انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به ۳ استان

کد خبر: 1187379

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از انتقال آب از خلیج فارس و عمان به سه استان خبر داد و گفت: کشور به لحاظ آبی در شرایطی است که باید انتقال آب صورت گیرد.

انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به ۳ استان

 علی سلاجقه در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست که امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش ایسنا که آبا انتقال آب خلیج فارس مورد تایید سازمان محیط زیست است یا نه؟ گفت: مسئله‌ای که همیشه مورد انتقاد ما بود، «انتقال آب» درون حوضه کشوری بود که دولت سیزدهم هم پای این مسئله ایستاده است و انجام نمی‌شود اما مسئله مهم انتقال آب از منابع اقیانوسی و دریایی است و کشور ما در شرایطی قرار دارد که این کار باید انجام شود.

وی ضمن بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌صورت مطلوب از این منابع استفاده می‌کنند، اظهارکرد: متاسفانه پسماندهایی وارد آب می‌شود و هم خلیج فارس و هم عمان را دچار مشکل می‌کند. ما بحث انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به داخل کشور به‌خصوص به سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تا حدودی خراسان جنوبی را داریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه انتقال آب، بیشتر از دریای عمان انجام خواهد شد، گفت: کیفیت آب عمان نسبت به خلیج فارس تقریبا شرایط مناسب‌تری دارد و هزینه‌ها کاهش‌می‌یابد البته از جنبه‌های شاخص‌های محیط زیستی نیز موضوع را بررسی می‌کنیم تا برای بوم زیست اتفاقی نیفتد.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها