت ارتباطات نبوده و ادامه آن نیز منوط به تصمیم مراجع امنیتی و کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است.

وی همچنین در روز چهارشنبه ششم مهرماه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره محدودیت‌های اعمال شده برای این دو پلتفرم آمریکایی گفت: مرجع تصمیم گیری در  این زمینه وزارت ارتباطات نیست و برخی محدودیت‌ها بنا به شرایط کشور و به تشخیص مراجع ذی صلاح در کشور ایجاد شده است و برداشته شدن این محدودیت‌ها برعهده مرجعی است که محدود شدن آن را ابلاغ کرده است.

حال با توجه به این که وزیر ارتباطات در نوبت‌های مختلف درباره وضعیت محدودیت‌های دو پلتفرم اظهارنظر واحد و صریحی داشته است، اطلاق عبارت «اظهارات متناقض و مبهم» به ایشان گزارش مذکور، کمی عجیب و غیرمنصفانه به نظر می‌رسد.

علی‌ای‌حال؛ خوشبختانه هم اکنون همه خدمات داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات در حال انجام است و هیچ خدمت و سرویس داخلی مختل نشده است. ضمن اینکه محدودیت‌هایی که بنا به ملاحظات و دستور مراجع ذی‌صلاح، در روزهای گذشته و در بعضی ساعات روز در سطح بین‌المللی ایجاد می‌شد، هم اکنون برداشته شده است و تنها محدودیت موجود برای دو پلتفرم مذکور است که تصمیم‌گیری درباره آنها به دلیل نقض قوانین حاکمیتی و نقشی که در ایجاد آشوب داشتند باید در مراجعی که ذی‌صلاح هستند، صورت گیرد.

قرار است به جای اینستاگرام چه پلتفرمی استفاده شود؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره رفع محدودیت اینترنت توضیحاتی ارائه کرد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در پاسخ به اینکه محدودیت‌های اینترنت چه زمانی رفع می‌شود؟ گفت: تصمیم‌گیری درباره این موضوع با بنده نیست از وزیر کشور به عنوان رئیس شاک (شورای امنیت کشور) باید سوال کنید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ارتباطات موضوع رفع محدودیت‌های اینترنت به عنوان متولی این حوزه  را پیگیری می‌کند، افزود: بله؛ ما دنبال می‌کنیم و در کنار آن ظرفیت‌های داخلی را تقویت می‌کنیم تا در دوره محدودیت کار مردم معطل نماند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اکنون قرار است به جای اینستاگرام چه پلتفرمی استفاده شود، ادامه داد: ظرفیت‌های داخلی موجود است./ منبع: خانه ملت

پیشنهاد فارس برای جایگزینی واتساپ و اینستاگرام!

فارس : خبرگزاری فارس پیشنهاد داده که روبیکا و ایتا را به عنوان جایگزینی مناسب برای واتس‌آپ و اینستاگرام استفاده کنید.

خبرگزاری فارس، روبیکا و ایتا را به عنوان جایگزینی مناسب برای واتس‌آپ و اینستاگرام در شرایط فعلی پیشنهاد کرده‌ است.

یکی از موارد ضروری در موفقیت شبکه های اجتماعی، اقبال مردمی به آن است و بهترین شبکه اجتماعی با برترین امکانات، تا زمانی که نتواند میزبان ارتباطات واقعی کاربران باشد شانس موفقیت و همه گیری ندارد.

از سوی دیگر، اقبال کاربران به یک شبکه اجتماعی باعث معرفی آن از سوی کاربران به جمعیت زیادی از کاربرها می شود و به یکباره جهشی در پیشرفت آن ایجاد خواهد شد.

اینستاگرام و واتس آپ از ابتدای ناآرامی‌های اخیر در ایران فلیتر شده اند.

تصمیم جدید دولت برای پس از رفع محدودیت ها

بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، زمان استفاده از بسته‌های اینترنت همراه پس از رفع محدودیت‌ها تمدید می‌شود.

 روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مدت زمان استفاده از حجم باقیمانده بسته‌های اینترنت کاربران تمدید می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه در پی هماهنگی انجام شده با اپراتورهای تلفن همراه، از زمان عادی شدن شرایط و رفع محدودیت‌ها در دسترسی به اینترنت، حجم باقیمانده بسته‌های اینترنت کاربران، معادل زمان قطعی، تمدید می‌شود./ تسنیم

دیجیاتو از فیلتر اپلیکیشن پیام رسان دیسکورد خبر داد که مخصوص گیمرها بوده است.

واتس آپ رفع فیلتر می شود؟

صبح دیروز گفته شده بود فیلترینگ واتساپ برداشته شده و در ساعات اولیه تعدادی از کاربران توانسته بودند از تعدادی از اپراتورها به واتساپ دسترسی داشته باشند . اتفاقی که بر اساس باگ فیلترینگ بود و وزارت ارتباطات رفع محدودسازی واتساپ را رسما تکذیب کرد.

واتساپ

اکنون استفاده از دیسکورد برای بسیاری از کاربران ایرانی بدون VPN امکان پذیر نیست. بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد نسخه وب دیسکورد با IP ایران در دسترس نیست و نسخه موبایل نیز با اختلال همراه است. دیسکورد یک پلتفرم ارتباطی است که بیشتر گیمرها از آن استفاده می‌کنند و می‌توان در آن با دیگران چت کرد یا جلسات صوتی داشت.

دیسکورد در سال ۹۸ نیز برای مدت کوتاهی فیلتر شد. اکنون نیز به نظر می‌رسد در پی موج فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و واتس‌اپ و... دوباره فیلتر شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در پاسخ به دیجیاتو اعلام کرد هیچ دستوری جهت رفع فیلتر واتس‌اپ صادر نشده است.

برخلاف صبح امروز، اکنون امکان ارسال پیام متنی بدون فیلترشکن نیز بسیار محدود‌تر شده است. ظاهرا اتفاق امروز صبح حاصل «اختلال در سیستم فیلترینگ» بوده است.

زمان رفع فیلتر شبکه های اجتماعی از زبان سخنگوی هیئت رئیسه مجلس

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس، توضیحاتی درباره وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر کشور ارائه داد. سیدنظام الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر کشور و فرمانده کل انتظامی کشور برگزار شد و گزارشی درباره اتفاقاتی که طی دو هفته اخیر در کشور رخ داده است، ارائه شد.

وی بیان کرد: در ابتدا گزارشی درباره فوت مهسا امینی ارائه شد و فرمانده نیروی کل انتظامی کشور درباره نحوه مواجهه فراجا با این موضوع و اتفاقات و اعتراضاتی که رخ داد، مطالبی را مطرح کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بعد امنیتی مطالبی را درباره وقایع اخیر ارائه کرد، علاوه بر این ۵ تن از نمایندگان مجلس هم نقطه نظرات خود را در این باره مطرح کردند و پیشنهاداتی هم به دستگاه‌های اجرایی دادند.

موسوی درباره زمان رفع فیلتر برخی از شبکه‌های اجتماعی گفت: بخش عمده‌ای از کسانی که در اغتشاشات اخیر حضور داشتند، از بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحریک شدند.

وی اظهارداشت: نظر مجلس آن است که بر اساس واقعیت‌های جامعه مردم باید بتوانند از فضای مجازی استفاده کنند اما هنوز تصمیم گیری قطعی درباره رفع فیلتر برخی از شبکه‌های اجتماعی اتخاذ نشده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر گفت: برخی از بازداشت شدگان جوانانی بودند که در یک فضای هیجانی در روزهای اولیه در اعتراضات حضور پیدا کردند که این افراد آزاد شدند.

موسوی بیان کرد: برخی از افراد هم که عقبه تشکیلاتی نداشته باشند بازداشت خواهند شد و احتمالاً با آنان مدارا می‌شود. اما افرادی هستند که به صورت تشکیلاتی و سازمان یافته در اغتشاشات حضور یافته اند که همان طور که در بیانیه وزارت اطلاعات آمده است، افرادی که با معاندان ارتباط داشتند قطعاً مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند و قوه قضائیه برای آنان پرونده تشکیل خواهد داد./ مهر

تکمیلی ////////////////////////////

وزارت ارتباطات: خبری از رفع فیلتر واتس‌اپ نیست

وزارت ارتباطات رفع فیلتر واتس‌اپ را تکذیب کرد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات اعلام کرد هیچ دستوری جهت رفع فیلتر واتس‌اپ صادر نشده است.

برخلاف صبح امروز، اکنون امکان ارسال پیام متنی بدون فیلترشکن نیز بسیار محدود‌تر شده است. ظاهرا اتفاق امروز صبح حاصل «اختلال در سیستم فیلترینگ» بوده است.

منبع: دیجیاتو

۷

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها