وام فوری | وام فوری بدون ضامن | وام ازدواج |وام فوری بانک ملت | وام فوری با سفته

وام 400 میلیونی رئیسی با نرخ ۴ درصد به همه | وام ویژه با تنفس 6 ماهه و بدون سپرده

کد خبر: 1177798

جزئیات جدید درباره شرایط دریافت وام های 20 تا 400 میلیونی دولت منتشر شد.

وام 400 میلیونی رئیسی با نرخ ۴ درصد به همه | وام ویژه با تنفس 6 ماهه و بدون سپرده

وام / وام یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و امروزه یکی از راهکارهایی است که مردم از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود استفاده می‌نمایند. وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌ های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود

با امضای معاون اول رئیس جمهور، مصوبه مربوط به افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد.

به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه مورخ ۶ مهر ۱۴۰۱، در اجرای مواد قانونی مندرج در قانون برنامه ششم توسعه و قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) (ماده «۳» مکرر اصلاحی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران)، با افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۱ موافقت کرد.

بر این اساس، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۱ به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، ۴ میلیارد ریال، مراکز استان ها ۴ میلیارد ریال، سایر شهرستان ها ۳ میلیارد ریال و روستاها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شد.

همچنین به موجب این مصوبه، سقف تسهیلات مذکور در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ ۴ درصد با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن تعیین شد./ایسنا

وام فوری 80 میلیونی با کارمزد 4 درصد

متقاضی دریافت وام فرزندآوری پس از تعیین شعبه باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز (شامل اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کد پستی ۱۰ رقمی و آدرس کامل محل سکونت، کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافتی از سامانه (پس از انجام ثبت نام) ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری، به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کند.

متقاضیان واجد شرایط، برای فرزندان متولد مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تاریخ تولد فرزند می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه مربوطه اقدام نمایند.

روش دریافت تسهیلات

ارائه درخواست استفاده از تسهیلات توسط سرپرست خانوار در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری

متقاضی می‌تواند تا قبل از تعیین شعبه نسبت به ویرایش اطلاعات خود در سامانه از طریق گزینه «ویرایش ثبت نام قبلی» اقدام کند.

متقاضی تا قبل از تعیین شعبه می‌تواند نسبت به تغییر بانک عامل اقدام کند.

پس از تعیین شعبه متقاضیان بر اساس اولویت ثبت نام و میزان سهمیه ابلاغی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، موضوع از طریق پیامک به ایشان اعلام شده و متقاضی می‌بایست با در دست داشتن مدارک مورد نیاز (شامل اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کد پستی ۱۰ رقمی و آدرس کامل محل سکونت، کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافتی از سامانه (پس از انجام ثبت نام) ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری، به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کند.

پس از تعیین شعبه و مراجعه متقاضی به شعبه تعیین شده، پذیرش متقاضی از سوی شعبه انجام می‌شود. متقاضی ۴۵ روز کاری مهلت دارد تا نسبت به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام کند.

سقف فردی تسهیلات

برای تولد فرزند اول، ۲۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه

برای تولد فرزند دوم، ۴۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۴۸ ماهه

برای تولد فرزند سوم، 600 میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۶۰ ماهه

برای تولد فرزند چهارم، ۸۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۷۲ ماهه

برای تولد فرزند پنجم و بالاتر، هزار میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۸۴ ماه

نرخ کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری ۴ درصد به صورت سالانه است.

شرایط پرداخت تسهیلات

با توجه به تنفس ۶ ماهه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، سررسید اولین قسط ۶ ماه بعد از تاریخ عقد قرارداد است.

ارائه اصل شناسنامه فرزند و پدر وی در زمان تشکیل پرونده الزامی است.

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به پدر، یک بار برای هر فرزند متولد شده امکان‌پذیر است.

در صورتی که حین دوره بازپرداخت تسهیلات فرزندآوری، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا بیاید، پرداخت تسهیلات مذکور مطابق ضوابط ذیربط برای فرزند بعدی امکان‌پذیر خواهد بود.

در صورت تولد فرزندان دوقلو و بیشتر، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به پدر، یک بار به ازای هر فرزند متولد شده امکان‌پذیر است.

منبع: همشهری آنلاین

۲ دستور جدید برای وام فرزندآوری

بر اساس دستور اول بانک‌ها مکلفند تا ۱۰ روز پس از تکمیل مدارک و مشخص شدن ضامن، وام فرزندآوری را پرداخت کنند.

دستور دوم درباره ضامن وام است. بر اساس بخشنامه جدید، بانک‌ها باید ابتدا متقاضی وام را اعتبارسنجی کنند و اگر متقاضی اعتبار لازم برای دریافت وام را داشت، با دریافت یک سفته یا یک ضامن یا طبق بخشنامه ضمانت وام‌های خرد، وام فرزندآوری و ازدواج را پرداخت کنند.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی این دستورالعمل روی سایت بانک مرکزی در دسترس است و اگر بانکی به آن عمل نکند متخلف است و با آن برخورد می‌شود.

این دو شرط برای پرداخت وام از سوی بانک‌هاست. اما دریافت این وام چه شرایطی دارد و به چه کسانی تعلق می‌گیرد و به چه کسانی نه؟

مشمولان وام فرزندآوری

این وام به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که تاریخ تولد فرزند آنها از ابتدای فوردین ۱۴۰۰ است. خانواده‌ها تا دو سال بعد از تولد فرزند می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

شرط دوم این است که نرخ باروری شهر محل تولد کودک و پدر، کمتر از۲٫۵ باشد. این دو گروه می‌توانند وام فرزندآوری دریافت کنند اما جز این، افراد دیگر توان دریافت وام را ندارند.

مبلغ این تسهیلات به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است.

دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است و با توجه به تنفس ۶ ماهه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، سررسید اولین قسط ۶ ماه بعد از تاریخ عقد قرارداد است.

منبع: تجارت نیوز

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها