متقاضیان مسکن دولتی بخوانند | خبر مهم درباره خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن

کد خبر: 1187209

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن براساس ماده ۳۴۲ قانون مدنی غیر قانونی خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن غیر قانونی است

متقاضیان مسکن دولتی بخوانند | خبر مهم درباره خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن

سعید شاهین فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد: در راستای جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد صاحب امتیاز و با دستور مقامات قضایی استان، دفاتر رسمی از نقل و انتقال و همچنین ثبت وکالت در مورد طرح مذکور ممنوع است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان اضافه کرد: آگهی‌های خرید و فروش در فضای مجازی در مورد خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است و همشهریان فریب سوداگران را نخورند.

وی گفت: در زمان تشکیل پرونده فیزیکی توسط متقاضیان واجد شرایط مبنی بر آگاهی از غیر قانونی بودن خرید و فروش و لغو امتیاز در صورت اقدام به فروش متعهد شده و تعهد محضری ارائه کرده‌اند.

مشاورین املاک حق خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن را ندارند

شاهین‌فر تاکید کرد: مشاورین املاک حق خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن را ندارند و این دستور‌العمل از طریق اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به مشاورین املاک ابلاغ شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: بنا به اخبار واصله برخی از مشاورین املاک در سطح شهر متاسفانه اقدام به خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن می‌کنند که در این زمینه باید دستگاه‌های نظارتی استان با جدیت بیشتری در این زمینه ورود کنند.

وی گفت: امکان نقل و انتقال واحدهای نهضت ملی مسکن به غیر وجود ندارد و هر گونه معامله در این مورد غیر قانونی است.

شاهین‌فر بیان کرد: در این راستا با توجه به تاکیدات استاندار و مقامات قضایی استان در مورد پیشگیری و کنترل این معاملات غیر رسمی و غیر قانونی که در نهایت منجر به ترویج هر چه بیشتر سوداگری و افزایش کاذب قیمت در بخش زمین و مسکن می‌شود و تضییع هر چه بیشتر حقوق شهروندان به ویژه اقشار کم بضاعت و مستضعف جامعه خواهد شد درخواست همکاری و نظارت بیشتر از سوی دستگاه‌های نظارتی استان و اقدامات لازم در این زمینه است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: با توجه به عدم مشخص بودن واحدهای مسکونی متقاضیان (متراژ، مساحت، بلوک، طبقه و غیره) و انتخاب آن زمان تحویل واحد و بر مبنای امتیاز بر اساس واریزی صورت گرفته، در این راستا هر گونه معامله در این زمینه باطل و (معامله شی مجهول) و غیر قانونی است و کانون سردفتران و دفتر یاران استان نیز مکاتبات لازم انجام داده و هیچ گونه نقل و انتقال و وکالت در مورد طرح‌های حمایتی صورت نمی‌پذیرد.

وی در پایان گفت: نقل و انتقال واحدها تنها بعد از مشخص شدن واحد مسکونی متقاضیان و انعقاد قرارداد پیش فروش با سازنده امکانپذیر است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها