رشد ۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز هفته

کد خبر: 1188060

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه) با ۲ هزار و ۵۳۳ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحدی ایستاد.

رشد ۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز هفته

شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۸۱۶ واحد افزایش به ۴۰۷ هزار و ۳۰۲ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۸۲ واحد رشد به ۲۴۲ هزار و ۵۹۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲ هزار و ۸۴۲ واحد و شاخص بازار دوم، ۲ هزار و ۴۷ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۴۲۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۸ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۴۷۱ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۴۲۴ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۸۵ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۲۸۴ واحد، سایپا (خساپا) با ۲۷۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۱۷ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۸۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۸۶ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگهر) با ۲۱۶ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۴۵ واحد، آلومینیوم ایران (فایرا) با ۱۳۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۱۰۸ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۱۰۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بانک تجارت (وتجارت)، پالایش نفت تهران (شتران) و سرمایه گذاری سایپا (وساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۵۶ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۵۱ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۵۹۳ واحد رسید.

در این بازار بیش از سه میلیارد و ۳۰۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۸۶ هزار و ۶۸۳ نوبت بود.

صنعتی مینو (غصینو)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، بهمن دیزل (خدیزل)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، داروسازی دانا (ددانا)، پخش هجرت (هجرت) و بانک دی (دی) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پخش البرز (پخش)، تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، پتروشیمی مارون (مارون)، لیمر آریا ساسول (آریا)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها