سورپرایز برای معلمان/ وعده رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد / افزایش حقوق کدام معلمان صادر شد؟

کد خبر: 1181615

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از صدور احکام رتبه «آموزشیار معلم» خبر داد.

سورپرایز برای معلمان/ وعده رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد / افزایش حقوق کدام معلمان صادر شد؟

صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: احکام رتبه «آموزشیار معلم» تعداد زیادی از معلمان با سابقه زیر 3 سال صادر شد و در حقوق این ماه این گروه از معلمان اعمال شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، صدور احکام را از رتبه یک آغاز کرد چرا که حقوق پایه این معلمان پایین بود و نیاز بود که توجه بیشتری صورت گیرد.

به گزارش فارس، ستاری‌فرد با بیان اینکه صدور احکام سایر معلمان نیز در روزهای پیش رو ادامه دارد، افزود: هنوز بخش قابل توجهی از معلمان در سامانه رتبه‌بندی، تأیید نهایی را انجام ندادند و بعد از آن، بررسی مستندات و مدارک آغاز می‌شود.

وی از معلمان خواست تا در سامانه رتبه‌بندی معلمان، بارگذاری مدارک و مستندات را تأیید نهایی کنند تا بتوان بررسی‌ها را انجام داده و احکام رتبه‌بندی را صادر کنند.

 هر معلم برای کسب رتبه آموزشیار معلم باید 460 امتیاز، مربی معلم، 530 امتیاز، استادیار معلم 600 امتیاز، دانشیار معلم 750 امتیاز و استاد معلم 900 امتیاز کسب کند./فارس

همسان سازی حقوق معلمان کلید خورد

 علیرضا منادی سفیدان صبح امروز در نشست تخصصی کمیسیون اعضای آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی واقع در دانشگاه شمال آمل که به منظور بررسی مشکلات آموزش عالی کشور نشستی برگزار شد، از افزایش 15 درصدی حقوق اساتید وزارت علوم خبر داد و اظهار کرد: در اجرای طرح متناسب‎سازی این افزایش حقوق اساتید در آخرین جلسه کمیسیون تصویب و برداشتن سقف اقدامات سازنده انجام شد.

وی با بیان اینکه برای کارکنان کل کشور تصمیم بر افزایش یک میلیونی حقوق، 50 درصد حق عائله‌مندی و 100 درصد حق اولاد شده است، افزود: همچنین در امر برای بازنشستگان پنج درصد افزایش حقوق به همراه افزایش 900 هزار تومان بندپی حقوق و 200 هزار تومان حق عائله‌مندی مصوب شد.

منادی سفیدان از انجام بررسی قانون عدالت آموزشی برای وزارت بهداشت و درمان قانون در مجلس عنوان و مطرح کرد: برای پزشکان عمومی و متخصصان در مناطق محروم نیز به جای سه برابری خدمت این میزان به 1.7 برابر خدمت کاهش یافت و اصلاح‌هایی در زمینه دریافتی اساتید وزارت علوم، پیشکسوتان و اساتید مناطق محروم و مسئله بالارفتن از سقف دریافتی انجام شده که در آینده نزدیک با جلسات مختلف ضریب 1.8 حقوق اساتید نسبت به تهران حل می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگاه کمیسیون به آموزش استراتژیک است، اظهار داشت: آموزش زنجیره تأمین یکپارچه دارد که از سن بدو تولد باید آغاز شود و تا سن 6 سالگی با تلاش کمیسیون آموزش و تحقیقات مهدکودک‌ها از سازمان بهزیستی انتزاع شده و به وزارت آموزش و پرورش محول شد.

وی ادامه داد: همچنین سالیان زیاد مهدهای کودک‌‌ از دست آموزش و پرورش خارج بود که خوشایند نبود ولی هم‌اکنون در این بین سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را در وزارت آموزش و پرورش تشکیل دادیم.

منادی سفیدان با بیان اینکه با توجه به شکل‌گیری 100 ساله آموزش و پرورش به حالت نوین در این یک قرن تحول چندانی جز انقلاب اسلامی و تحلیل ناچیز در محتوا مشاهده نشد و فعالیت‌ها کم بوده است، عنوان کرد: لازم است تا بین معلمان به شکل نومعلم و معلمان 20 سال سابقه تفاوت‎هایی باشد و رتبه رقابتی وجود نداشت که در این زمینه پنج رتبه در نظر گرفته شد تا معلمان براساس تلاش، سابقه و افزایش کیفیت آموزش ارتقا داده شوند و طی پنج سال معلمان با بررسی 130 شاخصه به ارتقا برسند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از افزایش 3.5 تا 6 میلیون تومانی حقوق معلمان در فصل جدید طبق متناسب‌سازی و رتبه‌بندی خبر داد و گفت: دو هفته قبل از اتفاقات اخیر با هزینه 50 هزار میلیارد تومانی دولت، هر معلم به طور علی‌الحساب حدود 8 تا 15 میلیون تومان این مبلغ را دریافت کرد.

وی با اشاره به تعیین تکلیف 70 هزار معلم در طرح مهرآفرین طی چند روز آینده از تحول بزرگ برای یک میلیون معلم د کشور پس از یک قرن از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح و بیان کرد: در زمینه همسان‌سازی اساتید نیز از اقدامات بزرگ کمیسیون آموزش و تحقیقات برای دانشگاه‌ها بوده تا از خروج تعدادی اساتید به خارج جلوگیری به عمل آید.

منادی سفیدان با تاکید بر اینکه در جهت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری تلاش دانشجویان باید به محصول تبدیل شود همان‌گونه که در دیدار اخیر رهبر انقلاب اسلامی با نخبگان مباحث بسیار مهم در این زمینه مطرح شد، یادآور شد: تاکنون 8 هزار شرکت دانش بنیان با گردش مالی 400 هزار میلیارد تومان فعالیت دارند در حالی‌که کل بودجه یک هزار و 500 هزار میلیارد تومان بوده است که یک سوم بودجه کشور را فرزندان دانشمندان دانش‌بنیان کشور رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 400 هزار اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده که 500 شرکت دانش بنیان توسط دانشجویان نخبه دانشگاه شریف به میزان 2 هزار میلیارد تومان فروش و 3 هزار نفر اشتغال ایجاد شد./ تسنیم

به گزارش اکوایران، دیروز ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور از وزارت آموزش و پرورش در ادامه فرآیند «نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی» بازدید داشت.

در این بازدید موضوع رتبه بندی معلمان مطرح شد که یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در این باره گفت: دو میلیون و 300 هزار تومان به‌طور میانگین با اجرای رتبه‌بندی معلمان به حقوق آن‌ها اضافه خواهد شد، همچنین لایحه افزایش حقوق جدید مشمول حال معلمان خواهد شد و یک رفاهی در سال جاری در روز معلم به معلمان پرداخت‌شده است.

براساس گزارش ایلنا، وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اعتبارات آموزش‌وپرورش ۱۹۵ هزار میلیارد تومان است که اگر بر ۱۳ میلیون دانش‌آموز مدارس دولتی تقسیم نماییم، هزینه‌ای که دولت برای هر دانش‌آموز پرداخت می‌کند بالغ و ۱۳ میلیون تومان خواهد شد. میانگین حقوق همکاران فرهنگی بر اساس آخرین دریافتی که از خزانه داشته‌ایم، هفت میلیون و 728 هزار تومان است که در صورت اجرای رتبه‌بندی افزایش خوبی خواهند داشت.

این در حالیست که در روزهای گذشته یکی از نمایندگان مجلس از تعلل سازمان برنامه و بودجه برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان انتقاد کرده است. نماینده مردم علی آباد در مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه 24 ماه مهر اظهار کرد: علی رغم تخصیص اعتبار 9 هزار میلیارد تومانی در بودجه سال جاری، حدود یک سال و نیم است که فرهنگیان، کارکنان شرکت مخابرات و کارکنان اداری، پاداش دریافت نکرده اند که باید تعیین تکلیف شود.

براساس گزارش خبرگزاری خانه ملت، رحمت الله نوروزی افزود: باتوجه به اینکه 20 میلیارد اعتبار برای هر حوزه انتخابیه دیده شده، اما مشخص نیست سازمان برنامه و بودجه چرا در زمینه تامین اعتبارات تعلل می کند.

تعداد معلمان مشمول قانون رتبه بندی

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس گفت: حدود ۲۶ هزار نفر معلم مشمول اعمال آخرین مدرک تحصیلی در احکام استخدامی هستند و مقرر شد پس از مکاتبات انجام شده، برای اجرایی شدن به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

بهروز محبی نجم آبادی اظهار کرد: اعمال آخرین مدرک معلمان در قانون رتبه بندی وجود دارد و وقتی که مذاکرات شفاهی انجام می‌شد یکی از نمایندگان پیشنهاد حذف این بخش را داده بود و آنجا اعلام کرد چون برای سایر ادارات اعمال آخرین مدرک تحصیلی وجود ندارد بایستی برای آموزش و پرورش هم وجود نداشته باشد.

او به خبرگزاری خانه ملت گفت: اعمال آخرین مدرک باید در حکم ثبت شود و بعد امتیاز آن محاسبه شود و ما درخواست کردیم که دولت اعمال کند اما دولتی ها مردد بودند چرا که تعداد افرادی که شامل اعمال مدرک می شدند را نمی دانستند و در نهایت با پیگیری های انجام شده و مکاتبات صورت گرفته معاون قوانین مجلس با دولت شاهد بی توجهی دولت بودیم، ما با دیوان محاسبات نامه نگاری انجام دادیم که دیوان هم از معاونت قوانین مجلس درخواست کرد تا نظر خود را اعلام کند و معاونت هم نظر خود را مبنی بر اینکه مذاکرات شفاهی ثبت آخرین مدرک در حکم است و سپس اعمال امتیاز آن در رتبه بندی خواهد بود اعلام نمود.

محبی نجم آبادی اظهار کرد: در نهایت این موضوع ادامه دار شد و بعضی ها فکر می کردند این تعداد 5 هزار نفر است اما در نهایت آنچیزی که امروز اعلام شد حدود 26 هزار نفر هستند که شرایط اعمال مدرک برای آنها در آموزش و پرورش مهیا است.

به هر حال مراحل اجرای رتبه بندی معلمان از 26 ماه مرداد آغاز شد که قرار است ملاک افزایش حقوق از 31 شهریور 1400 اجرایی شود، همچنین در این طرح ۹۰۰ هزار نفر از فرهنگیان مشمول رتبه‌ بندی می‌شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها