از بورس کالا پژو 207 بخرید /قیمت 207 در بورس چقدر؟

کد خبر: 1186657

در ادامه سلسه عرضه‌های خودرو در بورس کالا، قرار است آخرین دوشنبه آبان ماه پژو ۲۰۷ در بورس کالا عرضه شود. آیا ۲۰۷ را از بورس کالا بخریم؟

از بورس کالا پژو 207 بخرید /قیمت 207 در بورس چقدر؟

چند هفته‌ای می‌شود که عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شده است. پس از لغو محدودیت‌ عرضه‌ها، قرار است دوشنبه هفته آینده یعنی 30 آبان ماه پژو 207 در بازار سرمایه عرضه شود.

روز دوشنبه 1000 دستگاه پژو 207 دنده‌ای با فرمان برقی و رنگ سفید در تابلوی معاملات بورس کالا مورد عرضه و رقابت قرار می‌گیرد.

نکته مهم این عرضه اینجاست که قیمت پایه این خودرو 56 درصد از بازار ارزان‌تر است.

قیمت 207 در بورس چقدر است؟

بر اساس اعلام بورس کالا پژو ۲۰۷i با قیمت پایه ۱۸۷ میلیون تومان روی تابلوی معاملات می‌رود.

نگاهی به اعداد و اراقام بازار آزاد نشان می‌دهد که قیمت 207 دنده‌ای حدودا 423 تا 436 میلیون تومان است. اگر قیمت پایه و قیمت بازار آزاد را مقایسه کنیم به تفاوت قیمتی 56 درصدی می‌رسیم. اما نکته اساسی اینجاست که 187 میلیون تومان قیمت پایه است و خریدار خودور از بورس کالا باید هزینه مالیات و عوارض که معادل 13 درصد از مبلغ نهایی و هزینه ثابت به مبلغ ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار تومان بابت بیمه و شماره‌گذاری است را پرداخت کند.

البته چون معاملات بورس بر اساس عرضه و تقاضاست احتمالا قیمت پایه 187 میلیون تومانی به چند برابر افزایش یابد. چرا که 207 خودروی محبوبی است و فاصله قیمتی بسیار زیادی با بازار آزاد دارد و خریدار می‌تواند سود بسیار خوبی جذب کند.

شرایط خرید خودرو چیست؟

در جدیدترین نامه محمد نوروزپور، مدیر بازرسی و امور اعضای بورس کالای ایران در خصوص خرید محصول پژو ۲۰۷ در تاریخ ۳۰ آبان آمده است: مهلت ثبت سفارش ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۹ آبان خواهد بود.

همچنین پیش‌دریافت خرید خودرو به میزان ۱۰۰ درصد است و اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو سواری شده‌اند امکان ثبت سفارش نخواهند داشت. هر کد بورسی صرفا امکان یک ثبت سفارش را دارد و ثبت سفارش برای اشخاص حقوقی مجاز نیست.

تحویل این خودرو به صورت ۳ ماهه بوده و در تاریخ ۳۰ بهمن انجام می‌شود. این خودرو دارای فرمان برقی و رنگ سفید است. همچنین خریداران باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته باشند.

خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به سایت به آدرس وبسایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو اقدام به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی کرده و در زمان مقرر که طی پیامک (تکمیل وجه هزینه های متعلقات قانونی) اطلاع رسانی می‌شود، علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی های مجاز، بیمه‌گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه‌های زیر اقدام کنند.

هزینه‌ها شامل بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۴ میلیون و 371 هزار تومان به علاوه ۱۳ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی است که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.

بدیهی است درصورت عدم واریز هزینه‌های فوق حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی،140 زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها