پورابراهیمی: دولت روحانی مشکلات اقتصادی را تشدید کرد

کد خبر: 1187568

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نرخ رشد نقدینگی در کشور در شش ماهه اول امسال به شدت پایین آمده و اثرات آن را در دوره‌های بعدی در کاهش تورم خواهیم دید.

 پورابراهیمی: دولت روحانی مشکلات اقتصادی را تشدید کرد

محمدرضا پورابراهیمی در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی و آیین افتتاح برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات اقتصادی مقاومتی که با حضور سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد با بیان اینکه دشمن در طول سال‌های متمادی در رسیدن به اهداف خود ضعف داشته است، اظهار داشت: بیشترین هجمه دشمن در دهه اخیر که از سال 90 و با تحریمهای اقتصادی آمریکایی‌ها آغاز شد؛ تحریم‌هایی که با عناصر بسیار حرفه‌ای در این زمینه اقدامات دشمن را تکمیل کرد.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش کرد یک تحریم کاملاً حرفه‌ای و تخصصی را علیه ملت ایران به کار بندد، گفت: در دولت اول اوباما پیشنهاد تحریم‌های هوشمندانه علیه ایران داده شد و کارشناسان آمریکایی پیش‌بینی کرده بودند که با اجرای این تحریم‌ها بیش از شش ماه طول نخواهد کشید که جمهوری اسلامی ایران به زانو در آید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اتفاقاتی که سال 90 و91 پس از شوک‌های ارزی که در دولت‌های قبل داشتیم که مهمترین شوک ارزی ما در دهه اخیر محسوب می‌شود گفت: این شوک‌ها اولین پیامدهای اقدامات آمریکایی‌ها در عرصه اقتصاد ایران بود اما جمهوری اسلامی ایران راهکارهای مواجهه با تحریم را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه پایان سال 96 و 97 بعد از شوک‌های جدید ارزی که به کشور وارد کردند، آمریکایی‌ها با ادبیات بسیار گستاخانه اعلام کردند که جمهوری اسلامی تا تابستان 97 تمام شده و ما جشن کریسمس را در ایران خواهیم گرفت، افزود: دشمن با وجود همه اقداماتی که انجام داده بود به اهداف خود نرسید.

پورابراهیمی بیان کرد: اگر یک دهم این تحریم‌ها را به فاصله دو ماه بر کشورهای توانمند اقتصادی وارد می‌کردند این کشورها قطعاً با مشکلات جدی مواجه شده و سقوط آنها قطعی بود، اما آمریکا در محاسبات خود توجهی به نگاه معنوی ایران نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر خشن‌ترین رفتار را علیه بچه‌های بسیج، پاسداران و نیروهای امنیتی ما در کف خیابان‌ها انجام شد که تداعی‌کننده اقدامات منافقان در دهه 60 بود، افزود: حضرت آقا فرمودند "دشمن امروز بیشتر از آنکه بر روی توانمندی‌های خودش برای نابودی نظام، حساب باز کرده باشد بر روی اشکالات و نقاط ضعف ما حساب باز کرده است."

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه واقعیت میدانی این است که ما در عرصه اقتصاد در طول یک دهه اخیر به ویژه در هشت سال دولت روحانی اقداماتی انجام دادیم که به شدت مشکلات اقتصادی کشور را تشدید کرد و تشدید مسائل اقتصادی مبنای این قضیه است، گفت: امروز هم دشمن در تحلیل‌های خود دچار اشتباه است و اعلام می‌کنند که مردم ایران به دنبال آزادی و بی‌حجابی هستند در حالی که واقعیت قضیه نیست.

وی با اشاره به اینکه مردمی که معترض هستند و اعتراضات آنها بعضاً به حق است را باید از معاندین جدا کنیم، گفت: ما باید پاسخگوی معترضین باشیم و جوانان ما باید اغنا شوند، چرا که آنها امروز تحت تاثیر فضا، شرایط و هجمه شدید رسانه‌ای قرار گرفته‌اند؛ البته ذره‌ای مماشات با کسانی که برای براندازی نظام تلاش می‌کنند نباید انجام شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه ریشه مشکلاتی که امروز مطرح است به مسائل اقتصادی بر می‌گردد، گفت: مسیر حرکت نظام در حوزه اقتصادی رو به بهبود است و دشمن می‌داند که اگر اقتصاد ما بهبود یابد جمهوری اسلامی مهار شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه وضعیت صادرات ما رشد 20 درصدی در صادرات غیر نفتی را نسبت به سال قبل داشته و این ظرفیت در اقتصاد ما با جهت گیری دولت، فعالسازی دیپلماسی اقتصادی، پشتیبانی مجلس و ارکان نظام شکل گرفته است، افزود: نرخ رشد نقدینگی در کشور در شش ماهه اول امسال به شدت پایین آمده و اثرات آن را در دوره‌های بعدی در کاهش تورم خواهیم دید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اتصال همه درگاه‌های پرداخت به سامانه مالیاتی گفت: جلوی نشت مالیات در کشور گرفته شده و با این کار متوسط دریافتی ماهانه ما از 4 هزار و 500 میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده کشور در سال قبل به 7 هزار و 500 میلیارد تومان در شش ماهه نخست سال جاری رسیده و تا 9 هزار میلیارد تومان هم افزایش پیدا خواهد کرد.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها