خبر خوش برای متقاضیان وام | وام ۵۰۰ میلون تومانی برای شروع یک تجارت

کد خبر: 1191127

 معاون علمی پژوهشی سپاه امام رضا(ع) گفت: به مجموعه‌هایی که قصد تجاری‌سازی دارند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیات قرض‌الحسنه تخصیص پیدا می‌کند.

خبر خوش برای متقاضیان وام | وام ۵۰۰ میلون تومانی برای شروع یک تجارت

 معاون علمی پژوهشی سپاه امام رضا(ع) گفت: به مجموعه‌هایی که قصد تجاری‌سازی دارند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیات قرض‌الحسنه تخصیص پیدا می‌کند.

محمود کفاش در گفت‌وگو با این خبرگزاری در نمایشگاه پژوهش و فناوری مشهد در خصوص نقش بسیج در پیشرفت‌های فناورانه اظهار کرد: سازمان علمی پژوهشی بسیج به فرموده مقام معظم رهبری، برای دستیابی به جهاد علمی و رسیدن به مرجعیت علمی در سطح کشور شکل گرفته و این سازمان قریب به ۱۲ سال ماموریت خود را در عرصه علمی کشور آغاز کرده است.

وی افزود: وظیفه ما بسیج کردن تمام عرصه‌هایی است که در زمینه علم و فناوری مشغول به فعالیت هستند و تمام تلاش خود را در راستای حمایت و هدایت از محصولات به کار خواهیم گرفت. یکی از وظایف ما شناسایی استعدادهایی است که هنوز شکوفا نشده و آمادگی شکوفا شدن دارند؛ در پایگاه‌های علمی مأموریت داریم که پس از شکوفایی استعدادها آن را به ایده تبدیل کنیم که به خلاقیت و نوآوری بدل و در نهایت منجر به تولید محصول شود.

کفاش از وجود ۱۰ مرکز رشد و فناوری در سطح خراسان رضوی خبر داد و گفت: این مراکز رشد و فناوری عهده‌دار ماموریت فوق هستند و از جمله برنامه‌های آینده آن‌ها می‌توان به تولید محصولات فناور، نوآور، اشتغال‌زایی و همچنین تولید ثروت اشاره کرد. اگر این محصولات بخواهند وارد چرخه بازار شوند باید از آن‌ها حمایت کنیم.  

معاون علمی پژوهشی سپاه امام رضا(ع) عنوان کرد: حمایت ما در قالب حمایت‌های مادی و معنوی است. در خصوص حمایت‌های معنوی می‌توانیم ارتباطاتی که در بدنه بسیج و دستگاه‌های اجرایی و ظرفیتی که در تمام اقشار وجود دارد را در راستای کمک به شبکه علم و فناوری به کار گیریم.

وی اضافه کرد: قریب به ۱۳۰۰ نخبه بسیجی وجود دارد که با معاونت علمی پژوهشی سپاه امام رضا همکاری می‌کنند. این بخش از حمایت‌های معنوی سبب می‌شود که راهبری و کارسازی برای حل مشکلات آن نخبه تسریع شود. در جهت کمک‌های مادی نیز ما تا سطح ۵۰ میلیون تومان کمک‌های بلاعوض برای تولید محصول اولیه ارائه می‌کنیم.

کفاش ادامه داد: هنگام تجاری‌سازی محصول فناورانه، تکمیل ایده به پدیده و پدیده به ثروت، باید این زنجیره را تکمیل کنیم. محصولاتی که با توجه به نیاز جامعه و بازار تولید می‌شود را باید تجاری‌سازی کنیم.

وی عنوان کرد: بنیاد تعاون بسیج مجموعه‌ای به نام پیشگامان توسعه فرایند دانش راه‌اندازی کرده است و وظیفه دارد محصولاتی که در معاونت علمی پژوهشی به سطح ۵ بلوغ فناوری می‌رسند را حمایت و پشتیبانی کرده و آن را وارد چرخه بازار کند.

کفاش خاظرنشان کرد: حمایت‌های ما در این بخش سرمایه‌گذاری است و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را در استان حمایت و سرمایه‌گذاری می‌کنیم. حمایت‌های تسهیلاتی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به مجموعه‌ای که می‌خواهد تجاری‌سازی محصول را در بازار انجام دهد، قرض‌الحسنه تخصیص پیدا می‌کند.

معاون علمی پژوهشی سپاه امام رضا(ع) در خصوص حمایت‌های معنوی ابراز کرد: یکی از حمایت‌های معنوی دیگر ما بحث بازار است که ما بازار در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. امروزه کشورهای منطقه بازار بالقوه هستند که ما باید آن را تبدیل به بالفعل کنیم. مانند سوریه، عراق، افغانستان، یمن و کشورهای حاشیه خلیج فارس، این‌ها بازار بالقوه‌ای هستند که ما می‌توانیم محصولات خود را در آنجا عرضه کنیم. نخبگان احتیاج دارند بازار محصولات خود را از محله، منطقه، استان و کشور به خارج از کشور نیز فراتر ببرند.

وی اظهار کرد: کارگزاران ما در کابل، سوریه، کشورهای آسیای میانه، ترکمنستان، آذربایجان، جمهوری ارمنستان مستقر هستند. بنابراین ما در این بخش نیز توانمندی و آمادگی داریم تا محصولاتی که  آماده ورود به چرخه بازار هستند را حمایت کنیم.

کفاش حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی را از دیگر وظایف بسیج شمرد و گفت: یکی از وظایف بسیج حمایت عام از تمام اقشار مردم، صنوف و پژوهش‌هاست. امروز به سمت پژوهش‌های کاربردی گام برمی‌داریم وحمایت از پایان نامه‌های موضوعی را در دستور کار داریم. در این راستا تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد مشهد، دانشگاه امام بین المللی امام رضا(ع) و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در سطح استان امضا کرده‌ایم. ما از پایان‌نامه‌هایی که راه حل مسائل حوزه استحفاظی آن منطقه را بررسی کرده و منتج به حل مسئله می‌شود حمایت می‌کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها