خبر نگران کننده برای کابران واتس اپ / واتس اپ هک شد/ اطلاعات کاربران ایرانی هم هک شد؟

کد خبر: 1188486

انجمن هکرها شماره تلفن 500میلیون کاربر واتس اپ را هک کرد.

خبر نگران کننده برای کابران واتس اپ / واتس اپ هک شد/ اطلاعات کاربران ایرانی هم هک شد؟

واتساپ | واتساپ پلتفرمی است که در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. از اوایل مهرماه واتساپ فیلتر شد. وزیر علت فیلتر شدن واتساپ را ایجاد برقراری آرامش و امنیت مطرح کرد. آخرین اخبار در رابطه با رفع محدودیت واتساپ را با هم در سایت فردا می خوانیم.

این تعداد شماره تلفن کابران واتس اپ مربوط به 84 کشور جهان است. نام ایران نیز در میان این کشورها دیده می‌شود.

به نقل از آی‌تی‌ایران، شماره تلفن حدود 500میلیون کاربر واتس‌اپ از نزدیک به 84 کشور جهان هک شد. در لیست کشور‌هایی که شماره تلفن‌ آنها هک شده نام ایران هم دیده می‌شود. براساس اطلاعات منتشر شده اطلاعات 301هزار و 723 شماره تلفن واتس‌اپ ایرانیان هک شده است.

طبق گزارش cybernews در 16نوامبر یک هکر در انجمن شناخته شده هکر‌ها ادعا کرد که دیتابیس 487میلیون شماره موبایل کاربران واتس‌اپ را به دست آورده و آن را به فروش می‌رساند.

گفته می‌شود این مجموعه داده حاوی داده‌های کاربران واتس اپ از 84 کشور است. این بازیگر ادعا کرده است که 32میلیون از این شماره‌ها مربوط به کاربران آمریکایی است.

بخش بزرگ دیگری از شماره‌ تلفن‌های هک شده متعلق به شهروندان مصر (45میلیون)، ایتالیا (35میلیون) عربستان سعودی (29میلیون)، فرانسه و ترکیه هر کدام (20میلیون)، عراق (17میلیون)، انگلستان (11میلیون) و روسیه (10میلیون) است. طبق گزارش‌ها واتس‌اپ بیش از 2میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد.

فردی که این داده‌ها را در اختیار دارد اعلام کرده نمونه‌ای از داده‌ها را برای راستی‌آزمایی با محققان cybernews به اشتراک گذاشته است.

سایبرنیوز نیز تمام داده‌هایی که در اختیار داشته را بررسی و موفق شده تایید کند که همه آنها در واقع متعلق به کاربران واتس‌اپ هستند.

دارنده دیتابیس اطلاعات شماره تلفن موبایل کاربران واتس‌اپ نحوه دسترسی به این داده‌ها را مشخص نکرده؛ اما توضیح داده که «از استراتژی خود» برای جمع‌آوری آن‌ها استفاده کرده است. سایبرنیوز تمام اعداد موجود در نمونه را بررسی کرد و موفق شد تأیید کند که همه آنها در واقع کاربران واتس‌اپ هستند.

این احتمال وجود دارد که هکرها واتس‌اپ را از نظر فنی هک نکرده باشند، بلکه داده‌های آن را از طریق Web Scraping به دست آورده باشند که شامل اجرای یک اسکریپت خودکار برای تایید صفحات وبی می‌شود که در آنها از شماره‌ها برای واتس‌اپ استفاده می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها