خبر فوری / اعلام شروط رفع فیلتر اینستاگرام و واتس اپ

کد خبر: 1181225

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه تشخیص اولیه شورای امنیت کشور بر این است که این دو پلتفرم‌مُخل امنیت مردم هستند، گفت: این دوپلتفرم در حوادث اخیر، نوعی هماهنگی با دشمن در خارج از کشور و با منافقین و رژیم صهیونیستی داشتند و این اثبات شده است. رفع فیلتر باید در شورای امنیت کشور جمع بندی شود و یکی از شروط این است که این دو پلتفرم باید در داخل ایران‌نماینده داشته باشند و مقررات و قوانین کشور را انجام دهند.

خبر فوری / اعلام شروط رفع فیلتر اینستاگرام و واتس اپ

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل در حاشیه پنجمین‌ همایش ملی پدافند شهری در جمع خبرنگاران در رابطه با فیلترینگ دو پلتفرم اینستاگرام و واتس اپ، گفت: پلتفرم هایی که به عنوان شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد،  معمولا باید در چهارچوب قوانین و مقررات کشور ها اقدامات خود را به انجام برسانند. موضوع اصلی و در اولویتی که باید همه بر آن متعهد باشند ، حفظ امینت برای مردم است.

وی در ادامه گفت: امنیت نقش زیر ساختی برای همه حوزه ها دارد و در نبود امنیت، اقتصاد و فرهنگ و فضای سیاسی و اجتماعی هم خالی از معنا است‌. این دو پلتفرم در گذشته هم نشان داده اند که تابع قوانین جمهوری اسلامی نیستند و حاضر نشدند شرایطی را که وزارت ارتباطات برای آنها تعریف کرده است را بپذیرند. در حوادثی اخیر هم نقش فعال آنها دیده شده است.

سردار جلالی خاطر نشان کرد: این دوپلتفرم در حوادث اخیر، نوعی هماهنگی با دشمن در خارج از کشور و با منافقین و رژیم صهیونیستی داشتند و این اثبات شده است. بنا براین شورای امنیت کشور تصمیم گرفت که تا زمانی که امنیت کشور احساس کند که تضمینی ندارد این پلتفرم ها را متوقف کند.

سردار جلالی تاکید کرد: از سوی دیگر  شورای عالی فضای مجازی مبتنی بر تامین‌نیازمندی های مردم برای توسعه و تقویت زیر ساخت های داخلی اقداماتی در دست انجام دارد تا به اقتصاد مردم و مشاغلی که در آنجا است کمک کرده باشد. شاهد یک مهاجرت نرمی در شبکه های داخلی هستیم که توسط مردم به صورت ارادی انجام‌می‌شود. تلاش زیادی شده است که مشاغل مستقر در این حوزه ها، جانمایی شود وابزار های کمکی برایش پیش بینی شود که مشاغل مردم آسیب نبیند.

شروط رفع فیلتر اینستاگرام و واتس اپ

وی در پایان افزود: رفع فیلتر باید در شورای امنیت  کشور جمع بندی شود. یکی از شروط این است که این دو پلتفرم باید در داخل ایران‌نماینده داشته باشند و مقررات و قوانین  کشور را انجام دهند و تشخیص اولیه شورای امنیت کشور بر این است که این دو پلتفرم‌مُخل امنیت مردم هستند.

برنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها