هدیه 780 هزارتومانی رئیس جمهور به مردم | از کمک معیشت آذرماه دولت جا نمانید

کد خبر: 1187951

اخبار جدیدی از پرداخت وام ویژه به یارانه بگیران و افزایش رقم یارانه نقدی خانوارها به گوش میرسد.

هدیه 780 هزارتومانی رئیس جمهور به مردم | از کمک معیشت آذرماه دولت جا نمانید

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از کم کاری بانک های خصوصی در پرداخت تسهیلات قانون جوانی جمعیت انتفاد کرد و گفت: پیشنهاد شده که یارانه زوجین به عنوان ضمانت دریافت تسهیلات مورد نظر پذیرفته شود.

حجت الاسلام متقی‌فر امروز با بیان این مطلب در جلسه ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: دولت و مجلس شورای اسلامی درپی تسهیل شرایط در راستای اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان بر اهمیت و ضرورت مشاوره در رفع مشکلات زوجین، تأکید کرد و افزود: سال گذشته مبلغ 10 میلیارد تومان برای انجام مشاوره رایگان در کشور پرداخت کرده ایم.

وی گفت: اگر فرمانداری ها مکانی را مشخص کنند مجوز راه اندازی مرکز مشاوره را صادر کرده و هزینه های مربوط به مشاوره افراد را هم پرداخت می کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از کم کاری بانک های خصوصی در همراهی با پرداخت تسهیلات قانون جوانی جمعیت انتفاد کرد و گفت: پیشنهاد شده که یارانه زوجین به عنوان ضمانت دریافت تسهیلات مورد نظر پذیرفته شود.

در پایان این جلسه از چهار اثر مربوط به تولیدات فرهنگی رسانه ازدواج و خانواده برای جوانان رونمایی شد./تسنیم

خبرخوش دولت رئیسی برای افزایش یارانه نقدی

مدیر روابط عمومی بهزیستی فارس از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خبر داد.

سلیم حقیقی اعلام مرد: با استناد بند ۵ قانون اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترسیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور افزایش یافت و مستمری آبان ماه با ۳۰ درصد افزایش واریز شد.

او گفت: با این افزایش مستمری نسبت به شهریورماه در خانوارهای یک نفره از ۴۲۰ هزار به ۵۴۶ هزار تومان، در خانوارهای دو نفره از ۶۰۰ هزار به ۷۸۰ هزار تومان، در خانوارهای سه نفره از ۸۴۰ هزار به یک میلیون و ۹۲ هزار تومان، در خانوارهای چهار نفره از یک میلیون و ۸۰ هزار به یک میلیون و ۴۰۴ هزار تومان و در خانوارهای پنج نفر و بیشتر از یک میلیون و ۳۲۰ هزار به یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان مستمری افزایش یافته است.

سلیم حقیقی گفت: مابه‌تفاوت مستمری مهرماه نیز در اسرع وقت به حساب مددجویان این سازمان واریز خواهد شد.

مدیر روابط عمومی بهزیستی فارس گفت: در حال حاضر بهزیستی فارس ۱۷۷ هزار و ۴۵۰ خانوار را تحت پوشش دارد که از این تعداد بالغ بر نود هزار خانوار مستمری بگیر هستند./منیبان

روایتی از رییس‌جمهور درباره حذف یارانه نقدی

اما با وجود این ابهامات، احد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس به تازگی اعلام کرده است: در جلسه‌ای به آقای رییس‌جمهور گفتیم که اگر دولت بتواند کالابرگ الکترونیکی را احیا کند، می‌تواند موظف به عرضه مرغ گرم در این چارچوب باشد تا از مصرف‌کننده و تولیدکننده حمایت شود.

براساس گفته او، آقای رییس‌جمهوری نیز اعلام کردند که زیرساخت‌های کالابرگ مهیا نبود، اما اکنون بالای ۸۵ درصد زیرساخت‌های ارائه آن فراهم شده و به‌زودی در کشور عملیاتی می‌شود.

یارانه نقدی 8 تا 11 میلیونی برای این خانوارها

چون پیش از این بارها مطرح شده بود که اگر خانواری مشمول یارانه باشد و یارانه او به خطا قطع شده باشد، معوقات یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. اگر چنین وعده‌ای اجرایی باشد، افرادی که از اردیبهشت ماه یارانه نگرفته‌اند، حدود دو میلیون و 100 تا دو میلیون و 800 هزار تومان از سازمان هدفمندی یارانه‌ها طلب دارند و این سازمان باید این یارانه را یکجا و یا به تدریج برای مشمولان واریز کند.

پیام‌های مخاطبان تجارت‌نیوز نشان می‌دهد برخی از افرادی که تاکنون مشمول یارانه نبودند، این ماه یارانه جدید گرفته‌اند اما معوقات قبلی برای آنها واریز نشده است.

البته سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اطلاعیه جدید خود اعلام کرده که «کل افراد محذوف اردیبهشت ۱۴۰۱، ۵۹۳۰۰۰۰ نفر بودند که از این تعداد ۴۳۰۰۰۰۰ نفر در سامانه حمایت درخواست بازبینی ثبت کردند. از این تعداد ۳۰۰۰۰۰۰ نفر در دهک‌های درآمدی ١ـ٩‌ شناخته شدند و مجدداً یارانه ایشان برقرار و معوقات یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز شد.»

بر اساس این ادعا باید یارانه این گروه و معوقات آن واریز شده باشد و مثلا یک خانوار چهار نفره که در هفت ماه گذشته مشمول یارانه نبودند، در مجموع بین 8 تا 11 میلیون تومان یارانه دریافت کنند در حالی که بعید است دولت معوقات این چند ماه را یکجا واریز کرده باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها