اجرای جهاد آبرسانی در نقاط محروم 31 استان

کد خبر: 1178781

وزیر نیرو رفع مشکلات آبرسانی روستاها را در اولویت برنامه‌ها دانست و گفت: اکنون جهاد آبرسانی با مشارکت سپاه پاسداران در رفع محرومیت آبرسانی نقاط محروم ۳۱ استان در حال اجرا است.

اجرای جهاد آبرسانی در نقاط محروم 31 استان

علی اکبر محرابیان شامگاه شنبه در نشست بررسی وضعیت آبرسانی و روند اجرا طرح‌ها در استان بوشهر با بیان اینکه شیرین‌سازی آب دریا در نقاط ساحلی یکی از طرح‌های مهم در تأمین آب شرب تعیین شده است اظهار داشت: در استان بوشهر طرح‌های آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف شهری و روستایی در حال اجرا و یا در مدار بهره‌برداری است.

وزیر نیرو با اشاره به طرح آب‌شیرین‌کن سیراف به جم با ظرفیت بیش از 28 هزار مترمکعب خاطرنشان کرد: مرحله نخست تأسیسات آب‌شیرین‌کن سیراف به جم در دهه فجر امسال با ظرفیت 10 هزار مترمکعب در مدار تولید قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر تسریع در تکمیل طرح برق‌رسانی تأسیسات آب‌شیرین‌کن جم گفت: برای تسریع در اجرا این طرح 70 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.

محرابیان از تخصیص 170 میلیارد تومان تعهد وزارت نیرو در طرح آبرسانی به جم خبر داد و بیان کرد: آب‌شیرین‌کن شهر بنک کنگان نیز تا یک سال دیگر ساخته و مشکل آب این منطقه برطرف می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به تزریق اعتبار به سد دالکی دشتستان خاطرنشان کرد: تا 2 هفته آینده اعتبار لازم به پروژه سد دالکی تزریق و از طرف دیگر اعتبارات قرارگاه به این پروژه اختصاص داده می‌شود.

محرابیان پروژه جهاد آبرسانی را به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمران کشور دانست و تصریح کرد: اکنون جهاد آبرسانی با مشارکت سپاه پاسداران در رفع محرومیت آبرسانی نقاط محروم 31 استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه پیشرفت پروژه جهاد آبرسانی در استان بوشهر 40 درصد است افزود: جهاد آبرسانی در 120 روستای استان بوشهر با 100 میلیارد تومان در حال اجراست.

وزیر نیرو اضافه کرد: برای رفع مشکل آب 348 روستای استان بوشهر 750 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که مشکل آب 80 درصد روستاهای دارای تنش آبی استان رفع می‌شود./ تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها