سود سهام عدالت | سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت | فروش سهام عدالت

هدیه بلاعوض 5 میلیونی رئیسی به سهام داران | زمان جدید واریز اولین مرحله سود سهام عدالت | برای دریافت سود به این سایت مراجعه کنید

کد خبر: 1192151

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: نیمی از سود سهام عدالت تا پایان آذر یا روزهای اول دی‌ماه امسال، به حساب ذی‌نفعان واریز می‌شود.

هدیه بلاعوض 5 میلیونی رئیسی به سهام داران | زمان جدید واریز اولین مرحله سود سهام عدالت | برای دریافت سود به این سایت مراجعه کنید

سود سهام عدالت | سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد. آخرین اخبار سود سهام عدالت را با هم در سایت فردا می خوانیم.

پیمان حدادی در مورد پرداخت سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال گذشته شرکت‌های سرمایه‌پذیر، اظهار کرد: سود کسب شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت که مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ است، حدود دو برابر کل سود سال ما قبل است و امسال براساس مصوبه شورای عالی بورس در دو مرحله پرداخت می‌شود.

وی افزود: اولین مرحله سود سهام عدالت تا ‌آخر آذر امسال یا حداکثر دو سه روز اول دی‌ماه سال جاری طبق وعده داده شده پرداخت می‌شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: برای دارندگان سهام به ارزش اسمی ۵۳۲ هزار تومانی در مرحله اول ۵۰۰ هزار تومان سود در آخر آذر پرداخت می‌شود و در مرحله دوم در اسفند امسال یا اوایل فرردین سال آینده ۵۰۰ هزار تومان دیگر پرداخت می‌شود. یعنی در مجموع یک میلیون تومان سود به اندازه دو برابر کل سود سال گذشته پرداخت می‌شود و به همین نسبت برای کسانی که سهام عدالت به ارزش یک میلیون تومان دارند، در هر مرحله از پرداخت، یک میلیون تومان سود پرداخت می‌شود.

حدادی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود خود را پرداخت نکرده‌اند، عنوان کرد: از ۳۶ شرکت بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت، دو شرکت تاکنون مجمع عمومی برگزار نکرده‌اند و چهار شرکت هم سود کسب نکرده‌اند. بنابراین ۳۰ شرکت سود داشتند که از این تعداد تاکنون ۱۲ شرکت سودهای متعلقه را کاملاً واریز کردند و برخی از شرکت‌ها قسمتی از سود را واریز کرده‌اند و طی دو سه روز آینده بقیه سود خود را هم واریز می‌کنند.

وی افزود: سودها متمرکز شده و به صورت غیر حضوری از طریق شماره حساب‌های اعلام شده در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام واریز می‌شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، در مورد تعیین‌تکلیف کسانی که شماره حساب آنها دچار مشکل است، توضیح داد: این افراد ظرف مدت باقی‌مانده باید نسبت به اصلاح شماره حساب خود در سامانه سجام اقدام کنند، سود سهام عدالت برای همه سهامداران چه در روش مدیریت مستقیم و یا مدیریت غیر مستقیم به صورت یکجا از طریق همان شماره حساب اعلام شده در سجام واریز می‌شود.

حدادی افزود: کسانی که ایراد شماره حساب خود در سجام را رفع کنند، سودهای ماقبل خود را هم دریافت می‌کنند./ همشهری آنلاین

اطلاعیه برای کسانی که تاکنون سهام عدالت نگرفته اند

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: برای پیگیری موضوع جاماندگان سهام عدالت آن را در سامانه نمایندگان قرار خواهیم داد.

تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند که می‌توان آن‌ها را به دو دسته تقسیم کرد.

گروه اول، در بازه زمانی توزیع سهام عدالت بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ مشمول دریافت سهام عدالت بودند، اما موفق به ثبت نام نهایی نشدند. گروه دوم هم افرادی هستند که توسط وزارت کار به عنوان شش دهک پایین درآمدی جامعه شناخته شده و سهام عدالت دریافت نکرده‌اند. در بین این افراد مشمولان نهاد‌های حمایتی شامل کمیته امداد و بهزیستی، روستانشینان، کارگران شاغل در کارخانه‌ها، کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی و کارگران فصلی و ساختمانی نیز قرار دارند.

در طی این سال‌ها خبر‌های متنوعی در رابطه با سهام عدالت جاماندگان مطرح شد، بعضی اوقات نیز گفته شد که امکان ثبت نام مجدد برای جاماندگان وجود ندارد تا در نهایت تصویب‌نامه دولت در خصوص واگذاری سهام به اقشار کم درآمد فاقد سهام عدالت توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. طبق این تصویب‌نامه میزان سهامی که قرار است به جاماندگان تعلق گیرد و نام شرکت‌های تخصیص دهنده سهام عدالت مشخص شد.

به همین جهت سازمان خصوصی سازی مکلف است در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران اقدام کند. مبلغ واگذاری به جاماندگان سهام عدالت معادل ۱۰ میلیون تومان با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

البته قوامی معاون وزیر اقتصاد، هم از همکاری با سازمان خصوصی سازی برای دریافت سهام عدالت جاماندگان خبر داد. خود جاماندگان نیز باید دست به کار شوند و در سامانه وزارت رفاه ثبت‌نام کنند البته اگرافراد دارای یک خانه و ماشین باشند، در دهک پردرآمد قرار می‌گیرند و شاید مشمول سهام عدالت نشوند، چون سهام عدالت به ۶ دهک کم‌درآمد جامعه تعلق می‌گیرد، اما طبق گفته رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت، باید کار شناسایی مشمولان سهام عدالت در مورد کارمندان کشوری و لشکری را به سازمان‌های مربوطه و در مورد روستائیان و عشایر به دهیاری‌ها، شورا‌های روستایی و بخشداری‌ها واگذار کنند تا حقوق مردم ضایع نشود.

پرداخت 5 میلیون تومان سهام عدالت بلاعوض به این افراد

قرار است به ازای هر نفر از جاماندگان ۱۰ میلیون سهام عدالت تعلق گیرد که ۵ میلیون تومان از آن به شکل کمک بلاعوض دولتی خواهد بود و ۵ میلیون تومان از محل سود و درآمد آتی سهام عدالت طی ۱۰ سال آینده به صورت تقسیط دریافت می‌شود.

طبق گفته راضیه ذوالنوریان مدیرکل دفتر امورسهام عدالت سازمان خصوصی سازی، مصوبه‌ای در دوازدهم ماه جاری در رابطه با جاماندگان سهام عدالت ابلاغ شد، البته سازمان خصوصی‌سازی از ابتدای سال پیگیر موضوع جاماندگان بود. اولویت این سازمان، جاماندگان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشوراست. البته طبق این مصوبه سه دهک اول درآمدی جامعه کارگران هم به این مجموعه اضافه شده است، که این قشر‌ها سر جمع حدود سه و نیم میلیون نفر می‌شوند.

موضوع جاماندگان سهام عدالت در مجلس نیز در حال پیگیری است به همین منظور میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در مجلس موضوع جاماندگان سهام عدالت را پیگیری خواهیم کرد، البته خود وزارت اقتصاذ نیز این موضوع را دنبال می‌کند، من در سامانه نمایندگان این مسئله را قرار خواهم داد که باقی نمایندگان نیز این موضوع را مشاهده کنند.

دررابطه با جاماندگان سهام عدالت، حدادی مشاوررئیس سازمان بورس گفت: وضعیت جاماندگان نیز مانند ۴۹ میلیون سهام دار فعلی می‌شود، به این صورت که باید اقساط سهام عدالت طی ۱۰ سال سپری شود و بعد از ۱۰ سال که آزادسازی انجام می‌شود، این سهام در اختیار خود سهامداران  قرار خواهد گرفت./ایبِنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها