ماجرای پیامک «یارانه نقدی شما قطع شد» / حسابتان خالی نشود!؟

کد خبر: 1188684

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی فردی که به بهانه «استعلام علت قطع شدن یارانه» اقدام به ارسال پیامک جعلی و برداشت از حساب شهروندان می‌کرد، خبر داد.

ماجرای پیامک «یارانه نقدی شما قطع شد» / حسابتان خالی نشود!؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط شهروندان مالباخته مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آن‌ها پس از ورود به لینکی ناشناس جهت پرداخت کارمزد استعلام کد ملی سرپرست خانوار، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان اظهار داشتند پس از دریافت پیامکی با عنوان «یارانه شما قطع خواهد شد» و ورود به لینک معرفی شده برنامه‌ای با عنوان اپلیکیشن «استعلام یارانه» دانلود و جهت احراز هویت مبلغ ۵۰ هزار ریال از کاربران درخواست کرده و پس از آن کل موجودی حساب آن‌ها برداشت شده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، درگاه بانکی که شاکیان از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است و اپلیکیشن جعلی نیز با دسترسی به پیامک‌ها اقدام به سرقت رمز دوم یکبار مصرف کرده و با دسترسی به لیست مخاطبین پیامک مذکور را برای سایر افراد ارسال می‌کند.

رئیس پلیس فتا اصفهان توصیه کرد: بر اساس اعلام سازمان هدمندسازی یارانه‌ها شهروندان صرفاً از طریق سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir اقدام به بررسی وضعیت دریافت یارانه یا ثبت اعتراض نسبت به عدم دریافت یارانه نمایند و از ورود به لینک‌های ارسالی از طریق پیامک‌های جعلی و ثبت اطلاعات هویتی و مالی خود در سایت‌های متفرقه خودداری کنند.

شبکه خبر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها