یارانه جدید | زمان واریز یارانه | یارانه نقدی | کارت اعتباری معیشتی

عیدی یلدایی رئیسی برای یارانه بگیران | واریز یک میلیون و 260 هزارتومان بحساب این دهک ها | یارانه بگیران حسابشان را چک کنید

کد خبر: 1188592

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از پرداخت ما به تفاوت مستمری مهرماه خبر داد.

عیدی یلدایی رئیسی برای یارانه بگیران | واریز یک میلیون و 260 هزارتومان بحساب این دهک ها | یارانه بگیران حسابشان را چک کنید

یارانه / یارانه جدید رئیسی از اردیبهشت ماه کلید خورد. یارانه جدید در ابتدای به اقشار خاصی پرداخت شد اما با اعتراض دیگر یارانه بگیران قرار بر بررسی و پرداخت یارانه به دهک های دیگر هم شد. رقم یارانه جدید رئیسی بین 300 تا 400 هزارتومان است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از پرداخت ما به تفاوت مستمری مهرماه مددجویان سازمان بهزیستی خبر داد.

علیرضا انجلاسی اعلام کرد: با همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور ۳۰ درصد افزایش یافت که از آبان ماه به حساب مددجویان مستمری بگیر واریز شد.

وی با بیان اینکه ما به تفاوت مهرماه مستمری مددجویان امروز واریز شد، گفت: این ما به تفاوت برای خانواده‌های یک نفره یک میلیون ۲۶۰ هزار ریال، خانوارهای دونفره یک میلیون ۸۰۰ هزار ریال، برای خانوارهای سه نفره دو میلیون و ۵۲۰ هزار ریال، برای خانوارهای چهار نفره سه میلیون و ۲۴۰ هزار ریال و خانوارهای پنج نفره و بالاتر سه میلیون ۹۶۰ هزار ریال پرداخت شده است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مستمری مددجویان از مهرماه ۳۰ درصد افزایش داشته است در خصوص مبالغ جدید مستمری مددجویان گفت: با افزایش ۳۰ درصدی مستمری نسبت به شهریور ماه در خانوارهای یک نفره از ۴۲۰ هزار به ۵۴۶ هزار تومان، در خانوارهای دونفره از ۶۰۰ هزار به ۷۸۰ هزار تومان، در خانوارهای سه نفره از ۸۴۰ هزار به یک میلیون و ۹۲ هزار تومان، در خانوارهای چهار نفره از یک میلیون و ۸۰ هزار به یک میلیون و ۴۰۴ هزار تومان و در خانوارهای پنج نفر و بیشتر از یک میلیون و ۳۲۰ هزار به یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان مستمری افزایش و در آبان ماه واریز شده است./مهر

پرداخت کارت اعتباری بجای یارانه نقدی

اگر دولت بخواهد یک بسته جدید معیشتی سوای یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به افراد یا گروه‌هایی بدهد آنجا می‌تواند برای این مورد خاص کالابرگ ارائه بدهد.

یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:  مردم روی رقم یارانه فعلی حساب و برنامه‌ریزی کردند برای همین الان حذف یارانه و تبدیل آن به کالابرگ دیگر اثری ندارد. کالابرگ الکترونیک هم در دولت منتفی شده و هم در مجلس کسی به دنبال آن نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وزارت اقتصاد هم گفته داریم روی کالا برگ کار می‌کنیم؛ اما اگر تعلل اتفاق بیفتد ما ناگزیریم ظرف دو سه هفته آینده با هماهنگی کمیسیون های مربوطه در این حوزه اقدام نظارتی انجام دهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وزارت اقتصاد هم گفته داریم روی کالا برگ کار می‌کنیم؛ اما اگر تعلل اتفاق بیفتد ما ناگزیریم ظرف دو سه هفته آینده با هماهنگی کمیسیون های مربوطه در این حوزه اقدام نظارتی انجام دهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد عدم ارائه کالا برگ الکترونیک در اجرای طرح اصلاح قیمت ها، گفت: طبق قانون بودجه۱۴۰۱، دولت مکلف بود بعد از حذف ارز ترجیحی کالابرگ را به گونه ای پرداخت کند که قدرت کاهش یافته به نسبت شهریور ۱۴۰۰برای دهک های مشمول حفظ شود آلان این کار انجام نشده است.

عصرایران نوشت، احسان ارکانی با بیان این مطلب گفت: قرار بود ما به تفاوت افزایش قیمت کالاهای اساسی به نسبت شهریور ۱۴۰۰ با کالا برگ جبران شود؛ وزارت اقتصاد هم گفته داریم روی کالا برگ کار می‌کنیم؛ اما اگر تعلل اتفاق بیفتد ما ناگزیریم ظرف دو سه هفته آینده با هماهنگی کمیسیون های مربوطه در این حوزه اقدام نظارتی انجام دهیم.

وی افزود: ما باید ببینیم گیر این کار و دستگاهی که تعلل یا استنکافش عامل اصلی اجرایی نشدن کالابرگ الکترونیکی است، چیست؟ اگر بحث منابع مالی باشد به سازمان برنامه بودجه برمی گردد، اگر بحث زیرساخت های الکترونیکی و زیرساخت شبکه باشد قسمتی از آن به وزارت ارتباطات، قسمتی به وزارت صمت، قسمتی به وزارت اقتصادو قسمتی به وزارت جهاد کشاورزی برمی گردد و باید مسئولان مربوطه توضیح دهند که در چه مرحله ای هستند. اگر مشکلاتی که مانع ادامه کار شده مربوط به دستگاه مشخصی است توضیحات آنها را می‌شنویم و اگر قانع کننده نبود نسبت به سایر موارد اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین افزایش قیمت را اقلام غذایی دارند. حدود ۶۰درصد تورم در لبنیات، گوشت قرمز وسفید، تخم مرغ، برنج و محصولات بر پایه آرد صنعتی و نان سفید داریم. در مجموع تورم برای همه کالاها در کشور سی درصد است اما آنچه که برای مردم مهم است قیمت میلگرد و مصالح ساختمانی نیست بلکه افزایش قیمت مواد غذایی است که حدود ۶۰درصد است.

ارکانی ادامه داد: این تورم را کالابرگ باید حذف می‌کرد. اگر در شهریور ۱۴۰۰ قیمت یک کیلو مرغ ۴۰ هزار تومان بوده الان کیلویی ۶۵هزارتومان شده است یعنی به قیمت مرغ ۲۵هزار تومان اضافه شده است باید ببینیم یک خانواده چهارنفره مصرف ماهیانه مرغش چندکیلوگرم بوده است بعد هزینه مازاد این را حساب کنیم و به آنها در قالب کالابرگ این ما به تفاوت را پرداخت کنیم که مرغ را با همان قیمت شهریور ۱۴۰۰تامین کنند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس تصریح کرد: من با یارانه نقدی موافق نیستم یارانه نقدی که در حال حاضر پرداخت می‌کنیم به سرنوشت ۴۵هزار تومان قبلی دچار می‌شود. امسال ۳۰۰هزار تومان یارانه می‌دهیم که هنوز به پایان سال نرسیده این ۳۰۰هزار تومان به دلیل تورم ۶۰درصدی ارزشش ۱۲۰هزار تومان شده است و سال بعد این عدد اصلا ارزش ندارد شاید همه فکر کنند پول نقد مهم باشد درصورتی که در شرایط تورمی پول نقد مهم نیست و همه در این شرایط سعی می‌کنند پول نقدشان را به کالا تبدیل کنند که ارزشش را حفظ کند.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی بهترین راه جبران این تورم ارائه کالا برگ است چراکه هرسال با قیمت کالاها ارزشش حفظ می‌شود و اعتبارش بیشتر می‌شود اگر دولت این را اجرایی نکند مجلس باید بنشیند و فکر اساسی کند.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات گفت: با توجه به تصمیم دولت و مجلس تا پایان امسال یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهدشد و کالابرگی نیز صادر نخواهد شد.

او افزود: با توجه به اینکه مردم برای این رقم یارانه حساب کردند و یارانه را صرف کالای اساسی می‌کنند مثلاً خیلی‌ها صرف هزینه آموزش، ایاب و ذهاب و در واقع برای آن برنامه ریزی کردند درحال حاضر حذف این رقم و تبدیل به کالابرگ در دولت منتفی و در مجلس نیز کسی به دنبال این موضوع نیست.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات ادامه داد: ما در قانون این اجازه را به دولت داده ایم فقط در یک صورت اگر دولت بخواهد بسته معیشتی جدید اضافه به مبالغ پرداختی کنونی تحت عنوان بسته معیشتی به افراد و گروه‌های خاصی بدهد می‌تواند کالابرگ برای این مورد خاص دوباره منتشر کند.

زنگنه بیان کرد: اما اینکه یارانه نقدی حذف و تبدیل به کالابرگ شود تقریباً در سال ۱۴۰۰ منتفی و همین بحث نقدینگی تا آخر سال با توجه به اینکه منابع مالی آن در مجلس پیش بینی شده است پرداخت خواهد شد.

۷

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها