افزایش 50 درصد یارانه معیشتی این خانوار / افزایش حقوق ها از چه زمانی اعمال می‌شود؟

کد خبر: 1183051

نمایندگان مجلس جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری را تصویب کردند؛ افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور نیز در این مصوبه دیده شده است.

افزایش 50 درصد یارانه معیشتی این خانوار / افزایش حقوق ها از چه زمانی اعمال می‌شود؟

 16 مهر ماه بود که معاون امور مجلس رئیس جمهور در راستای ارتقای سطح معیشت مردم از جمله کارکنان دولت و بازنشستگان و لزوم رعایت عدالت در نظام پرداخت‌ها و بهبود معیشت آنان، عدالت در توزیع اعتبارات، عادلانه سازی پرداخت‌ها و افزایش قدرت خرید مردم از تقدیم لایحه دو فوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری به مجلس خبر داد.

به دنبال این موضوع نمایندگان مجلس روز یکشنبه هفته جاری، جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری را با 198 رای موافق تصویب کردند.

در بخشی از این مصوبه اما بر افزایش 30 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور نیز اشاره شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: در ابتدای سال 20 درصد برای افزایش حقوق آنها اعمال شد و ما امروز 30 درصد را لحاظ کردیم. بر این اساس از ابتدای سال افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشمول افزایش 50 درصد حقوق می‌شوند.

پیش از این مبالغ مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای خانواده یک نفره ماهانه 420 هزار تومان، خانواده دو نفره 600 هزار تومان، سه نفره 840 هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و 80 هزار تومان و پنج نفره یک میلیون و 320 هزار تومان در نظر گرفته شده بود که با این افزایش 30 درصدی، به این ترتیب میزان مستمری این خانوارها افزایش خواهد یافت.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: همزمان با پرداخت مستمری آبان ماه، قرار است دولت مابه‌التفاوت مستمری مهر ماه مددجویان نهادهای حمایتی را نیز پرداخت کند تا آن را به حساب مددجویان واریز کنیم؛ با افزایش 30 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش به این ترتیب مستمری خانوارهای یک نفره 550 هزارتومان، دو نفره 780 هزارتومان، سه نفره یک میلیون و 90 هزار تومان، 4 نفره یک میلیون و 400 هزار تومان و برای 5 نفر به بالا یک میلیون و 720 هزار تومان می‌شود.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها