عکسی از اولین خودرو وارداتی جنگ جوی سایپا | قیمت خودروی جدید و سوپر لاکچری سایپا

کد خبر: 1191800

خودرو وارداتی چانگان UNI-T به‌زودی به صورت وارداتی در داخل کشور توسط شرکت خودروسازی سایپا عرضه می‌شود

عکسی از اولین خودرو وارداتی جنگ جوی سایپا | قیمت خودروی جدید و سوپر لاکچری سایپا

خودرو وارداتی چانگان UNI-T به‌زودی به صورت وارداتی در داخل کشور توسط شرکت خودروسازی سایپا عرضه می‌شود

photo_2022-12-12_16-40-50

بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان در خصوص واردات خودرو، گزینه‌های احتمالی واردات در حال مشخص شدن است و به احتمال زیاد کراس‌اوور چانگان UNI-T به عنوان یکی از اولین خودروهای وارداتی خواهد بود که به صورت رسمی وارد کشور می‌شود.

شرکت چانگان که پیش از نیز در همکاری با گروه خودروسازی سایپا محصول موفق کراس‌اوور چانگان CS35 را به صورت مونتاژی در ایران عرضه کرده بود. حالا با یک محصول جدید و به روز در همان سگمنت به بازار خودروهای وارداتی کشور وارد خواهد شد.

کراس اوور چانگان UNI-T یک شاسی بلند با طراحی زیبا و فناوری‌های مدرن به شمار می‌رود که با هدف بازار و مشتریان قاره سبز یعنی اروپا طراحی و تولید شده و این خود گواه کیفیت این محصول است. حضور این خودرو در چندماه گذشته در ایران بسیار پررنگ بوده و حتی یک برنامه تست درایو نیز برای این خودرو توسط شرکت سایپا برگزار گردیده است.

چانگان UNI-T

نمای عقب کراس اوور چانگان

دلیل نامگذاری یونی تی

با ورود اولین سری از چانگان یونیتی به شرکت سایپا در تیرماه 1401، حالا احتمال عرضه این محصول کاملا جدید در کشورمان، بیش از پیش شده است.

این کراس‌اور جذاب، قرار بود اولین رونمایی‌اش را در نمایشگاه خودرو ژنو 2020 تجربه کند، اما بعد از لغو برگزاری این نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا در جهان، چانگان در زمستان 1400 اولین رونمایی آنرا برای مشتریان چینی انجام داد سپس تولید UNI-T را از مدل 2020 میلادی، شروع کرد. براساس اعلام شرکت سازنده، در نام این مدل از کلمه universe به معنای «کیهان» الهام گرفته شده که به «جهانی بودن» این خودرو اشاره دارد.

طراحی چانگان یونیتی

به عنوان اولین مدل از سری جدید محصولات شرکت چانگان، خودرو UNI-T از زبان طراحی بسیار آوانگارد و خاصی بهره می‌برد که می‌توان نمود آن را در بخش‌هایی چون جلوپنجره مشاهده کرد. در این بخش می‌توان عناصر الماسی شکل را مشاهده کرد که در نهایت به چراغ‌های S شکل جلو متصل شده‌اند.

شیب سقف خودرو پس از گذر از ستون B ، روبه پایین رفته و در نهایت فرمی به چانگان UNI-T داده که آن را بسیار اسپرت جلوه می‌دهد. عوامل دیگری چون دستگیره مخفی درها، رنگ‌آمیزی دورنگ و طرح رینگ‌های خودرو به هیجان ظاهری آن افزوده است.

در نمای عقب چانگان UNI-T چراغ‌های باریک و چندضلعی به همراه خروجی دوگانه اگزوز و اسپویلر بزرگ عقب شخصیتی قوی به این خودرو بخشیده است.

چانگان UNI-T

مشخصات چانگان UNI-T سایپا

چانگان UNI-T از یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم دقیق 1494 سی سی مجهز به توربوشارژ بهره می‌برد. این پیشرانه مدرن توان تولید حداکثر قدرت180 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 300 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه را دارا است. یک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه تر وظیفه انتقال نیرو به دیفرانسیل جلو را برعهده دارد.

کراس اوور چانگان UNI-T به عنوان یکی از پرچمداران شرکت چانگان محسوب می‌شود و بر این اساس از سطح بالایی از امکانات و تجهیزات بهره می‌برد. از تجهیزات این محصول وارداتی سایپا می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز خودکار اضطراری، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما، شش کیسه هوا، صندلی‌های تنظیم شونده برقی جلو به همراه گرمکن، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین 360 درجه، سیستم ورود و استارت بدون کلید و چراغ‌های روشنایی در روزو ... اشاره کرد.

چانگان UNI-T

جدول مشخصات فنی چانگان UNI-T

مشخصات فنی چانگان UNI-T
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1494 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 180 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 300 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه
جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه
حداکثر سرعت 205 کیلومتر در ساعت
وزن 1465 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4515 طول - 1870 عرض - 1565 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2710 میلیمتر

چانگان UNI-T

قیمت چانگان یونیتی

در بازار چین، قیمت چانگان یونیتی، وابسته به نوع پیشرانه انتخابی و سطح آپشن‌های آن بوده طوریکه با موتور 1.5 لیتری، حدود 116 تا 140 هزار یوآن و با موتور 2.0 لیتری نیز حدود 138 تا 150 هزار یوآن قیمت دارد. به عبارت بهتر، قیمت چانگان یونیتی، معادل تقریبی 17 تا 22 هزار دلار است. بنابراین در صورت عرضه در بازار کشورمان، حدود 900 تا 1.1 میلیارد تومان قیمت خواهد داشت.

چانگان UNI-T

خودروهای وارداتی سایپا مشخص شد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با سیاست‌گذاری‌های وزارت صمت و گروه سایپا انتخاب سه خودرو به‌روز و مدرن با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار در دستور کار قرار دارد. همچنین دو خودرو زیر ۲۰ هزار دلار جهت واردات در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: از شش شرکت انتخاب شده برای واردات خودرو از سوی وزارت صمت، سه شرکت متعلق به گروه سایپا است که با سیاست‌گذاری‌های وزارت صمت و گروه سایپا انتخاب سه خودرو به‌روز و مدرن با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار در دستور کار قرار دارد. همچنین دو خودرو زیر ۲۰ هزار دلار جهت واردات در نظر گرفته شده است. مراحل واردات این پنج مدل خودرو جهت عرضه به بورس کالا در جریان است.

تیموری ادامه داد: گروه سایپا مجوز ۳۶ هزار خودرو وارداتی را در سال جاری دریافت کرده است که با توجه به عدم قیمت‌گذاری دستوری و عرضه محصول در بورس کالا، روند سودسازی گروه سایپا بهبود خواهد یافت.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها