خبر مهم برای یارانه بگیران / یارانه نقدی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای این افراد

کد خبر: 1178256

معاون سازمان بهزیستی گفت: بابت نگهداری هر سالمند معمولی در مراکز نگهداری بهزیستی به طور متوسط سالانه ۲ میلیون تومان و برای سالمندان مجهول الهویه و بی سرپرست ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود.

خبر مهم برای یارانه بگیران / یارانه نقدی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای این افراد

یوسف رضایی، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران با حضور در مورد روز جهانی سالمند گفت: در حال حاضر ۱۸۰۰ سالمند مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی تهران نگهداری می‌شوند.

وی افزود: با توجه به تغییر سبک زندگی در جوامع و حرکت جوامع از زندگی سنتی به سبک مدرن و صنعتی شرایط زیست برای سالمندان درخانوارها دچار مشکلاتی شده است و تمایل خانواده‌ها به نگهداری سالمندان در مراکز نگهداری افزایش یافته است.

رضایی با بیان اینکه بر اساس آمار در حال حاضر ۱۰ درصد از جمعیت کشور را سالمندان بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند گفت: هم اکنون ۱۲۰ هزار نفر از سالمندان کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و ۴ هزار و ۸۸۰ سالمند در ۱۲۰ مرکز نگهداری سالمندان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه سالمندی یک مرحله از زیست انسان است و در معیارهای جهانی به افراد بالای ۶۰ سال سالمند اطلاق می‌شود گفت: در این رده بندی جهانی به افرادی که در رده سنی ۶۰ تا ۷۵ سال قرار دارند سالمند جوان، به افرادی که در رده سنی ۷۶ تا ۹۰ سال قرار دارند سالمند میانسال و به افرادی که در رده سنی ۹۰ سال به بالا قرار دارند سالمند کهنسال گفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شیب سالمندی در کشور و جهان رو به بالا و افزایش است خاطر نشان کرد: رشد شیب سالمندی در کشور ما ۳ برابر متوسط شیب جهانی است.

تمام ارگان‌ها بر اساس نیاز سالمندان برنامه ریزی کنند

حمیرا خزایی، مسئول دبیر خانه شورای سالمندان استان تهران بر ضرورت هماهنگی و برنامه ریزی همه ارگان‌های عضو شورای ملی سالمندان بر اساس نیازهای آنها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سالمندان دغدغه‌ها و مشکلاتی دارند که ضروری است دستگا‌ه‌ها در جهت رفع آنها گام بردارند بیان کرد: در حال حاضر پوشش بیمه‌ای سالمندان یکی از مسائل مهم است و متاسفانه اغلب سالمندان کشور تحت پوشش بیمه نیستند.

خزایی در ادامه اظهار داشت: ایجاد فضای لازم جهت توانمندسازی سالمندان در راستای حفظ استقلال فردی، کرامت و منزلت آن‌ها در خانواده و جامعه، از اهداف دبیرخانه شورای سالمندان است.

وی تصریح کرد: پیگیری تصویب سند ملی برنامه‌های راهبردی سالمندان که از سال ۹۲ آغاز و در سال ۹۸ تدوین شد از فعالیت‌های مهم شورای سالمندان است، که با تصویب این سند چارچوبی برای هدایت سیاستگذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها در حوزه سالمندان وجود خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها