خبر خوش شبانه برای مردم | زمان واریز سود سهام عدالت 4 میلیونی

کد خبر: 1191876

قرار بود تا شب یلدا سود سهام عدالت واریز شود اما واریز این سود به دی ماه موکول شد. سود سهام عدالت چقدر است و چه کسانی این سود را دریافت می‌کنند؟

خبر خوش شبانه برای مردم | زمان واریز سود سهام عدالت 4 میلیونی

مسئولان اقتصادی و بورسی کشور تقریبا هر روز در خصوص سهام عدالت صحبت می‌کنند و وعده پرداخت سود سهام عدالت سال 1400 را می‌دهند. اما تا به امروز این وعده‌ها تغییر کرده و حتی برخی از کارشناسان می‌گویند احتمالا سود برخی از دارندگان سهام عدالت تا پایان سال پرداخت نشود.

بر اساس جدیدترین وعده‌ها قرار است بخش اول سود سهام عدالت نیمه دی ماه و بخش دوم آن تا پایان سال پرداخت شود. اگر شرکت‌های سرمایه پذیر تا پایان هفته سود را واریز نکنند هفته آینده در کمیته تخلفات سازمان بورس باید پاسخگو باشند.

تا لحظه تنظیم این گزارش 36 شرکت بورس و فرابورسی در پرتفوی سهام عدالت هستند که هنوز سودشان را به طور کامل واریز نکردند. قرار است این شرکت‌ها 50 درصد سود خود تا پایان آذر واریز کنند و باقی واریزی‌ها نیز تا دی ماه به پایان می‌رسد.

البته از این 36 شرکت دو شرکت هنوز مجمع خود را برگزار نکرده‌اند چرا که پایان سال مالی آنها شهریور ماه است. تا به امروز تنها 29 شرکت سود خود را تقسیم کرده‌ که به بیش از 60 هزار میلیارد تومان رسید و حدودا دو برابر سال گذشته است.

سود سهام عدالت چقدر است؟

افرادی که پرتفوی 532 هزار تومانی دارند حدود یک میلیون تومان سود دریافت می‌کنند. دارندگان سهام یک میلیونی نیز بیش از دو میلیون سود خواهند گرفت.

بر همین اساس یک خانوار چهار نفره که سهام 532 هزار تومانی دارند تا نیمه دی ماه، چهار میلیون تومان سود دریافت خواهند کرد. خانوار چهار نفره دارای سهام عدالت یک میلیون تومانی هم تا پایان دی ماه 8 میلیون تومان سود دریافت می‌کنند.

آنگونه که مسئولان وعده‌ دادند این سود شامل همه دارندگان سهام عدالت می‌شود.

وراث سود می‌گیرند؟

از ۴۹ میلیون سهام دار سهام عدالت، حدود ۳.۵ میلیون نفر از سال ۸۵ تا الان فوت شده‌اند که سود این افراد یا نزد شرکت سپرده‌گذار می‌ماند.

پس از طی شدن فرآیند مربوطه به وراث واریز خواهد شد یا به شرکت‌های مربوطه واریز می‌شود و وراث از این شرکت‌ها طلبکار می‌شوند.

درخصوص مراحل آزادسازی سهام مکانیزم‌های متفاوتی در حال بررسی است و به شکلی خواهد بود که هم سهام دار سود کند و هم آسیبی به بازار وارد نشود.

جاماندگان چه کسانی هستند؟

حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خبر داد که بیش از یک میلیون نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از بهره‌مندی از سهام عدالت محروم مانده‌اند.

براساس لیست کمیته امداد، یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۵۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از جاماندگان سهام عدالت هستند، اظهار کرد: پروسه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان از یک سال گذشته شروع شده است.

سجام لازمه دریافت سود

یکی از مهمترین نکاتی که دارندگان سهام عدالت باید به آن توجه کنند داشتن سجام است. سهامداران عدالت باید کد سجام خود را بگیرند و اطلاعات شامل شماره حساب را در این سامانه تکمیل کنند.

به واسطه تکمیل اطلاعات و دریافت کد سجام سود سهام عدالت نیز به حساب دارندگان واریز می‌شود.تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها