پرداخت «وام» به ۵۰ ساله‌ها / «یارانه» وثیقه وام می شود؟

کد خبر: 1192154

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که معاونت امور جوانان در راستای برداشته شدن سقف سنی برای دریافت وام ازدواج و فرزندآوری»، پیشنهاد «پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری به افراد بالای ۵۰ سال» را به مجلس داده است.

پرداخت «وام» به ۵۰ ساله‌ها / «یارانه» وثیقه وام می شود؟

حجت الاسلام مهدی متقی‌فر  با بیان اینکه وجود سقف سنی برای دریافت وام ازدواج خود مانعی بر سر راه اجرا شدن قانون جوانی جمعیت است، اظهار کرد: برای تسهیل در اجرای قانون جوانی جمعیت، معاونت امور جوانان پیشنهاد پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری به افراد بالای ۵۰ ساله را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

وی ادامه داد: پرداخت نکردن وام ازدواج و فرزندآوری به مشمولان غایب و بدهکاران بانکی که  قسط عقب افتاده یا چک برگشتی دارند نیز مانعی برای تحقق قانون جوانی جمعیت است. این‌ها همگی به عنوان یک بسته پیشنهادی از سوی معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است که باید منتظر بود تا در صحن علنی به تصویب رسد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین با بیان اینکه در راستای رفع مشکلاتی که دریافت کنندگان وام ازدواج و فرزندآوری برای تامین وثایق دارند، این معاونت پیشنهاد «توثیق حساب یارانه اشخاص یا سایر دارایی‌های مالی اشخاص» از جمله سهام پذیرفته شده در بازار سرمایه با تنها یک سفته را به مجلس شورای اسلامی داده است، توضیح داد: تمامی این پیشنهادات تحت عنوان برداشتن موانع تحقق قانون جوانی جمعیت به مجلس ارائه شده است. کلیات برخی از آنها تصویب شده اما همچنان باید منتظر بود تا جزئیات آنها در کمیسیون‌ها به تصویب برسد.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها