اینترنت و تلفن ثابت مشتریان مخابرات قطع شد؟

کد خبر: 1191324

براساس گفته برخی از مشترکان مخابرات خدمات این شرکت در بخش اینترنت و تلفن ثابت چند روزی است که با اختلالات گسترده روبه رو شده و بسیاری از خطوط تلفن ثابت قطع است و مخابرات هم پاسخگوی آن نیست.

اینترنت و تلفن ثابت مشتریان مخابرات قطع شد؟

 چند روزی می‌شود که شبکه اینترنت و تلفن‌های ثابت مشترکان مخابرات با قطعی گسترده روبه رو شده است. مخابرات نیز تاکنون پاسخگوی مشکلات نبوده است.

مشکلات مخابرات مدتی‌ است که به اوج خود رسیده، از یک طرف افزایش هزینه‌های نگهداری و واگذاری خطوط، حالا هم براساس گزارش برخی از کاربران، ارتباطات بسیاری از سایت‌ها با شبکه اینترنت این شرکت دچار اختلال شده است. به‌طوری که در حال حاضر فعالیت روزمره بسیاری از آن‌ها را با اختلال مواجه است.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت مخابرات نشان می‌دهد که دلیل اصلی این اختلالات گسترده هنوز مشخص نیست. زمان رفع آن هم طبق گفته پشتیبانی اعلام نشده است.

همچنین، مخابرات به تازگی اقدام به دریافت هزینه‌های اضافی از مشترکان کرده است، یعنی هر مشترک تلفن ثابت باید ماهیانه حداقل ۲۰ هزار تومان به مخابرات برای حفظ خط خود پرداخت کند که از این طریق قسمتی از هزینه‌های خود را جبران کند. پس چرا اکنون تلفن‌های ثابت در برخی از مناطق قطع شده است؟

مخابرات شرکت‌ها را تنبیه می‌کند؟

شرکت مخابرات، از ابتدای امسال خواستار افزایش تعرفه‌های اینترنت و تلفن ثابت است و از طریق راه‌های مانند هزینه نگهداری خط سعی در جبران هزینه‌های اضافی داشته است.

طبق اعلام مدیران مخابرات همواره تاکید که حجم ترافیک اینترنت مصرفی مردم افزایش یافته است و وضعیت کنونی مخابرات جوابگوی این موضوع نیست و تنها با افزایش تعرفه می‌توان به هزینه‌های مخابرات را جبران کرد.

در پی افزایش هزینه‌های تلفن ثابت و شکایت شورای رقابت از مخابرات، چندی بعد شورای رقابت از قطع شدن تلفن‌های شورا و مرکز ملی رقابت خبر داد و اعلام کرده در پی اعلام رأی محکومیت شرکت مخابرات به ارتکاب رویه ضد رقابتی در افزایش تعرفه تلفن ثابت از سوی شورای رقابت، شرکت مخابرات تلفن‌های مرکز ملی رقابت را قطع کرده است.

با این حال، این شرکت تاکنون از موضع خود عقب‌نشینی نکرده است و خواستار افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت برای جبران زیان شده است.

حالا این امکان وجود دارد که مخابرات برای اینکه ثابت کند، نمی‌تواند با تعرفه‌های کم به فعالیت خود ادامه دهد، اقدام به قطعی برخی خطوط در شهر تهران کرده است. اما با این حال، آیا مخابرات اجازه دارد که از قصد ارتباطات مشترکان قطع کند و موجب زیان‌های فراوانی به کسب‌وکارها و مشترکان شود؟

آسیب‌هایی که به‌دنبال اختلال مخابرات به‌وجود می‌آید

مدتی است که شرکت مخابرات به بهانه‌های کاهش درآمد و زیان‌دهی اقدامات عجیبی انجام می‌دهد که در نهایت آسیب آن به مشترکان آن وارد می‌شود. حالا هم ارتباطات اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها با اینترنت مخابرات قطع شده است.

در مرداد 1401 بود که اختلال در سیستم مخابرات مشکلات فراوانی را برای کسب‌وکارها به‌وجود آورد. به‌عنوان مثال اختلالات اینترنتی مخابرات در برخی موارد باعث شد برخی دستگاه ‌های کارتخوان نیز با قطع روبه‌رو شوند. در نتیجه بسیاری از خریدها در آن روز با پول نقد صورت می‌گرفت.

بررسی‌های آماری حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد خریدهای خرد از دستگاه ‌های کارتخوان یا به شکل اینترنتی انجام می‌‌شود و اختلال باعث سردرگمی بسیاری از فعالان اقتصادی و مشتریان می‌شود.

مطمئنا قطع اینترنت آسیب قابل‌توجهی می‌تواند به معاملات کسب‌و‌کارها بزند. اگرچه نمی‌‌توان رقمی دقیق درباره این موضوع اعلام کرد، اما اگر این اختلال باعث شود ۳۰ تا ۵۰ درصد از معاملات روزانه لغو شود، بنگاه‌‌ها با زیان قابل‌توجهی مواجه خواهند شد.

در آن زمان سخنگوی شرکت مخابرات اعلام کرد: «ساعت ۱۳ در دو حوضچه ارتباطی تهران آتش‌سوزی رخ داد و این موضوع باعث اختلالِ ارتباطات ثابت و دیتا شد». اما اکنون معلوم نیست که اختلالات در تلفن ثابت و اینترنت مخابرات دقیقا چه علتی دارد و مخابرات نیز پاسخگوی مشترکان خود نیست.

تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها