خواسته های فعالان اقتصادی استان کرمان از وزیر صمت چه بود؟

کد خبر: 1191066

حل مشکلات قطعی برق و گاز صنایع، اصلاح تبصره 22 نظام صنفی، مشکل پیمان سپاری ارزی و ... از جمله درخواست های فعالان اقتصادی استان کرمان از وزیر صعت، معدن و تجارت بود.


خواسته های فعالان اقتصادی استان کرمان از وزیر صمت چه بود؟

حل مشکلات قطعی برق و گاز صنایع، اصلاح تبصره 22 نظام صنفی، مشکل پیمان سپاری ارزی و ... از جمله درخواست های فعالان اقتصادی استان کرمان از وزیر صعت، معدن و تجارت بود.

جبالبارزی نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی کرمان بعد از ظهر امروز 17 آذرماه در نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با وزیر صمت شرایط غیرقابل پیش بینی ارزی را از علل مشکلات فعالان اقتصادی دانست و بیان کرد: باتوجه به تغییر روزانه ارز، بنگاه های اقتصادی نمی توانند برنامه ریزی لازم داشته باشند.

او با بیان این مطلب که در زمان کمبود برق و گاز، صنایع در اولویت قطعی گاز یا برق هستند، اظهار کرد: عدم سرمایه گذاری در این دو حوزه موجب بروز مشکل شده است. سوال اینجاست که چرا باید صنایع ضرر آن را پرداخت کند؟ و وزارت نفت می تواند با تغییر وسایل سرمایش و گرمایش مردم صرفه جویی قابل توجهی در این حوزه داشته باشد.

جبالبارزی از اجحاف هایی که به صنایع می شود سخن گفت و خواستار شد که معاونت حقوقی وزارت از حق صنایع در حوزه تامین اجتماعی و ... دفاع کند.

اسماعیلی رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان نیز با درخواست این مطلب که باید تعریف معادن و کوچک و بزرگ را مشخص کنید، عنوان کرد: هشت درصد حقوق عوارض دولتی را معادن کوچک می دهند و خواهش می کنم این هشت درصد را نگیرید و آنها را با معادن بزرگ نسنجید.

او می افزاید: ماشین آلات معدنی معادن کوچک فرسوده هستند لذا درخواست داریم که ورود ماشین آلات بدون تعیین سقف عمر و هیچ محدودیتی برای معادن کوچک را مجاز کنید.

کاربخش، فعال اقتصادی دیگر نیز می گوید: کرمان یکی از استان های بزرگ صادرات کشاورزی در گذشته بوده و طبق تصمیم دولت درخصوص پیمان سپاری ارزی بنابراین صادرکنندگان قدیمی براساس شرایط بانک مرکزی امکان بازگشت ارزی برای آنها وجود نداشته است.

او تفاوت فاحش بین نرخ ارز نیمایی و آزاد را علت تعلیق شدن کارت حدود 6000 صادرکننده دانست و اظهار کرد: استان کرمان در هفت ماهه ابتدای امسال 361 میلیون دلار صادرات داشته که کمتر از میزان واردات آن است لذا کرمان به استان وارداتی تبدیل شده است و تراز تجاری استان تقریبا یک میلیارد دلار منفی شده است.

ترابی نماینده شرکت فولاد سیرجان ایرانیان نیز می گوید: در خرداد برق و اکنون گاز ما را قطع کردند لذا به عنوان هدیه گاز صنایع خصوصا کوره های احیا را وصل کنید و دولت ما را جدا از خود نداند. اکنون 10 روز است که بخش احیای کارخانه بردسیر تعطیل شده است.

ربیعی رئیس اتاق اصناف کرمان نیز می گوید: در جلسه قبلی که با وزیر صمت در تهران داشتیم متاسفانه مشکلات مطرح شده در آن جلسه هنوز حل نشده و در ادامه خواستار اصلاح تبصره 22 نظام صنفی شد. یکی دیگر از فعالان اقتصادی استان کرمان می گوید: باید از مظلومیت صنعت زغال دفاع شود و قیمت زغال دستوری است.

سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان نیز از وزیر درخواست وقت بیشتری برای شنیدن حرف های فعالان اقتصادی استان کرمان بگذارند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها