خبر خوش برای خریداران سکه /سیگنال حراج سکه به بازار / آغاز ریزش قیمت‌ طلا و سکه

کد خبر: 1184855

کشتی‌آرای با تأکید براینکه روند صعودی قیمت طلا و ارز در بازار متوقف شده است، گفت: پیش بینی می شود با ادامه عرضه ی اوارق سکه در بازار سرمایه طی روزهای آینده بازهم قیمت ها در بازار کاهش یابد.

خبر خوش برای خریداران سکه /سیگنال حراج سکه به بازار / آغاز ریزش قیمت‌ طلا و سکه

محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار داشت: روند قیمتی در بازار طلا و سکه امروز نسبت به روزهای گذشته تغییر داشته و کاهشی شده است.

وی با بیان اینکه روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز متوقف شده است، تصریح کرد: همزمان با توقف روند صعودی قیمت‌ها در بازار داخلی، قیمت طلای جهانی نیز 10 دلار نسبت به روز گذشته کاهش داشته است.

این فعال بازار طلا و سکه با اشاره به اینکه کاهش قیمت ارز در بازار داخلی و طلای جهانی در کنار آغاز عرضه اوراق سکه بانک مرکزی در بازار سرمایه موجب کاهش قیمت‌ها شده است، گفت: براساس طرح جدید بانک مرکزی و با عرضه اوراق سکه مرکزی، بسیاری از سرمایه های سرگردان و نقدینگی مردم می تواند راهی این بازار شود.

* کاهش یک میلیونی حباب سکه/ طلا و سکه ارزان می شود

کشتی آرای از کاهش حباب سکه خبر داد و گفت: حباب سکه از 2 میلیون و 700 هزار تومان به یک میلیون و 700 هزار تومان کاهش یافته است و پیش بینی می شود با ادامه عرضه ی اوارق سکه در بازار سرمایه طی روزهای آینده بازهم کاهش یابد.

او تأکید دارد که در روزهای گذشته التهابات بازار طلا و ارز با هم مرتبط بودند ولی از امروز فضای هر دو بازار آرام شده و خریدهای هیجانی مردم نیز نسبت به روزهای گذشته کاهش محسوس داشته است.

وی با بیان اینکه طلای آبشده نیز هفته قبل حباب داشت ولی الان حباب طلا هم تخلیه شده است، افزود: عرضه اوراق سکه باعث کاهش حباب سکه می شود؛ کما اینکه قیمت سکه نسبت به دیروز 300 هزار تومان کاهش یافته است و این کاهش ادامه دار خواهد بود.

* اوراق سکه بانک مرکزی محل مناسبی برای سرمایه گذاری مردم

به گفته کشتی آرای، اوراق سکه بانک مرکزی محل مناسبی برای سرمایه گذاری مردم خواهد بود چراکه نه تنها ریسک نگه داری سکه را ندارد و فقط اوراق (بصورت کاغذی) در اختیار مردم است بلکه همان سودآوری سکه را نیز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قیمت هر گرم طلای 18 عیار دیروز تا یک میلیون و 510 هزار تومان هم بالا رفته بود ولی امروز با 50 هزار تومان کاهش به یک میلیون و 460 هزار تومان رسیده است، گفت: قیمت سکه طرح جدید 16 میلیون و 150 هزار تومان، سکه طرح قدیم 15 میلیون و 400 هزار تومان، نیم سکه 8 میلیون و 900 هزار تومان، ربع سکه 3 میلیون و 300 هزار تومان است.

کشتی آرای گفت: قیمت سکه های نیم، ربع و گرمی همچنان دارای حباب است چراکه فعلاً در بورس کالا، اوراق سکه تمام عرضه می شود و اگر در روزهای آینده اوراق سایر قطعات سکه نیز عرضه شود از حباب این سکه ها نیز کاسته خواهد شد.

* زمان حراج سکه اعلام شد+جزئیات

گفتنی است، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد سکه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، امروز سه شنبه 17 آبان‌ماه در بورس کالای ایران انجام می شود.

طبق اطلاعیه بورس کالا، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد سکه بانک مرکزی به تعداد 100.000 قطعه سکه معادل 10.000.000 اوراق سلف موازی استاندارد سکه بانک مرکزی در روز سه‌شنبه مورخ 17 آبان 1401 از ساعت 11:30 الی 15 دوره پیش‌گشایش و رأس ساعت 15 حراج تک قیمتی انجام خواهد گرفت.

همچنین معاملات ثانویه این اوراق از تاریخ 18 آبان 1401 تا 17 اردیبهشت 1402 ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، اوراق سکه بانک مرکزی معاف از مالیات بوده و کلیـه اشخاص حقیقی می توانند حداکثـر معادل 100 سکه تمام بهـار آزادی طرح جدید و همچنین صندوق های سرمایه گذاری طلا بدون محدودیت، نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.

براساس این گزارش، سررسید اوراق سکه بانک مرکزی، 6 ماه پس از عرضه اولیه، با تسویه نقدی در سررسید بوده و قیمت تسویه نقدی اوراق نیز معادل میانگین موزون قیمت های پایانی تمامی گواهی های سپرده سکه بانک ها و اوراق سکه بانک مرکزی در بورس کالای ایران در آخرین جلسه معاملاتی خواهد بود.

معاملات ثانویه اوراق سکه مرکزی، در بورس کالای ایران انجام میشود و دارندگان اوراق درصورت تمایل به فروش اوراق زودتر از سررسید، می توانند اوراق سکه خود را در بورس کالای ایران، به قیمت روز به فروش برسانند.

بانک مرکزی ج.ا.ا تسویه نقدی اوراق در سررسید و همچنین نقدشوندگی این اوراق در بازار ثانویه بورس کالای ایران به قیمت روز را متعهد می شود. بنابراعلام روابط عمومی بانک مرکزی، اوراق سکه بانک مرکزی علاوه بر امکان سرمایه گذاری در طلا، قابلیت توثیق در شبکه بانکی برای اخذ انواع تسهیلات را نیز دارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها