خبر مهم برای سربازان / حداقل حقوق سربازان چقدر افزایش یافت؟

کد خبر: 1191299

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در بودجه سال جاری مصوب کردیم که حقوق سربازان ۶۰ درصد حقوق پایه باشد. با توجه به اینکه پایه حقوق‌ها افزایش پیدا کرده متناسب با همان افزایش، حقوق سربازان نیز باید بالا برود.

خبر مهم برای سربازان / حداقل حقوق سربازان چقدر افزایش یافت؟

محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره اینکه آیا با توجه به لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری باید حقوق سربازان نیز افزایش یابد، گفت:از آنجایی که طبق قانون بودجه باید سرباز حداقل 60 درصد حقوق یک پایور را دریافت کند لذا با توجه به افزایش پایه حقوق کارکنان ، حقوق سربازان نیز باید افزایش یابد

وی افزود:بنابراین در این زمینه اختلاف نظری وجود داشت که این موضوع را از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری کردیم و مسئولان این سازمان عنوان می‌کنند که باید بررسی شود که آیا منابع مالی برای افزایش حقوق سربازان در این لایحه که تبدیل به قانون شد در نظر گرفته شده بود یا خیر؟

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به ارائه لایحه دولت به مجلس مبنی بر افزایش حقوق کارکنان دولت که مجلس با آن موافقت کرد، ادامه داد: طبق قانون بودجه باید حقوق سرباز حداقل 60 درصد حقوق یک پایور را دریافت کند؛ وقتی دولت لایحه میآورد و طبق آن لایحه بودجه اصلاح و پایه حقوق کارکنان بالا می‌رود بنابراین حقوق سربازان نیز مشمول افزایش می شود.

دهنوی خاطر نشان کرد:در همین باره در جلسه علنی در تذکری شفاهی به همین موضوع اشاره کردن که در پاسخ رئیس مجلس به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به عنوان کمیسیون تخصصی ماموریت داد تا این موضوع را پیگیری کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه مجلس  پیگیر موضوع افزایش حقوق سربازان و نظر سازمان برنامه و بودجه در این باره است، گفت:اگر به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی حقوق کارکنان را افزایش دادیم، سربازان نیز بخشی از همین مردم هستند و هزینه‌های آنها نیز افزایش پیدا کرده است بنابراین حقوق آنها نیز باید افزایش یابد.

به گزارش تسنیم، مجلس در بودجه امسال تصویب کرد که حقوق سربازان 60 الی 90 درصد حقوق پایه باشد که طبق این مصوبه حداقل حقوق سرباز از 300 هزار تومان به حداقل دو میلیون و 400 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

*دستور قالیباف به کمیسیون برنامه و بودجه برای پیگیری افزایش حقوق سربازان

به گزارش تسنیم، سیدمحسن دهنوی در جلسه علنی مجلس در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 3اظهار کرد : در بررسی متمم قانون بودجه با همکاری دولت و مجلس پایه حقوق کارکنان افزایش پیدا کرد که یک کار بسیار خوب بود.

وی افزود: در بودجه سال جاری مصوب کردیم که حقوق سربازان 60 الی 90 درصد حقوق پایه باشد. حال با توجه به اینکه پایه حقوق‌ها افزایش پیدا کرده متناسب با همان افزایش، حقوق سربازان نیز باید رشد داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خطاب به قالیباف بیان کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که انجام دادم در حال حاضر سازمان برنامه و بودجه این موضوع را در هزینه‌ها لحاظ نکرده است بنابراین از شما درخواست دارم در این باره توضیح بفرمایید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده تهران با بیان اینکه رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات باید این موضوع را پیگیری کند، اظهار کرد:لایحه دو فوریتی دولت برای اصلاح قانون بودجه و حقوق بوده بنابراین کمیسیون برنامه و بودجه باید این موضوع را پیگیری و نتیجه را اعلام کند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها