سود سهام عدالت | سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت | فروش سهام عدالت

خوش شانسی به دارندگان سهام عدالت رو کرد | واریز سود سهام عدالت 2 میلیونی؛ امشب

کد خبر: 1189075

سود سهام عدالت واریز شد

خوش شانسی به دارندگان سهام عدالت رو کرد | واریز سود سهام عدالت 2 میلیونی؛ امشب

سود سهام عدالت | سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد. آخرین اخبار سود سهام عدالت را با هم در سایت فردا می خوانیم.

عیدی 2 میلیونی یلدایی دولت به این سهام عدالتی ها

قرار است تا پایان سال سود سهام عدالت پرداخت شود این سود به چه تعداد سهامدارا پرداخت می‌شود؟

احساس خاندوزی، وزیر اقتصاد چندی پیش از پرداخت سود سهام عدالت ۱۴۰۰ تا پایان آذر ۱۴۰۱ خبر داد. بر اساس جزییاتی که تاکنون منتشر شده، قرار است این سود برای ۴۹ میلیون سهامدار عدالت واریز شود.

سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ برای هر برگ سهام حدود ۵۰۰ هزار تومان است. این سود احتمالا برای دارندگان سهام یک میلیونی دو برابر یا معادل حدود یک میلیون تومان خواهد بود. بر همین اساس یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس درخصوص واریز سود سهام عدالت گفت: آیین‌نامه سهام عدالت که در سال ۹۹ تصویب شده همچنان در حال بررسی قرار دارد. همچنین پرداخت متمرکز سود سهام عدالت که بالغ بر ۲۵ همت است طی یک مرحله به حساب ۴۵ میلیون سهامدار واریز شد.

اختیار سهام عدالت در دست دولت نیست؟

رئیس هیات مدیره سازمان بورس گفت: مدیریت کار در سهام عدالت استانی دیگر در دستان دولت نیست و این اختیار به کانون استانی سهام عدالت منتقل شده است. محور تصمیم‌گیری برای سرمایه گذاران غیرمستقیم سهام عدالت، بر عهده کانون سهام عدالت است و سهام‌داران سهام عدالت می‌توانند در مجامع شرکت کنند و رای بدهند.

وی افزود: تمام ابلاغیه‌ها و انتخاب هیات مدیره اعضای کانون‌های استانی سهام عدالت توسط کمیته سهام عدالت انجام می‌شود. این کمیته متشکل از اعضای حقیقی است که توسط دولت انتخاب شده‌اند، اما شاغل در بخش خصوصی بوده و به دولت منتسب نیستند.

به گفته وی بازار در شرایطی است که برای فروش سهام عدالت کشش لازم را ندارد.

مبلغ سود سهام عدالت تغییر کرد؟

طرح توزیع سهام عدالت، اولین بار در مرداد ماه سال ۸۴ و پس از ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی در جلسه هیئت وزیران دولت وقت به تصویب رسید. در ادامه این مسیر برای شناسایی مشمولین سهام عدالت از سال ۸۴ تا سال ۸۹، در مجموع ۶ بار تصمیم مسئولین وقت دچار تغییر شد. در ابتدا بنا بود این سهام به همه ایرانیانی که ۱۵ سال کامل دارند با اولویت دهک‌های پایین درآمدی واگذار شود اما در آبان ماه سال ۸۵ این تصمیم عوض شد و قرار شد سهام عدالت تنها به دو دهک پایین درآمدی برسد و نهایتاً در فروردین ۸۸ با تصویب آئین نامه اجرایی توزیع سهام عدالت، ارائه سهام عدالت به ۶ دهک پایین درآمدی که ۲ دهک پایین درآمدی آن با اولویت روستاییان و عشایر بود، به تصویب رسید.

علی رغم تاکید قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بر اختصاص این سهام به دهک‌های درآمدی، اما از همان ابتدا به جای بررسی دقیق درآمد افراد، اقشار جمعیتی مبنای تخصیص این سهم‌ها قرار گرفت. بر این مبنا اگر چه در گام اولیه، اقشار آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی مشمول دریافت سهام عدالت قرار گرفتند اما در ادامه اقشار جمعیتی خارج از دهک‌های پایین درآمدی نیز مشمول دریافت سهام عدالت شدند که شاغلین دستگاه‌های اجرایی، بازنشستگان کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و کارکنان شاغل شهرداری‌ها از جمله آنها بودند.

واریز سود ۵۰۰ هزار تومانی تا پایان پاییز

از آن زمان تاکنون به سهامداران در پایان هر سال مبلغی تحت عنوان سود سهام عدالت پرداخت که این رقم هر سال اندکی نسبت به سال قبل، با افزایش مواجه می‌شود؛ البته آنطور که مسئولان اقتصادی کشور اعلام کرده‌اند امسال سود سهام عدالت (مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰) دو برابر شده و به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که با توجه به اینکه سود شرکت‌هایی که به تازگی مجمع برگزار کرده‌اند باید بر اساس جدول زمان‌بندی وصول شود، بنابراین سود مذکور امسال در دو مرحله واریز خواهد شد.

در همین راستا آنطور که احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده «سود سهام عدالت شرکت‌های بورسی که مهلت آنها برای واریز سود به پایان رسیده و سود سهام عدالت آنها قابل وصول است، تا پایان پاییز برای همه ۴۹ میلیون نفر سهامدار عدالت به میزان ۵۰۰ هزار تومان واریز شود.»

۸

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها