لینک اسامی برندگان ایران خودرو با کد ملی و پیگیری | نتایج قرعه کشی پیش فروش امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۱

کد خبر: 1186842

فهرست منتخبین قرعه‌کشی، حداکثر سه روز پس از پایان مهلت ثبت نام از طریق سایت فروش اینترنتی و ارسال پیامک اعلام خواهد شد.

لینک اسامی برندگان ایران خودرو با کد ملی و پیگیری | نتایج قرعه کشی پیش فروش امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۱

لیست برندگان قرعه کشی ایران خودرو با کد پیگیری، اولویت، اسامی برندگان نهایی با کد ملی، جدول و نتایج پیش فروش یکساله (فروش دوازده ماهه با پیش پرداخت علی الحساب، بخشنامه ۴۵۰۷ عادی) اعلام شد.

به گزارش ایمنا، مراسم قرعه کشی طرح پیش فروش ایران خودرو۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ با حضور نهادهای نظارتی انجام شد و اسامی برندگان اعلام شد. ثبت نام این طرح از روز پنج شنبه مورخ ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱ آغاز شد و چهار روز ادامه داشت.

برای مشاهده اسامی برندگان قرعه کشی اینجا کلیک کنید

محصولات ایران خودرو

بر اساس بخشنامه ایران خودرو در طرح پیش فروش یک ساله آبان ۱۴۰۱، تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس توربوشارژ دستی مجهز به گیربکس شش سرعته و فرمان برقی، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک و رانا پلاس عرضه می شود.

قیمت ایران خودرو

در طرح پیش فروش جدید ایران خودرو، محصولات با پیش پرداخت علی الحساب زیر عرضه می‌شوند:

تارا دستی با مبلغ پیش پرداخت ۱۱۸ میلیونر تومان

تارا اتوماتیک با مبلغ پیش پرداخت ۱۶۶ میلیون تومان

رانا پلاس با مبلغ پیش پرداخت ۸۶ میلیون تومان

دنا پلاس توربوشارژ دستی با مبلغ پیش پرداخت ۱۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک با مبلغ پیش پرداخت ۱۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

ثبت نام ایران خودرو

در طرح پیش فروش عادی ایران خودرو ۴۲۰ هزار و ۱۰۷ نفر واجد شرایط حضور در قرعه‌کشی شدند.

اسامی برندگان ایران خودرو 

سایت ایران خودرو ۱۴۰۱

آدرس درگاه اینترنتی فروش محصولات گروه خودروسازی ایران خودرو https://esale.ikco.ir/ است.

موعد تحویل ایران خودرو

بر اساس اعلام ایران خودرو زمان تحویل خودروها حداکثر دوازده ماه خواهد بود.‌

۱۹ آبان ماه ایران خودرو هشتمین مرحله از فروش فوق‌العاده و پیش فروش محصولات یک ساله خود را که ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (ویژه مادران) و چهارمین فروش فوق‌العاده و پیش فروش یک ساله محصولات را در قالب طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده آغاز کرد.

در این مرحله از فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو در هر سه قالب (عادی، جوانی جمعیت و جایگزینی خودرو‌های فرسوده) دو محصول سورن پلاس و پژو پارس سفارشی‌ای ال ایکس را عرضه کرده است.

با اتمام فرصت ثبت نام که به مدت ۴ روز تعیین شده بود، روز گذشته چهارشنبه ۲۵ آبان ماه مراسم قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نهاد‌های نظارتی در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار شد.

فهرست منتخبین قرعه‌کشی، حداکثر سه روز پس از پایان مهلت ثبت نام از طریق سایت فروش اینترنتی و ارسال پیامک اعلام خواهد شد و منتخبان ظرف مدت سه روز فرصت خواهند داشت وجه تمام خودرو در طرح فروش فوق‌العاده و مبلغ علی‌الحساب در طرح پیش فروش یک ساله را از طریق همان سایت فروش اینترنتی  esale.ikco.ir واریز کنند، درصورت عدم واریز مبالغ ثبت‌نام متقاضی کم لم یکن تلقی می‌شود.

در مرحله پیش فروش یک ساله محصولات ایران خودرو نیز ۵ محصول شامل تارا در دو مدل دستی و اتوماتیک، دنا پلاس توربو دستی ۶ سرعته با فرمان برقی، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک و رانا پلاس عرضه شده است./ برنا

امتیاز جدید ایران خودرو به مالکان خودروی فرسوده

طبق قانون موردنظر، ۱۰درصد از فروش خودروسازان باید به خروج و جایگزینی مدل‌های فرسوده اختصاص پیدا کند و بر این اساس، مالکان این خودروها از شانس بالاتری نسبت به مشتریان برخوردار هستند. این در حالی است که با توجه به قوانین مربوط به اسقاط، این طرح برای بسیاری از مالکان خودروهای فرسوده از جذابیت لازم برخوردار نیست و در عوض، واسطه‌گران و دلالان را جذب کرده است.

متقاضیان شرکت در طرح اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسوده، در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی، باید ظرف مدتی معین نسبت به از رده خارج کردن خودروی خود اقدام کنند. در واقع تحویل خودروی ثبت‌نامی به آنهایی که در طرح موردنظر برنده شده‌اند، منوط به ارائه گواهی اسقاط است و در غیر این صورت، خودرویی تحویل نخواهد شد. تا این‌جای کار روالی طبیعی به حساب می‌آید، منتها مساله اینجاست که در ازای اسقاط خودروی فرسوده، پولی به مالکان آنها پرداخت نخواهد شد.

به عبارت بهتر، مالکان خودروی فرسوده در عوض امتیازی که نصیب آنها شده (افزایش شانس برنده شدن در قرعه‌کشی)، عملا خودروی خود را باید رایگان در اختیار مراکز اسقاط قرار دهند. این در حالی است که آنها برای پرداخت پول خودروی ثبت‌نامی، روی فروش خودروی فرسوده خود حساب باز کرده‌اند و وقتی قرار نباشد از این بابت پولی دریافت نکنند، خیلی‌ها انگیزه لازم را برای شرکت در این طرح نخواهند داشت. هرچند با در نظر گرفتن اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروی نو و قیمت پایین خودروی فرسوده، برنده شدن در این طرح باز هم به نفع مشتریان است، اما این موضوع به اندازه کافی برای مصرف‌کنندگان واقعی که با کمبود نقدینگی مواجه‌اند و نمی‌خواهند خودروی فرسوده‌شان را رایگان اسقاط کنند، جذابیت کافی ندارد.

از آن سو اما طرح خودروهای فرسوده برای واسطه‌گران و دلالان جذاب است، زیرا با وجود اینکه بابت اسقاط خودروی فرسوده پولی در کار نیست، باز هم به دلیل وجود اختلاف قیمت کارخانه و بازار خوردوی نو، طرح موردنظر جذابیت لازم را برای آنها دارد. از همین رو هیچ بعید نیست بخشی از ثبت‌نام‌های طرح اسقاط، به واسطه اجاره کارت ملی مالکان خودروهای فرسوده انجام شده باشد. به عنوان مثال، اگر قیمت یک پژو آر دی فرسوده را ۴۰میلیون تومان در نظر بگیریم، مالک این خودرو اگر در طرح اسقاط برنده پژوپارس شود، عملا از ناحیه اختلاف قیمت کارخانه و بازار این خودرو حدود ۱۵۰میلیون تومان سود خواهد کرد. با کسر ۴۰میلیون تومان ارزش خودرو که نصیب وی نمی‌شود، فرد برنده باز هم ۱۱۰میلیون تومان سود خواهد کرد. با این حساب، طرح اسقاط و جایگزینی فرسوده‌ها در فروش خودروسازان، نوعی رانت را در دل خود جای داده که به نظر می‌رسد با توجه به تاثیر آن روی از رده خارج کردن فرسوده‌ها، سیاستگذار چشم خود را بر آن بسته است./ دنیای اقتصاد

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها